Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان سیستان و بلوچستان به‌دلیل برخورداری از اقوام و مذاهب مختلف به پایتخت وحدت شهرت پیدا کرده و در ایام میلاد رسول مکرم اسلام(ص) از هامون تا عمان سراسر شادی، جشن و سرور است. ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱ استانها سیستان و بلوچستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، سیستان و بلوچستان استانی است که به‌دلیل برخورداری از اقدام و مذاهب مختلفی که با برادری کنار یکدیگر زندگی می‌کنند به پایتخت وحدت شهرت پیدا کرده و در ایام میلاد رسول مکرم اسلام(ص) این استان از هامون تا عمان سراسر شادی، جشن و سرور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسلمانان شیعه و سنی در استان سیستان و بلوچستان با مهر، محبت، دوستی و مودت در کنار یکدیگر زندگی کرده و الگویی زیبا از همبستگی را برای دیگر مردمان کشور و حتی دنیای اسلام به نمایش گذاشته‌، به طوری‌که انسجام و همبستگی اهل تشیع و تسنن این دیار را به پایتخت وحدت و همدلی تبدیل کرده‌ است.

از آنجا که انسجام خاصی بین مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان جریان دارد، هفته وحدت در این استان رنگ و بوی خاصی به خود می‌گیرد و چون این وحدت تاکنون جلوی بسیاری از تحرکات و اقدامات خرابکارانه دشمنان را گرفته، آن  را به خاری در چشم دشمنان تبدیل کرده است؛ خبرنگار تسنیم همزمان با برگزاری جشن‌های هفته وحدت به سراغ جمعی از علما و بزرگان اهل سنت استان رفته تا با آنها گفت‌وگویی داشته باشد.

یادواره شهدای وحدت، خدمت و امنیت در زاهدان به روایت تصویر‌یادواره شهدای وحدت با حضور مسئولان کشوری در مشهد برگزار می‌شود«شهید شوشتری» الگویی بی‌نظیر برای نسل جوان است

سیستان و بلوچستان الگوی تمام عیار وحدت

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با تسنیم وحدت راه از نگاه موازین دینی یک اصل بسیار حائز اهمیت و ضروری عنوان کرد و اظهار داشت: در شرایط فعلی که امت اسلام با آن مواجه است، لازم است اصل اسلامی وحدت بیش از گذشته مورد توجه جهان اسلام قرار گیرد.

مولوی نذیراحمد سلامی ادامه داد: مشکلاتی که امت اسلامی در اثر توطئه دشمنان با آن مواجه شده ناشی از اختلاف و عدم اتحاد بوده، از این رو اگر مردم در هر شرایطی اتحاد و انسجام خود را حفظ کنند دشمن توانایی هیچگونه تحرکی علیه جهان اسلام نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه عدم اتحاد و انسجام زاییده تدبیر دشمنان برای ایجاد تفرقه و مشکل میان امت اسلامی است، تصریح کرد: امت اسلامی باید با علم و آگاهی از توطئه دشمنان، وحدت خود را بیش از هر زمانی حفظ کنند تا بتوانند راه برون رفت از مشکلاتی که دشمنان هر روز به وجود می‌آورند را به راحتی پیدا کنند. 

مولوی سلامی خاطرنشان کرد: دشمن در طول تاریخ به تحرکات خود علیه جامعه اسلامی افزوده است و با شیطنت برنامه‌هایی طراحی کرده که امت اسلامی را دچار تفرقه کند، از این رو نه تنها در یک هفته و یک سال بلکه باید همیشه درس وحدت که اصل دینی و اساسی است مورد توجه قرار گیرد و مردم همواره از آن آگاه باشند. همه مردم و مسئولین همواره باید در صدد این باشند که در ارتباط با وحدت امت را آماده کنند تا هیچکس شکار توطئه دشمنان نشود.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: سیستان و بلوچستان با توجه به بافت جمعیتی و همسایگی با دو کشوری که استحکام سیاسی در آن وجود ندارد به عنوان بهترین نقطه برای تفرقه‌افکنی در کشور از نظر دشمنان شناخته می‌شود اما با آگاهی و بیداری و بلوغ سیاسی مردم استان سیستان و بلوچستان دشمن تاکنون نتوانسته از این استان برای رسیدن به اهداف شوم خود استفاده ابزاری کند.

وی سیستان و بلوچستان را الگویی برای وحدت در سایر استان‌های کشور دانست و افزود: مردم استان سیستان و بلوچستان برخلاف انتظاراتی که دشمن از این استان داشته در هر شرایطی وحدت خود را حفظ کرده‌اند و جلوی بسیاری از شیطنت‌ها و تحرکات دشمنان را گرفته‌اند.

