Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، باغبانی کار و در واقع تفریحی سرگرم کننده است و چه کسی است که عاشق گل‌های زیبا نباشد؟ اما این فعالیت خوشایند اثرات جالبی بر بدن دارد که شاید از آن‌ها بی خبر باشید. براساس مطالعه‌ای که توسط انستیتو غذا و علوم کشاورزی دانشگاه فلوریدا انجام شده است، افرادی که مهارت باغبانی را یاد می‌گیرند، اثرات شگفت انگیز این فعالیت را بر سلامتی خود به وضوح خواهند دید که در ادامه این متن به آن‌ها می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرگرمی مفرحی که به شما در کاهش وزن کمک می‌کند

با توجه به مطالعه‌ای که در ژورنال بهداشت عمومی آمریکا منتشر شده است، کاهش وزن، عاملی برای تهدید سلامتی بسیاری از افراد است و باغبانی می‌تواند به شما در رسیدن به این هدف کمک کند. محققان دریافتند که باغداران از شاخص توده بدنی و همچنین احتمال چاقی کمتری نسبت به افراد غیر باغبان برخوردار هستند. انجام چنین فعالیتی به طور متوسط موجب کاهش وزن حدود ۱۱ پوندی برای زنان و کاهش ۱۶ پوندی برای آقایان خواهد شد.

یک تمرین عالی ورزشی که  با آن احساس سرگرمی می‌کنید

شاید فکر کنید که کار کردن در باغچه خانه فقط کاری است که همسایه سالخورده شما وقتی از تماشای تلویزیون خسته می‌شود انجام می‌دهد. مطالعات انجام شده توسط انجمن علوم باغبانی آمریکا نشان می‌دهد، انجام این کار مانند انجام یک ورزش هدفمند است.

بیشتر بخوانید: قاتل خاموشی که سلاحش بالا بردن قند خونتان است + علل و روش‌های پیشگیری از ابتلا به دیابت

فعالیتی که روح شما را تغذیه می‌کند

به گفته محققان ناسا، کار با گیاهان باعث کاهش جدی استرس و تحریک حسی مثبت می‌شود. دانشمندانی که میزان صدمه به انسان در فضا را بررسی می‌کردند، به این نتیجه دست یافتند که باغبانی می‌تواند فضانوردان را در محیط مخرب فضای بیرون از زمین شاد نگه دارد. آن‌ها دریافتند که کاشت و پرورش بذر، حتی اگر فقط در گلدان‌های کوچک انجام شود، مزایای بزرگی برای سلامت روان را به همراه دارد و اگر به یک فضانورد کمک کند، قطعاً می‌تواند برای ساکنان پر استرس زمین هم موثر باشد.

دارویی که خطر بیماری قلبی را کاهش می‌دهد

باغبانی فواید قدرتمندی برای سلامت قلب دارد. در حقیقت، طبق تحقیقات منتشر شده در مجله بریتانیایی پزشکی ورزشی، باغبانی می‌تواند خطر حمله قلبی یا سکته مغزی را کاهش داده و عمر فرد را تا ۳۰ درصد افزایش دهد. به نظر می‌رسد این مزایا از ترکیب ورزش بدنی ناشی می‌شود و کار با خاک کاهش استرس را در پی دارد.

تفریحی که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند

خاکی که در زیر ناخن‌های شما نفوذ می‌کند شاید نشانه‌ای از بهداشت ضعیف تلقی شود، اما این روز‌ها دانشمندان می‌گویند که این یک نشانه سلامتی است. با توجه به باکتری‌های مفید موجود در خاک، باغداری می‌تواند سیستم ایمنی بدن شما را بهبود بخشد و به شما کمک می‌کند کمتر بیمار شوید و با عفونت‌ها راحت‌تر مبارزه کنید. همچنین براساس مطالعه‌ای که توسط محققان دانشگاه کپنهاگ انجام شده، فعالیت‌هایی مانند باغبانی و پرورش گیاهان می‌تواند به جلوگیری از حساسیت‌های خاص و کاهش شدت واکنش بدن کمک کند و باعث حفظ سیستم ایمنی بدن شود.

