Web Analytics Made Easy - Statcounter

دروازه‌‌بان و مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان به ترتیب کاندیدای کسب عنوان مرد سال فوتبال آسیا و بهترین بازیکن بین‌المللی آسیا شدند.

به گزارش تابناک ورزشی، کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) به طور رسمی کاندیدای کسب عنوان مرد سال فوتبال آسیا و کاندیداهای دیگر در بخش‌های دیگر را اعلام کرد که بر این اساس علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان پرسپولیس و تیم ملی فوتبال ایران در کنار توموآکی ماکینو، مدافع اوراوا رد دایموندز و تیم ملی فوتبال ژاپن و اکرم حسن عفیف، مهاجم السد و تیم ملی قطر جزو سه کاندیدای کسب عنوان مرد سال فوتبال آسیا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در بخش بهترین بازیکن بین‌المللی آسیا (شاغل در فوتبال خارج از آسیا)، نام سردار آزمون، مهاجم زنیت و تیم ملی فوتبال ایران در کنار ماکوتو هاسبه، مدافع اینتراخت فرانکفورت و تیم ملی ژاپن و هئونگ‌مین سون، مهاجم تاتنهام و تیم ملی کره جنوبی دیده می‌شود.

در بخش مرد سال فوتسال آسیا، مهدی جاوید از ایران با دو فوتسالیست ژاپنی به نام‌های توموکی یوشیکاوا و یوشی سکیگوچی رقابت خواهد کرد.

در بخش بهترین مربی سال در بخش زنان هم کتایون خسرویار، سرمربی پیشین تیم زیر 19 سال زنان ایران برای کسب این عنوان باید با آساکو تاکاکورا از ژاپن و نئونگروتای سراتنگویان از تایلند رقابت کند.

کاندیداهای بخش‌های دیگر هم به شرح زیر است:

زن سال فوتبال آسیا:

یینگ لی (گوانگدونگ هویجون – چین)

آشالاتا دوی لویتونگبام (ستو اف‌سی - اندونزی)

ساکی کوماگی (المپیک لیون - ژاپن)

بهترین بازیکن جوان سال در بخش زنان:

کارلی روستباکن (استرالیا)

وانگ لینلین (چین)

جون اندو (ژاپن)

 

بهترین بازیکن جوان سال در بخش مردان:

هیروکی آبه (ژاپن)

کانگ‌این لی (کره جنوبی)

دوان وان هائو (ویتنام)

 

بهترین مربی سال در بخش مردان:

تسویوشی اوتسوکی (ژاپن)

گو اویاوا (ژاپن)

جونگ‌یونک چونگ (کره جنوبی)

 

فدراسیون سال در بخش الهام‌بخشی:

فدارسیون فوتبال ایران

اتحادیه فوتبال ژاپن

اتحادیه فوتبال کره جنوبی

 

فدراسیون سال در بخش توسعه:

اتحادیه فوتبال کره شمالی

اتحادیه فوتبال هنگ‌کنگ

اتحادیه فوتبال سنگاپور

 

فدراسیون سال در بخش بلندپروازی:

اتحادیه فوتبال گوام

فدراسیون فوتبال مغولستان

اتحادیه فوتبال یمن

 

جایزه به رسمیت شناخته شدن از جانب رئیس AFC در بخش الهام‌بخشی:

اتحادیه فوتبال چین

اتحادیه فوتبال ژاپن

اتحادیه فوتبال مالزی

 

جایزه به رسمیت شناخته شدن از جانب رئیس AFC در بخش توسعه:

اتحادیه فوتبال هنگ‌کنگ

فدراسیون فوتبال هند

اتحادیه فوتبال سنگاپور

 

جایزه به رسمیت شناخته شدن از جانب رئیس AFC در بخش بنلدپروازی:

اتحادیه فوتبال برونئی دارالسلام

اتحادیه فوتبال گوام

اتحادیه فوتبال فلسطین

مراسم معرفی و اهدای جوایز بهترین‌های فوتبال آسیا در سال 2019 قرار است در تاریخ 2 دسامبر (11 آذر) در کشور هنگ‌کنگ برگزار شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: رسول دانیال زاده قیمت بنزین حسن حیدری آنفولانزا غزه بولیوی اعتراضات کویت فردو خانه پدری آلودگی هوا بیرانوند مردسال تابناک ورزشی رسول دانیال زاده قیمت بنزین حسن حیدری آنفولانزا غزه بولیوی اعتراضات کویت فردو خانه پدری آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۰۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز جنگ: ایران علیه تمام آسیا یا تمام آسیا علیه ایران

