Web Analytics Made Easy - Statcounter

قیمت هر بشکه نفت برنت که روز پنجشنبه ۹ سنت کاهش یافته بود، امروز با ۳۰ سنت معادل نیم درصد افزایش به ۶۲ دلار و ۵۸ سنت رسید. ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۱ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که چشم انداز اوپک در مورد تقاضا برای نفت در سال آینده امیدها به تمدید توافق کاهش تولید در نشست ماه آینده گروه اوپک پلاس را تقویت کرده است، قیمت نفت امروز شاهد افزایش بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوش بینی نسبت به انعقاد قریب الوقوع توافق تجاری بین آمریکا و چین و پایان یافتن جنگ تجاری نیز دیگر عامل تقویت قیمت ها بوده است. لری کودلوف، مشاور اقتصادی کاخ سفید با بسیار سازنده توصیف کردن مذاکرات با پکن گفت توافق در حال نزدیک شدن است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت که روز پنجشنبه 9 سنت کاهش یافته بود، امروز با 30 سنت معادل نیم درصد افزایش به 62 دلار و 58 سنت رسید.

قیمت نفت ،ست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم که در جلسه قبل 0.6 درصد افت کرده بود امروز با 29 سنت معادل نیم درصد افزایش به 57 دلار و 6 سنت رسید.

پس از آنکه اوپک روز پنجشنبه اعلام کرد که انتظار دارد تقاضا برای نفت این سازمان در سال 2020 کاهش یابد، قیمت نفت رو به افزایش گذاشت. این چشم انداز موجب. تقویت این نظر در بازارها شده که اوپک و متحدانش از جمله روسیه روند کاهش تولید نفت خود را همچنان ادامه خواهند داد.

اوپک و متحدانش از ابتدای سال جاری میلادی شروع به کاهش روزانه 1.2 میلیون بشکه ای تولید خود کرده اند و این کاهش تولید همچنان ادامه دارد.

ادوارد مویا، تحلیلگر موسسه اوآندا در این باره گفت: «بازارهای انرژی روی سیاست تولید اوپک پلاس، اختلافات تجاری آمریکا و چین و اینکه آیا پکن می تواند وضعیت هنگ کنگ را آرام کند یا نه متمرکز شده اند.»

میزان ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته با 2.2 میلیون بشکه افزایش همراه بود، در حالی که تحلیلگران شرکت کننده در نظرسنجی رویترز انتظار افزایش 1.649 میلیون بشکه ای را داشتند.

انتهای پیام/

R1012128/P/S7,80,85/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۹۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیز قیمت جهانی نفت پس از حمله بچه‌گانه رژیم صهیونیستی به اصفهان

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، راشاتودی در گزارشی نوشت: هر دو شاخص نفت خام در معاملات اولیه بعد از حمله رژیم صهیونیستی بیش از ۳ دلار در هر بشکه افزایش یافتند. تا ساعت ۱۲:۰۰ به وقت گرینویچ، معاملات آتی نفت خام برنت برای تحویل در ژوئن ۰.۵۰ دلار کاهش یافت و به ۸۶.۶۳ دلار در هر بشکه رسید. قرارداد ماه می‌برای نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) ۰.۴۳ دلار یا ۰.۵۲ درصد کاهش یافت و به ۸۲.۳۰ دلار در هر بشکه رسید.

یک مقام ارشد آمریکایی در مصاحبه با‌ ای بی سی نیوز مدعی شد که رژیم صهیونیستی در بامداد روز جمعه به خاک ایران حمله ضعیف کرده است. الجزیره گزارش داد که تلویزیون دولتی ایران نیز این حملات را تایید کرده و پدافند هوایی فعال شده است. در این رابطه پرواز‌ها در چندین منطقه از جمله تهران و اصفهان به حالت تعلیق درآمد.

افزایش قیمت نفت توسط تحلیلگران به عنوان یک واکنش بدیهی بازار به نگرانی‌های فزاینده در مورد تشدید مجدد خصومت‌ها بین اسرائیل و ایران تلقی می‌شود.

کلوین وانگ، تحلیلگر OANDA در سنگاپور، به رویترز گفت: «تبدیل ریسک ژئوپلیتیکی به یک محیط پرخطر در این مقطع با افزایش خطر اختلال در عرضه نفت حداقل در کوتاه‌مدت موجب افزایش حق بیمه می‌شود».

در اوایل این هفته، کارشناسان انرژی در بانک آمریکا هشدار دادند که یک جنگ همه جانبه بین رژیم صهیونیستی و ایران، که به طور اجتناب ناپذیری بر زیرساخت‌های انرژی تأثیر می‌گذارد و عرضه نفت خام ایران را مختل می‌کند، موجب می‌شود قیمت نفت خام بین ۳۰ تا ۴۰ دلار در هر بشکه افزایش یابد.

افزایش تنش در منطقه همچنین می‌تواند کشتیرانی از طریق تنگه هرمز بین عمان و خلیج فارس را به خطر بیندازد. توجه به این نکته ضروری است که حدود یک پنجم کل عرضه نفت جهان از این مسیر حیاتی کشتیرانی عبور می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ |برنت ۸۷ دلار و ۲۴ سنت شد
  • قیمت نفت نزولی شد
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳ |برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • خیز قیمت جهانی نفت پس از حمله بچه‌گانه رژیم صهیونیستی به اصفهان