Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- یک عالم کویتی از دوستی برخی کشور‌های عربی با رژیم اسرائیل و بی تفاوتی آنان نسبت به مسئله قدس به عنوان قبله نخست مسلمانان، انتقاد کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، عبدالهادی صالح در حاشیه سی و سومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران، تفرقه را مهمترین مشکل جهان اسلام دانست و افزود: برخی از کشور‌های عربی - اسلامی در تشخیص دوست و دشمن دچار اشتباه شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این عالم کویتی، گفت: متأسفانه دوستی با رژیم اسرائیل به شعار برخی کشور‌های عربی - اسلامی تبدیل شده است و فراموش کرده ایم که بزرگ‌ترین مشکلی که باید برای حل آن متحد شویم، مسئله قدس به عنوان قبله نخست مسلمانان است.
وی با تاکید بر ضرورت اتحاد و همبستگی میان امت اسلامی، افزود: مناسبت‌هایی مانند میلاد پیامبر اکرم (ص) فرصت خوبی برای اتحاد میان مسلمانان است و در این مناسبت‌ها باید به یادآوریم که پیامبر اکرم (ص) در عمر شریف خود برای اتحاد ما تلاش کرد.
عبدالهادی صالح، با اشاره به اینکه در قرآن کریم هم بر اتحاد مسلمانان تاکید شده است، گفت: باید مانند یک دست و قلب باشیم و با اتحاد برابر اسرائیل از نظر مادی و روحی مجهز شویم.
این عالم کویتی همچنین افزود: رژیم اسرائیل قدرتی ندارد؛ اما تفرقه میان مسلمانان باعث شده است تا آن رژیم قدرتمندتر به نظر برسد.
وی گفت: باوجود حمایت‌های کشور‌های قدرتمند از رژیم صهیونیستی، امت اسلامی امروز قدرتمندتر از گذشته مقابل رژیم اسرائیل ایستاده است.
این عالم کویتی با بیان احادیثی از امام علی (ع) افزود: مهمترین مسیر در این همبستگی، درک یکدیگر است.
عبدالهادی صالح عالم کویتی در پایان گفت: این همایش‌ها، زمینه مناسبی فراهم کرده است تا مسلمانان اعم از شیعه و سنی با یکدیگر دیدار کنند و به تبادل فرهنگ‌ها و تجربیات خود بپردازند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: انتقاد دوستی کشور عربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۰۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: کشور‌های عربی آماده هستند اسرائیل را به رسمیت بشناسند

خبرنگاران به نقل از رئیس‌جمهور آمریکا جو بایدن گزارش دادند او در اظهاراتی مدعی شده که کشور‌های عربی از جمله عربستان سعودی آمادگی دارند رژیم صهیونیستی را به طور کامل به رسمیت بشناسند.

به گزارش فارس، شبکه سی‌ان‌ان به نقل از خبرنگاران حاضر در مراسم جمع‌آوری کمک مالی با حضور رئیس‌جمهور آمریکا که روز پنجشنبه برگزار شد، گزارش داد جو بایدن در اظهاراتی که ضبط نمی‌شد، ادعا کرد که عربستان سعودی و سایر کشور‌های عربی «آماده به رسمیت شناختن کامل اسرائیل» هستند.

به گزارش خبرنگاران حاضر در اتاق، بایدن گفت: «فعلاً وارد جزئیات نمی‌شوم. اما ببینید من با سعودی‌ها و با همه کشور‌های عربی دیگر از جمله مصر، اردن و قطر کار کرده‌ام؛ آن‌ها آماده هستند اسرائیل را به طور کامل به رسمیت بشناسند، برای اولین بار اسرائیل را به طور کامل به رسمیت بشناسند».

این مراسم که باراک اوباما و بیل کلینتون روسای‌جمهور دموکرات پیشین ایالات متحده هم در آن حضور داشتند را معترضان به حمایت آمریکا از نسل‌کشی فلسطینیان در غزه دستکم چهار بار قطع کردند و خواستار آتش‌بس فوری شدند.

بایدن در ادامه این اظهارات گفت که «اما باید یک طرح پساغزه (برای اسرائیل) و راهی به سوی راه‌حل دو کشوری وجود داشته باشد. نیاز نیست امروز رخ دهد، اما باید پیشرفت وجود داشته باشد و فکر می‌کنم که می‌توانیم این کار را انجام دهیم».

دیگر خبرها

  • تمامی کشور‌های عربی آماده به رسمیت شناختن اسرائیل هستند!
  • انتقاد امام جمعه خرم آباد از سکوت در برابر جنایات اسرائیل
  • جنایات رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا انجام می‌شود
  • تاکیدامام جمعه بوکان بر هوشیاری و اتحاد مسلمانان دربرابر توطئه های دشمنان
  • انتقاد تند امام جمعه اهل سنت از رهن میلیاردی و هزینه سرسام آور اجاره خانه / امام جمعه گرگان: اگر حمایت های آمریکا نباشد، اسرائیل چیزی نیست
  • بایدن: کشور‌های عربی آماده هستند اسرائیل را به رسمیت بشناسند
  • بایدن: کشور‌های عربی برای اولین بار آماده هستند اسرائیل را کاملاً به رسمیت بشناسند
  • بایدن: کشورهای عربی آماده‌اند اسرائیل را کاملاً به رسمیت بشناسند!
  • نمایشگاه قرآن، فرصتی برای آشنایی ملت‌هاست/ فلسطین قطب‌نمای مسلمانان است
  • اتحاد و انسجام کشورهای اسلامی کلید حل مسئله فلسطین است