Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ این که چنین برج های مجللی ساخته شود، هیچ اشکالی ندارد، چه آن که ثروتمندان در همه جای دنیا، در خانه های بهتری زندگی می کنند و هر جا که تقاضا باشد، قاعدتاً عرضه هم به وجود می آید.



بخشی از نمای درونی برج روما - طبری و دانیال زاده

فقط دو مشکل کوچک(!) در این میان وجود داشت: دانیال زاده، اولاً این برج ها را نه با دسترنج خود که با وام های رانتی کم بهره - و حتی گفته می شود گاه بی بهره - می ساخت و اقساط بانک ها را مسترد نمی کرد و ثانیاً واحدهای لاکچری این برج ها را بعضاً به عنوان رشوه به برخی افراد صاحب نفوذ می داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او همچنین به خاطر فعالیت های تجاری اش در عرصه فولاد، به سلطان فولاد نیز معروف شده بود که خود حکایتی دیگر دارد.

سه سال پیش که او دستگیر شد، امیدهای کمرنگی برای اجرای عدالت درباره اش شکل گرفت ولی بعدها مشخص شد که او برغم ممنوع الخروج بودنش، بی سر و صدا با خانواده اش از کشور خارج شده است؛ به همین سادگی!

برای کشف ابعاد عجیب و غریب پرونده دانیال زاده، فقط کافی است این پرسش مورد تحقیق امنیتی و قضایی قرار گیرد: او که چهار هزار میلیارد تومان بدهی بانکی و پرونده های متعدد رشوه و فساد و اعمال نفوذ داشت، با مساعدت کدام مقام عالیرتبه قضایی توانست هم از زندان خارج شود و هم با قید فوریت، ممنوع الخروجی اش برداشته شود؟

آیا اکبر طبری - مقام ذی نفوذ در دوره ریاست سابق قوه قضائیه - این کار را کرده بود؟ بله! طبری راه را برای فرار او هموار کرد ولی طبری که مقام قضایی نبود. پس باید پای یک مقام ارشد قضایی در میان باشد که بتواند فردی با چهار هزار میلیارد تومان بدهی بانکی را با یک دستور از زندان برهاند و به خارج بفرستد. چنین دستور خارق العاده ای، کار هر کسی نیست.
اگر فرار دانیال زاده، مستوجب تعقیب و دستگیری اش بوده است، قطعاً مسببان فرارش نیز باید تحت پیگرد قرار گیرند.


احتمالاً طبری که در اوین است، تا کنون در این باره اعترافات تکان دهنده ای کرده باشد و مثلاً از دریافت فلان واحد لاکچری برج روما نوشته باشد یا از کمک چند ده میلیاد تومانی دانیال زاده به یک حوزه علمیه خاص، نحوه تأمین هزینه های انتخاباتی برخی آقایان خاص و زمین ها و ویلاهای لواسانات و نظایر این ها.

متوقف کردن پرونده فساد عظیم در دوران پیشین قوه قضائیه به افرادی مانند طبری و دانیال زاده و امثال آنها، ظلم به عدالت خواهد بود. 

در کشوری که رهبرش نیز در برابر قانون با سایر شهروندان یکسان است، نمی توان گفت که اگر فلان مقام ارشد سابق یا فعلی را تحت تعقیب و محاکمه قرار دهیم، وجهه خوبی بای نظام ندارد.
مردم از این که افراد ذی نفوذی مانند طبری - که زمانی نمی شد به او گفت بالای چشم ات ابروست - دستگیر شده اند خوشحال اند؛ از این که می بینند سوپر دزدی مانند دانیال زاده از خارج از کشور به داخل بازگردانده میشود. احساس خوبی پیدا می کنند ولی نمی توانند بپذیرند که فسادهایی در این حد عظیم و شگفت انگیز بدون مداخله برخی مقامات ارشد و معروف شکل گرفته باشد.

وقتی در رژیمی غاصب مانند اسرائیل، نخست وزیر مستقر - بنیامین نتانیاهو - به اتهام فساد مالی محاکمه می شود، کسی نمی گوید این نشانه فساد حکومت است بلکه تحسین می کنند که حتی عالی ترین مقام ها نیز پای میز محاکمه قرار می گیرند؛ در ایران اسلامی نیز اگر فلان مقام ارشد که در پرونده فساد طبری و دانیال زاده و ... ذی مدخل و احیاناً ذی نفع بوده است را تحت تقیب قرار دهند، مردم نه تنها بدبین نمی شوند بلکه به آینده و نظام امیدوار خواهند شد. همچنین درس عبرتی برای بقیه خواهد شد چرا که وقتی ببینند مقامی در آن حد و اندازه در جایگاه "متهم" قرار می گیرد، برای بقیه نیز حاشیه امنی وجود نخواهد داشت.


کسانی که در دوران سابق قوه قضائیه، میدان تاخت و تاز طبری و دانیال زاده و دیگران را فراهم کرده بودند و اینک نیز برای خودشان مصونیت قائل اند، قاعدتاً باید این روزها نگران باشند که اگر نباشند، باید در عدالت دستگاه قضا، تردید کرد.

