Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@23:27:18 GMT

دندانی که در بینی جوان چینی رشد کرده بود + فیلم

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۹۳۳۴

دندانی که در بینی جوان چینی رشد کرده بود + فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، چانگ بینسنگ یکی از ساکنان شهر هاربین چین مدت ۲۰ سال با دندان رشد یافته در بینی خود زندگی کرد. او جوانی ۳۰ ساله است که در سه ماه گذشته به دلیل مشکل تنفسی به پزشکان مراجعه کرده است.

در طی فلوروسکوپی که انجام داد، پزشکان متوجه لخته مشکوک در حفره بینی بیمار شدند که مانند دندان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چانگ در سال ۱۹۹۹ در سن ده سالگی از طبقه سوم یک مرکز خرید سقوط کرد و دو دندانش را از دست داد و در طول این مدت او دچار گرفتگی بینی و مشکلات تنفسی و بی خوابی شده که در سه ماه گذشته این عوارض بیشتر دیده شده است.

پزشکان معتقدند که بر اثر حادثه‌ای که در کودکی برای بیمار اتفاق افتاد باعث شد تا دندان در بینی ریشه کند. جراحان پس از نیم ساعت عمل روی این مرد جوان، موفق شدند تا دندان یک سانتی‌متری را از بینی بیمار بیرون بکشند. خوشبختانه او به سرعت بهبود یافت و از بیمارستان ترخیص شد.

گفته شده این بیماری بسیار نادر است و از سال ۱۹۵۹ تا ۲۰۰۸ فقط ۲۳ مورد در مجلات پزشکی توصیف شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/


بیماری عجیب مرد چینی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دندان بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۹۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش آموزان روستایی خوزستان فلوراید تراپی شدند

پژمان بختیاری نیا  گفت: توجه به نقش مهم سلامت دهان و دندان در سلامت عمومی و افزایش کیفیت زندگی افراد به ویژه توجه به جایگاه پراهمیت سلامت دهان دندان در دانش آموزان، نوعی سرمایه گذاری برای نسل‌های آینده است و برای کنترل پوسیدگی دندان به عنوان شایع‌ترین بیماری عفونی در جوامع، اقدامات و برنامه‌های پیشگیرانه در سنین پایین‌تر ضروری محسوب می‌شود.

او می‌گوید: با پیگیری مداوم و همکاری‌های مستمر دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت منجر به امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک شد که مهمترین موضوع مطرح شده در این تفاهم نامه، اجرای طرح کشوری وارنیش فلوراید تراپی به صورت رایگان در بین دانش آموزان مقطع ابتدایی است.

بختیاری نیا ادامه داد: طرح وارنیش فلوراید تراپی یک برنامه کشوری است که هرسال در طول سال تحصیلی (مهرماه تا خرداد ماه) در سطح مدارس ابتدایی کل کشور به طور همزمان اجرا شده و طی این طرح دانش‌آموزان ابتدایی دو نوبت وارنیش فلوراید دریافت می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: این طرح به عنوان خدمات سطح یک توسط بهورزان در سطح روستا‌ها و توسط مراقبین سلامت در سطح شهر‌ها انجام می‌شود و هدف نهایی این طرح ارتقای سطح سلامت دهان و دندان دانش آموزان از طریق جلوگیری از پوسیدگی دندانها است.

به گفته او این طرح از سال ۱۳۹۰ در حال اجراست و دانش آموزان شهری از ابتدای مهرماه سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ مورد فلوراید تراپی قرار می‌گیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • لیگ ملت‌ها: آمریکا تا دندان مسلح می‌آید
  • بی‌خوابی نشانه چه بیماری‌هایی است؟
  • اول لب بود که دندان آمد/ آدم گرسنه اولویت دارد یا گربه محل؟!
  • دلیل اصلی و علت لق شدن دندان ها در بزرگسالی + درمان آن
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ اردیبهشت
  • آرسنال ۵ - ۰ چلسی/ شیر‌های بی دندان به توپ بسته شدند+ فیلم
  • برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت
  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • فلوراید تراپی بیش از ۷۶ هزار نفر از دانش آموزان روستایی خوزستان
  • دانش آموزان روستایی خوزستان فلوراید تراپی شدند