وحدت نباید مقطعی و مختص زمان خاص باشد

مدرس حوزه علمیه اهل سنت زاهدان نیز کلمه وحدت را واژه‌ای زیبا و شیرین قلمداد کرد و اظهار داشت: خداوند در قرآن مجید چند بار این کلمه را ذکر کرده و  این واژه را به عنوان یک نعمت الهی برای بندگانش معرفی کرده است. قدم برداشتن در مسیری که وحدت را تقویت کند یک تکلیف شرعی است چرا که این نعمت را خداوند به ما ارزانی داشته و تبعیت از آن قطعاً در جامعه سبب رشد و پیشرفت خواهد شد.

مولوی عبدالغنی دهانی تصریح کرد: تعالی و رشد هر جامعه در سایه وحدت اتفاق می‌افتد و اگر در یک جامعه افراد وحدت خود را حفظ نکنند قطعاً در آن جامعه شاهد ویرانی خواهیم بود چرا که بسیاری از کشورهایی که نتوانسته‌اند وحدت خود را حفظ کنند امنیت خود را نیز از دست داده‌اند.

به گفته این عالم اهل سنت وحدت محدودیت زمانی و مکانی ندارد و نباید به صورت مقطعی به آن توجه داشت و همه باید بر این امر آگاه باشند که وحدت امری واجب است و مانند دیگر امور واجب شرعی، همواره باید رعایت شود.

مولوی دهانی با بیان اینکه اختلاف نظر میان مردم و فقها امری طبیعی و اجتناب‌ناپذیر استT خاطرنشان کرد: عدم آگاهی از فقه دیگر مذاهب به جلوگیری از وحدت دامن می‌زند که اگر اهل شیعه و سنی از فقه هم آگاهی داشته باشد، متوجه می‌شوند که مشترکات آن‌ها بسیار بیشتر از نقاط اختلافشان است.

به عقیده وی اختلاف نظر بین فقها به نفع جهان اسلام و دین است چرا که این امر سبب می‌شود فقه همواره پویا باشد اما دشمنان اسلام همیشه سعی دارند از این اختلاف نظرها به نفع خود استفاده کنند و با شبهه‌افکنی جامعه را به هم بریزند.

این مدرس حوزه علمیه اهل سنت با بیان اینکه دین مبین اسلام بسیار به وحدت میان برادران شیعه و سنی تاکید کرده چون وحدت دشمنی‌ها را به محبت تبدیل می‌کند و نفرت‌ها را از بین می‌برد، افزود: سیستان و بلوچستان به دلیل اینکه مردم شیعه و سنی آن با وحدت مثال‌زدنی در کنار هم زندگی می‌کنند از نظر دشمن مکانی مناسب برای ایجاد اختلاف و تفرقه‌افکنی است اما مردم بیدار و هوشیار این استان بدون هیچ مشکلی در کنار هم زندگی می‌کنند و اجازه نمی‌دهند دشمنان با این ترفندها میان آن‌ها شکاف ایجاد کند.

وحدت مانعی برای تحرکات دشمنان

امام جمعه اهل سنت میرجاوه نیز در این باره اظهار داشت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی از گذشته‌های دور در تلاش بوده‌اند تا با هر ترفندی که می‌شود بین امت اسلامی تفرقه و جدایی بیندازند؛ در عصر حاضر نیز دشمنان با تحرکات و شیطنت سعی دارند دوستی کشورهای منطقه را برهم بزنند اما همیشه با هوشیاری مسلمانان در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام می‌مانند.

مولوی عبدالرحیم ریگیان‌پور افزود: کشور جمهوری اسلامی ایران با مدیریت مدبرانه رهبر معظم انقلاب و توصیه‌های امام خمینی(ره) جلوی بسیاری از تحرکات دشمن در کشور را گرفته و در واقع وحدت بین برادران شیعه و سنی سبب شده شیطنت‌های دشمنان علیه کشور در نطفه خفه شود.

وی با اشاره به اینکه دشمنان تاکنون برای ایجاد اختلاف میان مردم مسلمان میلیاردها دلار هزینه داده‌اند، عنوان کرد: خوشبختانه در ایران اسلامی مردم از وحدتی برخوردار هستند که در سطح جهانی زبانزد عام و خاص است و همه مذاهب زیر سایه پرچم جمهوری اسلامی بدون هیچ مشکلی در کنار هم زندگی می‌کنند.

این عالم اهل سنت وحدت را یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: تحرکات دشمنان در کشور ایران اسلامی که همه مسلمانان در آن برادرانه در کنار هم زندگی می‌کنند همواره با شکست رو به رو می‌شود.