پرورش گیاهان هماهنگی و قدرت دست را افزایش می‌دهد

استحکام دست، انعطاف پذیری و هماهنگی برای کار‌های روزمره مانند باز کردن بطری ها، حمل بسته‌ها و حمل نوزادان ضروری است. طبق مطالعه‌ای که در مجله HortScience منتشر شده است، باغبانی روش مناسبی برای استکام بخشی به عضلات است.

انتهای پیام/

تاثیر باغبانی و  پرورش گیاهان بر سلامتی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی اخبار پزشکی اخبار سلامت باغبانی پرورش گیاهان سلامت جسم و روان غذا و دارو هوا فضا روانشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۹۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته

سخنگوی دولت گفت: «نگاه دولت این است که درباره تصمیم‌گیری در خصوص افزایش تعطیلی‌های آخر هفته، دیدگاه منعطف‌تری داشته باشیم و متناسب با اقتضایات زمانی، فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی بتوانیم دست بازتری در انتخاب روز داشته باشیم.»

به گزارش ایسنا، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره افزایش تعطیلات آخر هفته، گفت: موضوعی که در دستور کار مجلس است لایحه دولت است، دولت با بررسی کارشناسی که انجام داد لایحه‌ای را سال گذشته تقدیم مجلس کرد. پیشنهاد دولت افزایش تعطیلی‌های انتهای هفته از یک روز به دو روز بود که در لایحه آمده است و نسبت به روز هم پیشنهاد دولت در لایحه روشن است.

او یادآور شد: نگاه دولت این است که درباره این تصمیم‌گیری، دیدگاه منعطف‌تری داشته باشیم و متناسب با اقتضایات زمانی، فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی بتوانیم دست بازتری در انتخاب روز داشته باشیم. پیشنهاد دولت این است که ضمن افزایش تعطیلات هفته به دو روز انتخاب این روز‌ها در اختیار نظرات کارشناسی بخش‌های مختلف قرار گیرد.

دبیر هیات دولت در پاسخ به پرسشی درباره جزییات برنامه عملیاتی دولت برای تحقق شعار سال، اظهار کرد: برنامه عملیاتی تحقق شعار سال، پس از چند جلسه فوق‌العاده در کمیسیون‌های دولت، هفته گذشته به تصویب هیئت وزیران رسید. مشارکت دستگاه‌های اجرایی در تدوین برنامه، اهداف کمی، احکام قابل رصد و تعیین مواعد گزارش‌گیری منظم از میزان پیشرفت برنامه‌ها، از ویژگی‌های این برنامه و پیوست‌های آن است.

بهادری جهرمی ادامه داد: طبق این برنامه کلیه دستگاه‌های اجرایی مکلفند برنامه عملیاتی جلب مشارکت مردم در حوزه‌های تولیدی مرتبط با آن دستگاه را در حوزه‌های فرهنگ‌سازی و ترویج توسعه مشارکت مردم، توانمندسازی مردم برای ورود به عرصه‌های اقتصادی و ایجاد امکان فرصت برابر برای مردم و بخش دولت در اقتصاد تا پایان اردیبهشت تهیه و ابلاغ کنند.

دیگر خبرها

  • نیاز ۱۵۷ میلیارد تومانی اعتبار برای ۳۷ پروژه نیمه‌کاره حوزه بهداشت
  • در رختکن محو صحبت‌های مسی می‌شدم
  • بهترین روش آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال برای ورود به بازار رمزارزها
  • فواید شگفت‌انگیز کرفس برای سلامتی: هر آنچه باید بدانید
  • تجربه سفر با قطارهای شهری استانبول
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • با کالاف دیوتی موبایل استعدادتان را به چالش بکشید و بهترین شکل خودتان را نشان دهید!
  • رونمایی از هوش مصنوعی مایکروسافت برای انجام کارهای ساده
  • آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته
  • هوای لامرد، امروز ناسالم برای گروه‌های حساس