به گزارش ورزش سه، دوازده قهرمانی طی شانزده دوره برای ایران بدست آمد یا پنج قهرمانی در هشت دوره. کارنامه‌ای حیرت‌آور که از دوران حسین شمس و ویکتور هرمانتس آغاز شد، با محمدحسن انصاری فرد اوج گرفت و با معمار فوتسال ایران جوراندینو برزیلی شکل تازه و رنسانسی به خود گرفت. فتوحات باری دیگر با پدر فوتسال ایران حسین شمس ادامه پیدا کرد و ناظم الشریعه آن را تداوم بخشید.چنین حاکمیتی نشانه قدرت تیم ملی فوتسال ایران بود یا کیفیت انحصارگرانه جاری در فوتسال آسیا که اکثر تیم هایش شکننده بودند؟ چرا در شش جام اخیر، تاج و تخت سه فصل به ایران تعلق داشته و سه فصل به سامورایی‌ها؟ حریفان ایران پیشرفت شگفت‌انگیزی داشته اند یا یوزها در باد فرمانروایی گذشته به خواب رفته‌اند؟ هر دو یا فقط یکی ؟

باید اهمیت آنچه حریفان ایران انجام داده‌اند را در روند یک دهه‌‌ای‌ شان جُست. مگر در جام جهانی لیتوانی، ازبک‌ها نفس ناظم الشریعه و فوق ستاره هایش را به شمارش ننداختند؟ مگر آن‌ها هشت بار دروازه تیم ملی را فرو نریختند؟ مگر نمی‌گفتند فاصله‌ی قدرت دو تیم، بین زمین است تا آسمان و فوتسال آسیا را ایرانی‌ها تعریف می‌کنند. پس چرا صعود تیم سوم جهان برابر ازبک‌‌های کوچولوی دیروز به اما و اگر کشیده شد؟ ایران ۹ _ ازبکستان ۸ و کسی این نتیجه نزدیک را باور نمی‌کرد.

سامورایی‌ها در همان جام جهانی، غول بزرگ، برزیل را به دردسر انداختند و حتی زننده گل نخست بازی بودند. شوتا هوشی ژاپن را پیش انداخت، اما برزیلی‌ها خیلی بزرگ‌تر از سقف آرزوهای آن‌ها بودند. نتیجه پایانی بیانگر خوش اقبالی بزرگان فوتسال در مصاف با سامورایی‌های نوظهور بوده. برزیل چهار و ژاپن دو . آن‌ها یک سال بعد، در جام ملت‌های آسیا ایران را کنار زده و حکومت قاره کهن را در دست گرفتند! تیم ملی ویتنام در سوی دیگر لبخند تزارها را برای قرعه شیرین‌‌شان روی لب‌ها خشک کرد. نمایش پسران فام‌مین‌جیانگ مقابل روسیه، فارغ از هر نتیجه‌ای ستودنی بود و فوق العاده. برتری سه بر دو روس‌ها دو چیز را نشانه می‌رفت. یک، صعود یکی از مدعیان قهرمانی به مرحله بعد و دیگری مسیر سحرآمیز ویتنامی‌ها که به شکل برق‌آسایی پیش رفته‌اند.