مبارزه با فساد که در دوران ریاست جدید قوه قضائیه، به شکل امیدبخشی شروع شده است، وقتی به شکست می انجامد که برایش "حد یقف" تعیین شود، بدان معنا که سراغ اتهامات افرادی که از یک رده خاص بالاتر هستند، نروند. "حد یقف" همان بتی است که باید شکسته شود و الا در کعبه عدالت، اذان محمد(ص) گفته نخواهد شد.

منبع: عصر ایران خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۰۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۶ زندانی جرایم غیر عمد از زندان‌های استان یزد آزاد شدند

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد از آزادی ۱۷۶ زندانی جرایم غیرعمد استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان و در آستانه سال نو آیین گلریزانی با حضور استاندار، رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امنا ستاد دیه، مدیر کل زندان ها، مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان یزد و امام جمعه، رئیس دادگستری، دادستان شهرستان و جمعی از صنعت گران، کارآفرینان و نیکوکاران شهرستان اشکذر و همچنین نماینده مردم یزد، اشکذر، زارچ و بخش نودشن در مجلس شورای اسلامی، برگزار و مبلغ یک میلیارد و 600 میلیون تومان جهت آزادی زندانیان جرایم غیر عمد استان اهدا شد.

غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امنا ستاد مردمی دیه استان یزد در این آیین ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و تقارن بهار قرآن و بهار طبیعت گفت: هدف از برگزاری جشن‌های گلریزان اهدای شادی در بین افراد و فرزندان، مادران و همسرانی است که سرپرست آن‌ها به دلایل وقوع جرم‌های غیر عمد در زندان به سر می‌برند و از خانواده خود دور هستند.

وی با اشاره به برکات انفاق در زندگی افراد، تصریح کرد: این که شما دور هم جمع شده اید تا گره‌ای از کار افراد نیازمند باز کنید و بی شک طبق قول خداوند متعال در قرآن هر کسی که انفاق می‌کند از مال وی کم نشده و به آن افزوده خواهد شد و مال آن‌ها نیز در برابر بسیاری از مخاطره‌ها در امان خواهد بود.

دهشیری در پایان یادآور شد: یکی از مهمترین رسالت‌های ستاد دیه استان فرهنگ‌سازی در راستای جلوگیری از ورود افراد به زندان است، زیرا با این اقدام از بسیاری از وقوع آسیب‌های اجتماعی جلوگیری خواهد شد.

در ادامه این آیین سید مسعود عظیمی مدیر نمایندگی ستاد مردم دیه استان یزد گفت: به همت نیکوکاران و خیرین از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد 176 زندانی جرایم غیر عمد از زندان‌های استان آزاد و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند.

عظیمی ادامه داد: رقم بدهی این زندانیان 339 میلیارد و 400 میلیون تومان بود که با قبولی دادخواست اعسار، اخذ گذشت رضایت‌مندانه از شکات و آورده محکومین مبلغ 302 میلیارد و 200 میلیون تومان از این مبلغ تامین و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد مردمی شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک‌های عامل مبلغ 37 میلیارد و 200 میلیون تومان به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این 176 نفر و بازگشت آن‌ها به آغوش گرم خانواده فراهم شود.

وی افزود: در تلاشیم تا در روز‌های پایانی سال جاری تعداد دیگری از محکومان مالی را از زندان‌های استان آزاد کنیم.

عظیمی با تشریح نوع محکومیت این مددجویان اظهار کرد: از این تعداد آزاد شده تعداد 113 مددجو مربوط به محکومین مالی، تعداد 50 محکوم مربوط به پرداخت مهریه، تعداد 10 محکوم مربوط به پرداخت نفقه و تعداد 3 محکوم نیز مربوط به دیه حوادث کارگاهی بودند.

گفتنی است در ابتدای این آیین فرماندار شهرستان اشکذر عنوان کرد: تمامی خیرانی که در این جمع حاضر شدند افرادی هستند که در تمام فصول سال دستگیر کسانی می‌شوند که در زندگی خود به مشکل بر خورده اند و امروز نیز گرد هم جمع شده تا گره از کار کسانی باز کنند که به دلایل غیر عمد در زندان بوده و دور از خانواده خود هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲۰ زندانی مرد ملاردی از زندان آزاد شدند 
  • مقام ارشد اتحادیه اروپا: غزه به بزرگترین قبرستان جهان تبدیل شده است
  • رسول خادم مردی از دیار شرف و مردانگی؛ یک پهلوان زنده!
  • کدام استقلالی‌ها از ایران خارج می‌شوند؟
  • کدام استقلالی‌ها امشب از ایران خارج می‌شوند؟
  • مدافع پرسپولیس یک زندانی آزاد کرد
  • خارج شدن۵هزارو۳۰۰مددجوی کمیته امداد خراسان رضوی از چرخه حمایتی
  • دانیال اسماعیلی‌فر یک زندانی آزاد کرد
  • آزاد شدن از زندان بعد از ۱۱ سال
  • ۱۷۶ زندانی جرایم غیر عمد از زندان‌های استان یزد آزاد شدند