وحدت مسلمانان برای دشمنان مانند بمب خطرناک است

مدرس حوزه علمیه اهل سنت چابهار وحدت میان مسلمین را به بمب خطرناکی از نظر دشمنان تشبیه کرد و اظهار داشت: دشمنان اسلام آنقدر که از وحدت میان مسلمانان وحشت دارند از بمب هسته‌ای نمی‌هراسند؛ در واقع وحدت میان مسلمانان از بمب هم برای دشمنان خطرناک‌تر عمل می‌کنند.

مولوی محمد درتکیده با بیان اینکه مسلمانان برای اینکه به دشمنان ضربه بزنند کافی است وحدت خود را خفظ کنند، گفت: وحدتی که میان مسلمین در ایران وجود دارد موجب شده اسلام در کشور به عزت و عظمت برسد چرا که در کشورهایی مانند عراق و پاکستان که اسلام وجود دارد اما مردم آن با یکدیگر متحد نیستند هر روز شاهد هرج و مرج و ناامنی هستیم.

این عالم اهل سنت عنوان کرد: به دلیل اینکه مردمان همسایگان شرقی و غربی ایران اسلامی وحدت خود را حفظ نکرده‌اند دشمن توانسته بین آن‌ها رسوخ کند و با ایجاد ناامنی در کشور آنها، مردمان آن را از آبادی و عمران دور کرده است.

وی گفت: در سیستان و بلوچستان شاهد تفاوت مذهبی و قومی هستیم اما مردم آن بدون کوچک‌ترین مشکلی در کنار هم زندگی می‌کنند و همین امر موجب شده تا این استان نمونه‌ای بارز از وحدت میان اقوام مختلف را در کشور و جهان به نمایش بگذارد.

شبنم پودینه

انتهای پیام/394/ز

R7843/P/S6,65/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۹۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمنان وحدت و تقریب امت اسلامی را هدف گرفته اند

آیت الله سیدمحمدباقر گلپایگانی استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، گسترش وحدت و همچنین آگاهی بخشی به امت اسلامی در مسائل مختلف جهان اسلام،خصوصا مسئله غزه را یک اصل مهم دانست و اظهار داشت: رسانه ها و مطبوعات اسلامی باید تلاش خود را افزایش داده و  تمرکز بر گسترش و تقویت وحدت امت اسلامی کنند؛ طرح های حفظ و تقویت وحدت را بسترسازی کرده و آگاه سازی مناسبی انجام دهند.

وی افزود: در موضوع غزه ما شاهد یک پروپاگاندای قوی از سوی صهیونیست ها بودیم، آنان حقایق را می پوشاندند و از انتشار واقعیت جلوگیری می کردند.

وی ادامه داد: از سویی دیگر دشمنان اسلام و امت اسلامی در فضای گستره تبادل اطلاعات و رسانه ای جهان پیوسته در تلاش هستند که بتوانند از مسائل ناچیزی که بصورت اختلافی بین مذاهب اسلامی وجود دارد در جهت ایجاد تفرقه و نزاع بین مسلمانان بهره کافی را ببرند.  

این استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه، تصریح کرد: یکی از طرح های استکبار جهانی به خصوص استعمارگران، نفود و رخنه در پیکره اسلام بوده است؛ آنان از سالیان گذشته تاکنون روش ایجاد فاصله و دوری ملت ها از یکدیگر را در جهت نابودی امت ها بکارگرفته اند که اکنون در میان کشورهای عربی منطقه این مسئله به وضوح روشن است.

وی عنوان کرد: از اهداف استعمار جهانی تضعیف امت ها بوده و در نهایت آنان را از بین می برد، اختلافاتی که در بین مذاهب وجود دارد را می توان به دور از مسائلی که دشمنان می توانند از آن بهره ببرند در قالب مباحث علمی مطرح نمود.

وی در پایان تاکید کرد: امت های اسلامی ، ملت عزیز ایران و خصوصا رسانه های همسو باید هوشیاری را حفظ کنند و مواردی که محور مقاومت ، قدرت ایران عزیز و مشترکات بین مذاهب را پررنگ می کند را با انعکاس قوی تری به سمع و نظر جهانیان برساند زیرا دشمن وحدت و تقریب امت اسلامی را هدف گرفته است و مسائلی که ارزشی ندارند را با بزرگ نمایی به نزاع و تفرقه هدایت می کند.
 
انتهای پیام/  
 
 

دیگر خبرها

  • دشمنان وحدت و تقریب امت اسلامی را هدف گرفته اند
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • تاکید ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بر نقش مردم در توسعه
  • شهدا مایه افتخار سیستان و بلوچستان هستند
  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • وحدت در بین مردم شیعه و سنی گلستان مثال زدنی است
  • سردار دادگر: بصیرت و دشمن شناسی علمای اهل سنت شایسته تحسین است
  • خانه‌های دین و زندگی نقطه اتصال وحدت است
  • اولتیماتم ‌‌استانداری به مدیران بی‌برنامه سیستان و بلوچستان