Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی با بیان اینکه در حال حاضر قانون جامعی برای هزینه‌کرد مالی کاندیدا‌ها وجود ندارد، این موضوع را یکی از نگرانی‌های بزرگ این دوره از انتخابات برشمرد.

سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، با اشاره به عدم شفافیت مالی کاندیدا‌های انتخابات مجلس، اظهار داشت: در طرح جامع انتخاباتی که کمیسیون شورا‌ها تحت عنوان استانی شدن انتخابات ارائه کرده بود و لایحه جامعی که اخیرا وزارت کشور به مجلس آورد به بحث مالی و هزینه‌های انتخاباتی پرداخته شده بود و مواد و قوانین خوبی را در این خصوص پیشنهاد شده بود که هیچ کدام از آن‌ها به سرانجام نرسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در حال حاضر قانون جامعی برای هزینه کرد مالی کاندیدا‌ها وجود ندارد، این موضوع را یکی از نگرانی‌های بزرگ این دوره از انتخابات برشمرد.

نقوی حسینی تصریح کرد: در حال حاضر افراد با هزینه‌های میلیاردی به میدان آمده و شروع به شام دادن، هزینه کردن و خریدن آدم‌ها کرده اند و البته صراحتا این موضوع را اعلام می‌کنند. یک نفر می‌گوید من با ۲ میلیارد تومان به عرصه انتخابات آمده ام و فرد دیگر می‌گوید ۳ میلیارد آورده ام! آن وقت نمی‌دانم بنده که ۵ میلیون تومان بیشتر در کارتم نیست چگونه می‌توانم با این افراد رقابت انتخاباتی داشته باشم.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی بخشی از مشکلات هزینه‌های انتخاباتی را ورود پول‌های کثیف به این عرصه تلقی کرد و یادآور شد: چرا که کاندیدا‌هایی که قصد دارند با ۲-۳ میلیارد تومان در انتخابات هزینه کنند قطعا نمی‌توانند از طریق قانونی این منابع مالی را تامین کنند از این رو یکی از منابع تامین هزینه‌های انتخاباتی اش پول‌های کثیف خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قطعا وقتی فرد با پول‌های کثیف وارد انتخابات می‌شود و بعضی وقت‌ها هم ممکن است در ورود به مجلس موفق شود آن وقت اقداماتی صورت میگیرد که شان مجلس و نمایندگی را زیر سوال میبرد و باعث شرمندگی مجلس می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شفافیت مالی شفافیت مالی کاندیداها هزینه کرد انتخابات انتخابات مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۹۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۱۳ نفر برای ریاست فدراسیون شطرنج

به گزارش "ورزش سه"، کاظم دستگردی ضمن اعلام این خبر، افزود: دو نفر از كانديداها مدارک خود را پس گرفتند بنابراین ۱۳ نفر برای مجمع انتخاباتی فدراسیون شطرنج ثبت‌نام کردند. با پیگیری‌های صورت گرفته و مساعدت وزارت محترم ورزش و جوانان، انشاالله در اوايل تيرماه مجمع انتخاباتی فدراسيون شطرنج برگزار خواهد شد.

اسامي ۱۳ نامزد انتخابات فدراسيون شطرنج به شرح ذیل است:

۱. فاطمه ابوالقاسمی
۲. مجتبی ارشدی
۳. احمد علی بابايی
۴. مهرداد پهلوان زاده
۵. كمال جوانمرد
۶. عليرضا خسروی
۷. شهريار رحمانی اصل
۸. وحيده صوابيه
۹. حمزه علی پور
۱۰. حميد گودرزی
۱۱. محمدرضا محمدی بهابادی
۱۲. مسعود ناموری آذر
۱۳. امیرعرفان هاشمی

گفتنی است؛ ثبت نام از داوطلبین احراز پست ریاست و هیئت رئیسه فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران، از تاریخ ۱۵ لغایت ۲۹ فروردین‌ماه در دبیرخانه فدراسیون شطرنج صورت گرفت و در نهایت شادی پریدر که هم اکنون سرپرستی فدراسیون را برعهده دارد، در انتخابات ثبت نام نکرد.

دیگر خبرها

  • کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ۱۱ اردیبهشت اعلام می‌شود
  • وزیر «سرپیچی» را در نطفه خفه کرد/سرپرست‌ها رییس فدراسیون نمی‌شوند
  • پنج دغدغه بزرگ برای انتخابات ریاست جمهوری
  • رقابت ۱۳ نفر برای ریاست فدراسیون شطرنج
  • تاثیر منتخبین دور دوم انتخابات روی ترکیب هیات‌رییسه مجلس آینده
  • طحان نظیف: طرح تامین مالی ⁧تولید⁩ و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد
  • «با مهر انتخاب کنیم» دور دومی شد/جزییات برنامه‌ها برای ۹۰ کاندیدا
  • «با مهر انتخاب کنیم» دور دومی شد/جزییات برنامه‌ها برای 90 کاندیدا
  • طرح تامین مالی ⁧تولید⁩ و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد
  • نشست مشترک مدیران هلدینگ‌های سرمایه گذاری با رئیس مجلس