Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-19@14:02:56 GMT

هیچ گونه تجمع و آتش زدن پمپ‌بنزین رخ نداده است

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۹۲۶۶

این مقام آگاه گفت که طبق بررسی‌های انجام‌شده و اخذ اخبار دقیق از تمام استانداری‌ها، تاکنون موردی مبنی بر بروز آشوب، تجمع، درگیری و آتش زدن پمپ بنزین‌ها در هیچ نقظه‌ای از کشور گزارش نشده است.

وی افزود: اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر آتش زدن جایگاه‌های سوخت در استان‌های اصفهان، آذربایجان شرقی، خوزستان و دیگر مناطق کشور صحت ندارد و این اخبار توسط برخی اکانت‌های خارجی در حال انتشار در توئیتر و فضای مجازی است و انتشار این اخبار با هدف تحریک مردم و به آشوب کشاندن فضای کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایسنا، ساعت ۰۰:۰۰ جمعه ۲۴ آبان، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از اعمال سهمیه‌بندی بنزین و قیمت جدید سوخت در سراسر کشور خبر داد. بعد از انتشار این خبر، برخی حساب‌های کاربری در توئیتر و دیگر شبکه‌های اجتماعی از بروز تجمع در برخی شهر‌ها و به آتش کشیدن چند پمپ بنزین خبر دادند، اما بررسی‌ها تا

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: پمپ بنزین آتش زدن پمپ بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۹۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسری بودجه حاصل از واردات بنزین در تبصره هدفمندی یارانه های انرژی بودجه 1403

یکی از دلایل اصلی عدم تعادل مصرف بنزین در ایران، اتکای شدید به خودروهای تولید داخل است. این خودروها به دلیل مصرف سوخت بالا که بسیار فراتر از میانگین جهانی است، شناخته شده اند. این امر منجر به وضعیتی شده است که تقاضا برای بنزین بسیار بیشتر از ظرفیت تولید کشور است و نیاز قابل توجهی به واردات را به دنبال دارد.

برای پرداختن به این موضوع، تمرکز بر ترویج استفاده از خودروهای دوگانه سوز که می توانند با بنزین و CNG  کار کنند، ضروری است. با تشویق به استفاده از CNG به عنوان منبع سوخت برای وسایل نقلیه، می‌توانیم تقاضای کلی برای بنزین را کاهش دهیم و فشار بر منابع انرژی کشور را کاهش دهیم.

علاوه بر این، باید تلاش کرد تا در دسترس بودن و دسترسی به جایگاه های سوخت CNG در سراسر کشور افزایش یابد. این امر نه تنها باعث می‌شود مصرف‌کنندگان به سمت وسایل نقلیه با سوخت CNG راحت‌تر شوند، بلکه خودروسازان را تشویق می‌کند تا خودروهای دوگانه سوز بیشتری تولید کنند.

همچنین علاوه بر ترویج استفاده از سوخت های جایگزین، محدود کردن تولید خودروهای پرمصرف در ایران بسیار مهم است. با اعمال مقررات سختگیرانه تر برای خودروسازان و تشویق به واردات خودروهای کم مصرف تر، می توانیم تقاضای کلی برای بنزین را کاهش دهیم و وابستگی کشور به واردات خارجی را کاهش دهیم.

سرمایه‌گذاری در توسعه زیرساخت‌ها و ظرفیت CNG برای حمایت از پذیرش گسترده خودروهای دوگانه سوز ضروری است. این شامل ساخت جایگاه‌های سوخت CNG بیشتر، تشویق کسب‌وکارها برای تبدیل ناوگان خود به CNG و ارائه یارانه برای مصرف‌کنندگانی است که تصمیم می‌گیرند به خودروهای با سوخت CNG روی آورند.

در نهایت، رسیدگی به عدم تعادل در مصرف بنزین در ایران نیازمند رویکردی چند وجهی است که هم تغییرات نظارتی و هم تغییرات زیرساختی را در بر می گیرد. با ترویج استفاده از خودروهای دوگانه سوز، گسترش جایگاه‌های سوخت CNG و محدود کردن تولید خودروهای پرمصرف، می‌توان گام‌های مهمی در جهت کاهش اتکای کشور به واردات بنزین و ارتقای پایداری و مصرف انرژی برداشت.

با توجه به بررسی جدول هدفمندی یارانه های انرژی در بخش جداول اصلی ارسالی دولت به مجلس بودجه ۱۴۰۳ در تبصره هدفمندی یارانه های انرژی، شاهد حذف ردیف مربوط به صادرات بنزین و کاهش درآمدهای تبصره هدفمندی یارانه ها هستیم و در مقابل واردات بنزین ذیل ردیف واردات فرآورده های نفتی افزایش یافته است. 

از طرفی شاهد تهاتر بنزین وارداتی با محصولات و فرآورده های صادراتی هستیم که باز هم درآمدهای این تبصره را کم خواهد کرد؛ راهکار اصلی برای رفع این معضل به شکل کوتاه مدت تمرکز بر دوگانه سوز کردن خودروها نداریم و باید CNG جایگزین بنزین شود.

دیگر خبرها

  • انتشار قطعه تصویری «بزن سر دیو» توسط هیأت‌ دانشجویی اصحاب الحسین(ع) دانشگاه تهران
  • حاکمان امارات: مجازات زندان و جریمه در انتظار منتشر کنندگان تصاویر منفی یا جعلی از سیل دوبی
  • هشدار حاکمان امارات: وجهه کشور را با انتشار تصاویر منفی سیل دوبی خراب نکنید/ مجازات زندان و جریمه در انتظار خاطیان
  • کسری بودجه حاصل از واردات بنزین در تبصره هدفمندی یارانه های انرژی بودجه 1403
  • چاپ اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی؟
  • بانک مرکزی برنامه‌ای برای انتشار اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی ندارد
  • از انتشار آهنگ جدید خواننده انقلابی تا غوغای دروازه بان تیم ملی
  • تجمع اعتراضی مقابل سفارت اردن در تهران
  • دستگیری عامل انتشار فیلم آدم ربایی در فضای مجازی در زابل
  • چین: هرگز فعالیت‌ جدایی‌طلبان تایوان را تحمل نخواهیم کرد