Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، وقتی بیمار هستید می‌خواهید هر چه سریعتر شرایط جسمی تان بهتر شود، اما بعضی از عادت‌ها که برای مقابله با بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی به صورت رایج درآمده ممکن است حتی علائم بیماریتان را حادتر کند. برای بهبودی سریعتر سرماخوردگی و آنفولانزا، از این اشتباهات خودداری کنید تا بتوانید در مسیر بهبودی سریعتر قدم بردارید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علائم آنفلوانزا را نادیده می‌گیرید

شما معمولاً هنگام سرماخوردگی نیازی به مراجعه به پزشک در خود احساس نمی‌کنید، اما اگر علائم آنفولانزا مانند تب شدید، درد بدن و خستگی را دارید، حتما نزد پزشک بروید. اگر در ۴۸ ساعت اول بیماری به پزشک مراجعه کنید، می‌توانید علائم خود را کاهش داده و بیماری خود را ۱ یا ۲ روز درمان کنید.

مدت زمان خوابتان کم است

نداشتن خواب کافی سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند و این باعث می‌شود نبرد با عفونت دشوارتر شود. در یک مطالعه مشخص شد افرادی که شبانه از کمتر از ۶ ساعت خواب برخوردار هستند، چهار برابر بیشتر از کسانی که حداقل ۷ ساعت می‌خوابند بیمار می‌شوند، بنابراین زود بخوابید و در طول روز چرت بزنید. سرفه شبانه را با کمی عسل تسکین دهید و از یک مرطوب کننده هوا استفاده کنید تا به شما در راحت‌تر نفس کشیدن کمک کند.

از پزشک خود آنتی بیوتیک درخواست می‌کنید

یک نسخه با آنتی بیوتیک بیشتر باعث نمی‌شود احساس بهتری داشته باشید. آنتی بیوتیک‌ها فقط باکتری‌ها را از بین می‌برند، در حالیکه سرماخوردگی و آنفولانزا در اثر ویروس‌ها به وجود می‌آیند. تقریباً یک سوم از دارو‌های آنتی بیوتیک غیر ضروری هستند. استفاده بی رویه از این دارو می‌تواند خطر عوارض جانبی مانند اسهال و واکنش‌های آلرژیک را افزایش دهد کار برد درست آن به یک مشکل عظیم بهداشت جهانی یعنی مقاومت آنتی بیوتیکی کمک می‌کند. مقاومت آنتی بیوتیکی هنگامی ایجاد می‌شود که باکتری‌ها به این موادعادت می‌کنند و بنابراین دیگر کار نمی‌کنند.

به اندازه کافی آب نمی‌نوشید

نوشیدن آب بیشتر هنگامی که گلویتان درد می‌کند، کمک می‌کند التهاب را از بین ببرید. همچنین انجام این عمل می‌تواند سردرد را رفع کند؛ بنابراین در زمان ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا سعی کنید علی رغم بی میلی به آب و غذا حتماً آب زیادی بنوشید و از غذا‌های روان و آبکی مانند سوپ‌ها بیشتر استفاده کنید. تحقیقات نشان می‌دهد برای تسکین بیشتر، یک نوشیدنی گرم مانند چای گیاهی یا آبگوشت کم چرب می‌تواند به کاهش علائم سرماخوردگی مانند خستگی یا گلو درد کمک کند.

بیشتر بخوانید: موادغذایی که بهتر از آنتی بیوتیک هستند

وعده‌های غذایی و میان وعده‌ها را حذف می‌کنید

ممکن است هنگام بروز سرماخوردگی اشتهای زیادی نداشته باشید، اما خوردن مواد مغذی در زمان بیماری موضوع بسیار مهمی است. کالری و مواد مغذی سلول‌های ایمنی بدن را که به ویروس‌های سرماخوردگی و آنفولانزا حمله می‌کنند، می‌سوزاند. یک کاسه سوپ مرغ را امتحان کنید. تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده از چنین موادغذایی می‌تواند در واقع برخی از این علائم را تسکین دهد.

با قدرت تلاش می‌کنید

بدن شما برای مقابله با ویروس سرماخوردگی یا آنفولانزا به انرژی نیاز دارد؛ بنابراین سعی کنید استراحت را در اولویت برنامه زندگی خود قرار دهید و سایر برنامه‌های محل کار یا مدرسه را لغو کنید و در خانه بمانید. با انجام این کارعلاوه بر کمک به بهبود بیماری، می‌توانید از انتشار آن میکروب‌ها در اطراف خود جلوگیری کنید.

سیگار می‌کشید

سیگار کشیدن به ریه‌های شما آسیب می‌زند و گلو را تحریک می‌کند و این مسئله می‌تواند علائم سرماخوردگی را شدیدتر کند.

استرس دارید

هورمونی که بدن در هنگام استرس ترشح می‌کند، در عملکرد سیستم ایمنی اختلال ایجاد می‌کند، همچنین باعث افزایش التهاب می‌شود، بنابراین بدنتان در مبارزه با بیماری احساس خستگی بیشتری می‌کند. اگر تلاش کنید روی آرامش و بهبودی بیماری تمرکز کنید، ممکن است زودتر به سلامتی برگردید.

انتهای پیام/

چرا سرماخوردگی دیر خوب می شود؟

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی اخبار پزشکی اخبار سلامت غذا و دارو سرماخوردگی آنفلوآنزا اشتباهات رایج درمان سریع سرماخوردگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۹۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوشیدنی‌های موثر در درمان بیماری‌های کلیوی + فیلم

بهترین نوشیدنی برای درمان و پیشگیری از سنگ کلیه آب است؛ اما آب باید ویژگی هایی داشته باشد که می توانید با این ویژگی ها در ویدیو زیر آشنا شوید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • اختراع طلایی دانشمند ایرانی در آمریکا
  • تفاوت زمان شروع آلرژی بهاره در کشور/ شایع‌ترین علام آلرژی فصلی
  • ابتکار دانشمند ایرانی در استفاده از نانوذرات طلا برای از بین بردن باکتری‌ دهان و دندان
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • چگونه می‌توانیم به بیماران ای بی کمک کنیم؟
  • تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام لویی قبل از بروز علائم ممکن شد
  • بیماری‌هایی که علائم آن نفخ شکم است
  • آغاز طرح واکسیناسیون دام علیه بیماری طاعون در گیلان
  • نفخ معده نشانه هشداردهنده این سرطان است
  • نوشیدنی‌های موثر در درمان بیماری‌های کلیوی + فیلم