Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@11:25:36 GMT

نخستین همایش ملی «دولت قرآن» پایان یافت

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۹۲۷۱

ایسنا/فارس نخستین همایش ملی «دولت قرآن» که از شب گذشته در شیراز آغاز شده بود، با برپایی نشست‌های علمی و ارائه مقالات اندیشمندان و ادیبان نقاط مختلف کشورمان پایان یافت.

 نخستین همایش ملی «دولت قرآن» با هدف بررسی رابطه قرآن و حافظ به همت بنیاد فارس شناسی و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جهاددانشگاهی و مرکز اسناد و کتابخانه ملی و حوزه هنری استان فارس و با حضور اندیشمندان و ادیبان نقاط مختلف کشور طی روزهای ۲۲ و ۲۳ آبان‌ماه در شیراز برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این همایش شامل مراسم افتتاحیه، نشست‌های علمی و همچنین جمع‌بندی نهایی این همایش بود که نشست‌های علمی آن از صبح تا عصر پنج‌شنبه ۲۳ آبان‌ در شیراز ادامه داشت.
منصور طبیعی، دبیر نخستین همایش ملی «دولت قرآن» در نشست پایانی و جمع‌بندی نهایی این همایش گفت: استقبال بسیار بی‌نظیری از این همایش شد و این مسئله وظیفه ما را به عنوان خادمان عرصه فرهنگ بیشتر می‌کند.

وی افزود:‌ اینکه مردم از چنین همایشی اینقدر استقبال کردند، نشان می‌دهد که مردم فعالیت‌هایی که ذیل قرآن و ادبیات باشد، را خیلی دوست دارند و اگر نگاه استراتژیک به این مسئله داشته باشیم، می‌توانیم از این فرصت استفاده کرده و در این مسیر حرکت کنیم وگرنه دچار اضمحلال فرهنگی خواهیم شد. 

طبیعی با تأکید بر اینکه باید سبک زندگی و اخلاق خود را قرآنی کنیم، گفت: به یاری خدا این همایش را در سال‌های آینده به‌صورت مستمر ادامه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه تلاش می‌توانیم مجموعه مقالات این همایش را تدوین کنیم، گفت: امیدواریم بتوانیم برای برگزاری این همایش به‌صورت سالانه برنامه‌ریزی کنیم.

رئیس بنیاد فارس ‌شناسی در پایان از دستگاه‌های مختلفی که در برگزاری این همایش مشارکت داشته‌اند، نظیر جهاد دانشگاهی فارس، اداره‌کل ارشاد فارس، مرکز کتابخانه و اسناد ملی فارس، میراث فرهنگی، شهرداری شیراز و دانشگاه شیراز قدردانی کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری دولت قرآن شيراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۹۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام ویژه برنامه‌های روز ارتش در استان فارس + فیلم

ارشد نظامی ارتش در استان‌های فارس و کهکیلویه و بویراحمد از برگزاری مراسم رژه خودرویی در روز چهارشنبه ۲۹ فروردین‌ خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، امیر سرتیپ دوم ابوالقاسم رضایی در نشست خبری که به مناسبت 19 فروردین‌ برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد گذشته و همچنین عملیات غرورآفرین وعده صادق گفت: این عملیات با همکاری نیرو‌های مسلح و فرماندهی هوافضای سپاه انجام شد که باعث خوشحالی مردم و بخصوص غرور جوانان ایران شد.

وی با اشاره به روز 29 فروردین و نامگذاری این روز به نام ارتش توسط امام راحل (ره)، تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران هم جواب این محبت امام راحل و مردم ایران را در دفاع مقدس و بعد از آن تاکنون در زمان‌های مختلف داده است.

ارشد نظامی ارتش در استان فارس با بیان اینکه در این روز رژه خودرویی نیرو‌های مسلح را داریم، ادامه داد: تجدید پیمان با رهبر و مردم با شعار ارتش فدای ملت، از اهداف این روز است.

بزرگداشت شهید علی صیاد شیرازی در ماه مبارک‌رمضان و جزءخوانی قرآن، برگزاری یادواره شهدا و برگزاری اجلاسیه شهدا در شهرستان‌های گچساران و یاسوج، اعزام کمیته پزشکی برای خدمات عمومی پزشکی در سطح استان، برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری، پیاده‌روی خانوادگی، از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت روز ارتش است.

.

به گفته وی، برگزاری میز خدمت در نماز جمعه، دیدار با خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان، دعوت از خانواده‌های معظم شهدا به ضیافت شام، فعال کردن قرارگاه محرومیت‌زدایی ارتش، فعال کردن قرارگاه زیست محیطی، غبارروبی قبور مطهر شهدا و دعوت از جامعه وابستگان ارتش در باغ عفیف‌آباد شیراز، از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده به‌مناسبت روز ارتش است.

امیر رضایی با تاکید بر فعال کردن قرارگاه محرومیت‌زدایی با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره)، گفت: 1830 جهیزیه تاکنون با ترابری ارتش به نوعروسان اهدا شده است.

به گفته وی، محافل انس با قرآن و جزءخوانی قرآن، افطاری هرروزه در باغ عفیف‌آباد، عیدی به سربازان و سرکشی به تمام پادگان‌های ارتش در استان‌های فارس و کهکیلویه و بویراحمد، تجهیز اماکن وابسته و منازل سازمانی و هماهنگی با شهرداری برای اسکان مسافران نوروزی از فعالیت‌های ارتش در ایام تعطیلات نوروزی بوده است.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • ارسال ۲۱۰ مقاله به نخستین همایش ملی دانش سنتی محیط زیست
  • نخستین همایش ملی دانش سنتی محیط زیست به میزبانی شهرکرد برگزار شد
  • فرهنگسرای نیاوران میزبان نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی شد/«خوشنویسی» سردمدار هنرها
  • آغاز به کار نخستین همایش ملی دانش سنتی محیط‌زیست درچهارمحال و بختیاری
  • دانشگاه آزاد خمینی‌شهر میزبان نخستین همایش بین‌المللی «زیستن باکیفیت»
  • ارسال ۲۱۰ مقاله به نخستین همایش ملی دانش سنتی محیط‌زیست در شهرکرد
  • اعلام ویژه برنامه‌های روز ارتش در استان فارس + فیلم
  • اعزام نخستین کاروان راهیان‌نور کارمندان فارس
  • کمک علمی دانشگاه شیراز برای احیا تالاب‌ها
  • برگزاری نخستین کرسی تلاوت مسجد کرامت مشهد در سال ۱۴۰۳