Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@23:53:37 GMT

مسعود فراستی «جوکر» سینما را انتخاب کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۹۶۴۳

مسعود فراستی «جوکر» سینما را انتخاب کرد

مسعود فراستی فیلم «جوکر» به کارگردانی «تاد فیلیپس» را بهترین جوکر سینما نامید.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ در حالی که «جوکر» «تاد فلیپس » با ادامه رکوردشکنی در کشورهای مختلف در حال نمایش است مسعود فراستی این فیلم را بهترین جوکر تاریخ سینما دانست و نوشت: «جوکر» را هم دیدم. به‌نظرم بهترین جوکر سینماست تا امروز.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و بازی «واکین فونیکس» از همه جوکرها جلوتر است؛ مستقل از اینکه لحظاتی گیج میزند که مشکل فیلمساز است نه بازیگر.

جوکر اما فیلم بدی نیست. شخصیت جوکر تحت تاثیر نورمن بیتس «سایکو» و تراویس «تاکسی درایور» است و اشکال عمده اش نیز در همین ادای تراویس درآوردن؛ نورمن بیتس بماند که دست نیافتنی است.فیلمساز سعی می‌کند اما نمی‌تواند پیچیدگی شخصیت روان رنجور را بسازد. و فیلمش هم عصیانگر اجتماعی نیست و ضد سرمایه داری.

 

بیشتر بخوانید: «جوکر» سودآور‌ترین فیلم از کتاب‌های کمیک شد! دفاع مسعود فراستی از اکران «خانه پدری»!

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مسعود فراستی جوکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۹۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجری اسبق برنامه سینمایی هفت: با زور و تهمت و تهدید فیلمساز نمی‌شوید

به گزارش خبرآنلاین محمود گبرلو منتقد باسابقه و مجری اسبق برنامه سینمایی هفت نوشت : در دوره ای احساس می‌شد نیروهای معتقدتر به اهداف انقلاب اسلامی، می‌توانند با طی دوره‌های آموزشی وارد عرصه فیلمسازی شوند و بر این اساس مورد حمایت جدی قرار گرفتند اما به مرور زمان، تولیداتشان نشان داد اینها، فیلمساز یا سریال‌ ساز نیستند که بتوان به تولیدات شان “اثر هنری” و یا “فیلم ماندگار” نامید بلکه تولیداتی تصویری هستند که فقط، مورد خوشایند عده ای قرار می‌گیرد که نیاز ایدئولوژیک شان برآورده می شود.

نمونه‌اش آقای ابوالقاسم طالبی با “اژده‌های هفت سر “و آقای مسعود ده نمکی با “رستگاری ” است که سریال شان در ماه مبارک رمضان پخش شد.

نمی‌توان از مضمون دینی، انقلابی و متناسب با نیاز جامعه در این سریال ها و مشابهه ان ناراضی بود اما اگر شناختی از فرم و ساختار جذاب فیلم سازی و سریال سازی وجود نداشته باشد، یک شکست و نابودی و به هدر دادن وقت و سرمایه و امکانات و بخصوص تماشاگر ایرانی است که این دو سریال مصداقشان است.

آقای طالبی چند فیلم و سریال ساختند که بجز یک یا دو تای آن، اصلا ساختار درست سینمایی نداشتند. نه در جذب تماشاگر موثر بودند و نه حتی در انتقال مفاهیم ارزشمند و مهم تر اینکه، برهمگان آشکار شده حمایت های پشت پرده جریانات جناحی و یا برخوردهای غیر حرفه ای او، برخی مواقع مدیران را مجبور به حمایت کرده است.

آقای ده نمکی که روزنامه نگار با سابقه ای است و در این عرصه و همچنین آثار مستند موفق بوده با سه گانه اخراجی ها وارد عرصه فیلمسازی شد، هرچند همان ایام انتقاد جدی به فیلم‌هایش بود اما چون احساس می شد میتواند همچون آثار مستندش موفق باشد، مورد حمایت قرار گرفت.

اما بعد از آن، تولیداتش نشان داد در حال افول است تا اینکه در “رستگاری” به اوج ضعف تکنیک و ساختار رسید ، کاملا معلوم شد او نمی‌تواند فیلمساز یا سریال ساز باشد مگر آنکه تحولی در آموزه ها و آموخته های خود ایجاد کند.

سالهای دور فکر میکردند میتوان با نیروهای متعهد و انقلابی، فیلمساز متناسب با این اهداف، تربیت کرد و تجربه هم نشان داد اینکار شدنی است. اما نکته مهم این است که تنها آموزش و تربیت کفایت نمیکند بلکه بضاعت، توانایی فردی و شناخت درست از تاثیرگذاری درام و خلاقیت و نوآوری، نقش کلیدی دارد، چنانکه در این مسیر فیلم های خوبی از برخی فیلمسازان تربیت شده می‌بینیم.

اما آنانکه موفق نبودند نباید عمر خود را به بطالت بگذرانند و تکلیف خودشان را، خودشان باید معلوم کنند، نباید منتظر بمانند تا تماشاگر کنارشان بگذارد.

کسی، فقط با عقیده و ایدئولوژی و یا زور ، تهمت و تهدید نمی‌تواند تحمیل کند که هنرمند و یا فیلمساز است بلکه اثرش باید معرفش باشد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پوستر سریال «هفت سرِ اژدها» رونمایی شد   رپ خواندن حمید صفت در سریال ماه رمضانی صدا و سیما (فیلم) مجری جدید برنامه سینمایی «هفت» کیست؟ آقای افخمی راحت باش! چیزی که زیاد است پول بیت المال برای دُن‌ کیشوت بازی شماها ...

دیگر خبرها

  • مجری اسبق برنامه سینمایی هفت: با زور و تهمت و تهدید فیلمساز نمی‌شوید
  • 10 نکته مهم برای انتخاب بهترین کلینیک دندانپزشکی
  • حرف آخر ، بهترین انتخاب برای موفقیت در کنکور 1403
  • انتخاب بهترین دوربین کانن: چالشی جذاب برای عکاسان!
  • «پرویز خان» به خانه‌ها رسید/ روایتی متفاوت از مربی اخلاق فوتبال در راه اکران آنلاین
  • عصر نوین آموزش زبان انگلیسی: نقش موثر آموزشگاه های زبان انگلیسی در تهران
  • شوخی همسفران «نون خ» با مسعود فراستی +فیلم
  • اقتباس بهترین راه ارتباط کودکان با سینما
  • مسعود فروتن: فکر می کردم صداهایی که از جعبه رادیو می شنوم صدای آدم کوچک هاست! +فیلم
  • فروش ویژه 3 نهال گردو چندلر، فرنور و پکان 12 تنی با مجوز جهاد کشاورزی از کرج