Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی منابع و رسانه‌ها در لبنان از توافق احزاب لبنانی برای معرفی نخست‌وزیر جدید این کشور خبر داده‌اند. ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، احزاب «المستقبل»، شبکه تلویزیونی «ال بی سی ال» لبنان اعلام کرد «التیار الوطنی الحر»، «امل» و «حزب‌الله» با معرفی «محمد الصفدی» به عنوان نخست‌وزیر جدید این کشور موافقت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد الصفدی سیاستمدار 75 ساله لبنانی از ژوئن 2011 تا 15 فوریه 2014، وی به عنوان وزیر دارایی در دولت «نجیب میقاتی» در زمان رئیس‌جمهوری «میشل سلیمان» منصوب شد.

«وئام وهاب» وزیر سابق لبنان نیز شب گذشته اعلام کرد که درباره انتخاب محمد الصفدی به عنوان نخست‌وزیر دولت تکنو- سیاسی توافق شده است.

وئام وهاب در صفحه کاربری خود در توییتر نوشته است: «درباره انتخاب نخست‌وزیر با مشارکت المستقبل توافق شده است.»

وی افزود: «چه کاری می‌توانید انجام دهید تا خواسته‌های مردم تامین شود.»

از سوی دیگر، منابعی نزدیک به محمد الصفدی، وزیر سابق لبنان در پاسخ به اخبار مربوط به اجماع درباره نام رئیس دولت بعدی، به پایگاه خبری «النشره» اعلام کرده‌اند که در راستای احترام به قانون و جایگاه نخست‌وزیر، انتخاب الصفدی به عنوان نخست‌وزیر طی رایزنی‌های پارلمانی اعلام می‌‌شود.

منابع مذکور تأکید کردند که هر دولتی باید خواسته‌های مردم و آرمان‌های آنها را برآورده کند.

النشره همچنین نوشت، توافق اصولی بین احزاب سیاسی درباره نام محمد الصفدی وزیر سابق برای تشکیل کابینه شامل انتصاب دو نفر از نمایندگان جنبش اعتراضی لبنان برای وزارت در کابینه جدید است علاوه بر اینکه احزاب سیاسی اسامی افراد جدید، جوان و توانمند را معرفی می‌کنند که انتظار می‌رود عملکرد آنها بازتاب مثبتی نزد افکار عمومی داشته باشد.

منابعی نیز به شبکه تلویزیونی «المنار» اعلام کردند با «سعد الحریری»( نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان) درباره اعلام نهایی نام رئیس دولت بعدی توافق انجام خواهد شد ولی تاکنون در این‌باره تصمیم‌گیری نشده است.

النشره همچنین گزارش داد گروه‌هایی از معترضان لبنان به دنبال اعلام خبر تایید نشده از توافق گروه‌های لبنانی بر سر نامزدی محمد الصفدی برای تشکیل کابینه این کشور در برابر منزل و یکی از موسسه‌های او تحصن کرده‌اند.

خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه نیز گزارش داد جمعی از معترضان در حال حرکت به سمت منزل الصفدی هستند تا در آنجا تحصن کنند.

تلویزیون «ام‌تی‌وی» نیز گزارش داد دولت آتی ترکیبی از سیاستمداران و تکنوکرات‌ها خواهد بود.

«میشل عون» رئیس‌جمهوری لبنان پیشتر گفته بود که وی امیدوار است که دولت جدید طی چند روز آینده پس از برداشته شدن موانع مقابل معرفی و تشکیل کابینه، تشکیل شود.

رئیس‌جمهوری لبنان تأکید کرد که «خواسته‌های معترضان در میادین مورد پیگیری قرار می‌گیرد و این امر، یکی از مهم‌ترین اهداف دولت بعدی خواهد بود که ما تلاش می‌کنیم در آینده نزدیک تشکیل شود.»

انتهای پیام/

R1016196/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط سعد الحریری حزب‌ الله لبنان لبنان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سعد الحریری حزب الله لبنان لبنان سعد الحریری حزب الله لبنان لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۹۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با فساد شعار اساسی دولت

احمد وحیدی وزیر کشور امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت در مراسم تودیع و معارفه استاندار مازندران از مازندران به عنوان در گرانبها یاد کرد و گفت: ظرفیت‌های انسانی ارزشمند و بزرگ و مردمان صمیمی و بزرگوار و جریان دانشی قوی دارد.

او با اظهار اینکه جریان معنوی قوی در مازندران وجود دارد، به سابقه ورزشی و علمی استان اشاره کرد و افزود: مازندران استان برجسته و مهم در کشور و پیشران در حوزه اقتصاد کشور است.

وحیدی سفر ۲۰ میلیون گردشگر را از دیگر ظرفیت‌های مازندران برشمرد و گفت: انتخاب استاندار برای این استان کار بسیار مشکلی است تا بتوانیم فردی جامع الاطرافی را انتخاب کنیم.

وزیر کشور عملکرد استاندار سابق مازندران را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: استاندار سابق فداکارانه و ایثارگرانه در مازندران خدمت کرده است و خدا را شاکر هستیم که مدیران صبورانه و ایثارگرانه ایستادگی می‌کنند.

وحیدی با عنوان اینکه دشمنان نمی‌خواهند رشد و شکوفایی کشور راببینند، گفت: برخلاف تبلیغات سو معاندان، مدیران باپشتکار، خدوم و ایثارگر در حال خدمت به مردم هستند.

وزیر کشور با اشاره به توفیقات دولت در حوزه‌های مختلف نظیر دیپلماسی اقتصادی، افزود: مبارزه با فساد جزو شعار‌های مهم و اساسی دولت کنونی به شمار می‌رود.

او گفت: مازندران استان بسیار مهمی است و باید فردی را انتخاب می‌کردیم که کار‌های بزرگ شروع شده را در استان دنبال کند از این آقای یوسف نوری را که ظرفیت بزرگی هستند، را انتخاب کردیم.

 

منبع:مهر

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • مقاومت سخت برای عزل وزیر اقتصاد؛ افاضات قبل از تکیه بر صندلی را ببینید | فیلم
  • گام اساسی دولت سیزدهم در عرصه دیپلماسی اقتصادی
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت سیزدهم است
  • گره‌گشایی با دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت
  • امضای یادداشت تفاهم راه توسعه میان ترکیه، عراق، قطر و امارات
  • موضع گیری جدید اردن درباره غزه و کرانه باختری
  • خوش آمدگویی نخست وزیر پاکستان به رئیسی به زبان فارسی + فیلم
  • اردن: حمله به رفح چیزی جز قتل عام نخواهد بود
  • استقبال سازمان همکاری اسلامی از توافق تعیین حدود مرز آذربایجان و ارمنستان