Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- اکبری گفت:مصرف روزانه بنزین با برداشتن کارت سوخت طی سال‌های گذشته سیر صعودی به همراه داشته است. تاریخ انتشار: 10:46 - 24 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۷۹۷۴

علی اکبری کارشناس حوزه انرژی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد خبرگزاری میزان با اشاره به اعمال سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت آن اظهار کرد: برداشتن سهمیه سوخت باعث افزایش بی رویه مصرف در کشور شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس حوزه انرژی تصریح کرد: مصرف روزانه بنزین با برداشتن کارت سوخت طی سال‌های گذشته سیر صعودی به همراه داشته است.

وی افزود: واقعی سازی قیمت حامل‌های انرژی باید به صورت مرحله‌ای طی سال‌های گذشته انجام می‌شد که متاسفانه دولت با جلوگیری از افزایش قیمت در سال‌های پیش،  فنر قیمت سوخت را فشرده کرد.

اکبری ادامه داد: منابع حاصل از افزایش قیمت سوخت می‌تواند در بخش‌های عمرانی و تولیدی رشد اقتصادی را به همراه داشته باشد.

این کارشناس حوزه انرژی بیان کرد: اقتصاد یارانه کشور نیاز به جراحی دارد و گام نخست واقعی سازی انرژی‌ها در کشور است.

بیشتر بخوانید:

سهمیه‌بندی بنزین آغاز شد

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بنزین سهمیه بندی قیمت بنزین کارت سوخت قیمت سوخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۰۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداحافظی با حمل و نقل ارزان و راحت با اسنپ و تپسی

به گزارش پارس نیوز ، حذف سهمیه بنزین دولتی برای رانندگان اسنپ و تپسی، ضربه مهلکی به این کسب و کارهای نوپا و پررونق وارد خواهد کرد. پیش از این، رانندگان این شرکت ها از سهمیه ای اختصاصی بهره مند می شدند که به آن ها امکان می داد با هزینه سوخت پایین تری به مسافرکشی بپردازند. اما با حذف این سهمیه، هزینه های سوخت به طور چشمگیری افزایش یافته و درآمد خالص رانندگان را به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

این وضعیت منجر به کاهش انگیزه رانندگان برای فعالیت در اسنپ و تپسی خواهد شد. بسیاری از رانندگان ترجیح می دهند شغل خود را عوض کنند و یا به صورت پاره وقت با این شرکت ها همکاری نمایند. نتیجه این امر، کاهش تعداد رانندگان فعال و افزایش زمان انتظار برای مسافران است.

علاوه بر این، حذف سهمیه بنزین، شرکت های اسنپ و تپسی را نیز با چالش جدی روبرو کرده است. با کاهش تعداد رانندگان فعال، کیفیت خدمات رسانی این شرکت ها تحت تاثیر قرار گرفته و رضایت مشتریان نیز سیر نزولی پیدا خواهد کرد.

 

دیگر خبرها

  • اختصاص بنزین به کد ملی قابل اجرا نیست
  • چالش بزرگ دولت با ناترازی روزانه ۱۰ میلیون لیتری سوخت | بنزین واراداتی لیتری چند؟
  • خداحافظی با حمل و نقل ارزان و راحت با اسنپ و تپسی
  • آقای بنزین، حواست بود؟
  • دولت با چالش بزرگ مصرف و واردات بنزین چه خواهد کرد؟
  • دولت با چالش بزرگ مصرف و واردات بنزین چه خواهد کرد؟ / واردات لیتری ۶۰هزارتومان، فروش ۳هزارتومان
  • با توجه به تشدید واردات بنزین با بررسی جداول بودجه، راهکار حل معضل ناترازی بنزین در 1403 چیست؟
  • افزایش ۴۰ درصدی مصرف بنزین در ۳ سال گذشته
  • استان قزوین مشکل تامین بنزین و گازوئیل ندارد
  • افزایش40 درصدی مصرف بنزین در 3 سال گذشته/ مصرف به ۱.۴ لیتر در روز بر نفر رسیده است