*تایلند و میگوئل رودریگو؛

همیشه زیر سایه بی حصر ایران و ژاپن گرفتار شده‌اند. حتی میزبانی تایلندی‌ها هم نتوانسته دستاوردشان را طلایی کند. می‌گویند سرنوشت‌ آن‌ها با رنگ برنزی خو گرفته و عملکردشان تبیین کننده همه چیز بوده است. در جام ملت‌های2000، 2002، 2003، 2004 و 2016 به عنوان سومی دست یافته اند و در دو دوره همه را مات کردند و به فینال راه پیدا نمودند که هر بار با شکست مواجه شدند. تایلند در اولین میزبانی‌ جام ملت‌های آسیا در سال 2000 به جایگاه سوم تکیه زد و در دومین پذیرایی خود از آسیایی ها در سال 2008، عنوان نایب قهرمانی را به خود اختصاص داد. آن‌ها با میگوئل رودریگو که روزگاری با ژاپن به دو قهرمانی در آسیا چنگ زد و فوتسال آسیا را از انحصار ایران در آورد، قهرمانی در جام ملت‌ها و صعود به جام جهانی را در سر می‌پروراند. رودریگو را به خاطر آنچه در دوران حضورش با ژاپن به ارمغان آورده را « جادوگر یا شعبده باز » یاد می‌کنند. او که به‌سان جهانگردها، زندگی در همه جای دنیا را تجربه کرده است. مربیگری در اسپانیا، روسیه، ایتالیا و ویتنام را. او پیش از این با تیم ملی تایلند در جام جهانی ۲۰۱۶ همه چشم ها را گرد کرده و بالاتر از مصر و کوبا، صعود خاطره انگیزی در کنار همدیگر را رقم زده بودند.

*ازبکستان و وناسیو لوپز؛

یکی از بهترین مربیان تاریخ اینجاست. در آسیا و روی نیمکت ازبکستان. با موزه‌ای از افتخارات که درونش قهرمانی جام ملت‌های اروپا ( 2010_ 2012 و 2016 ) ، جام باشگاه‌های اروپا با تیم سگویا ( 1999 ) و  لیگ ناسیونال ( لالیگا ) برق می‌زند و چشم نوازی می‌کند. تئورسین بزرگ اینجاست. او که انگاره‌های نو، کامل و جامع را در فوتسال گره زد. حمله، دفاع و چرخش را. یادگاری‌های تاکتیکی که الهام‌بخش برای هر تیم و مربی‌ای بوده در همه جا. لوپز اینجاست، بله در ازبکستان، یکی از مدعیان قهرمانی در آسیا و میزبان جام جهانی فوتسال 2024. لوپز را در اسپانیا در چند جمله خلاصه می‌کنند. « مربی بزرگی که فوتسال جهان را آموزش داد اما هرگز قهرمان جهان نشد. هرگز ! » می‌گفتند جوهره تاکتیک او پادزهری را برابر قریحه تکنیک برزیلی ها کشف نکرده. که مربوط به دو شکست پیاپی در فینال جام جهانی مقابل برزیل بوده است. می‌گفتند لوپز بزرگترین قربانی فالکائو اسطوره فوتسال جهان به شمار می‌رود.

وناسیو رهبری ازبک‌ها را بر عهده گرفته، اما آیا آن‌ها در قواره‌های طنازی برابر ایران خواهند بود؟ آیا آهنگ‌های تاکتیکی او در ازبکستان همساز است؟ حقیقت این است که ازبک‌ها همیشه در رویارویی با ایران هراس داشته‌اند و شکست خوردگان سنتی بوده‌اند. آن‌ها در هر نبردی برابر یوزها زانو زده‌اند. تقابل لوپز و شاگردانش که به تازگی الفبای فوتسال واقعی را آموخته‌اند، با ستاره‌های ایران دیدنی خواهد بود

*ویتنام و دیگو جوستوزی؛

دیگو جوستوزی در 37 سالگی با برپایی تیمی منسجم و از جنس آلبی سلسته ( آمیزه‌ای از سرسختی _ جنگندگی و در نهایت دلربایی ) که یکی بدعت‌گذاران فوتسال خوانده می‌شدند را، از عقده بیست‌وهفت ساله‌اش رهایی بخشید و برای نخستین بار آرژانتین را قهرمان جهان کرد. یک سال قبل، سرزمین نقره را از زیر سایه برزیل بیرون آورد و قهرمانی کوپا را هم بالای سر برد. دو سال جادویی در مرز چهل سالگی که او را جوانترین رباینده جام جهانی بدل ساخت. افتخاراتی که مردم آرژانتین را به وجد آورد تا پیش از گذشته رشته فوتسال را به ذهن بسپارند و بیشتر اهمیت دهند. بازی فیزیکی و درگیرانه در کنار آن فوتسالی با برنامه و با حوصله، باعث تا آرژانتینی‌ها نمایشی قوام‌یافته‌ تر در آوردگاهی جهانی ظاهر شوند. حتی با ترک ناگهانی آرژانتین، شاگردانش در جام جهانی ۲۰۲۱ با میراث گرانبهایش که بر جای گذاشته بود، به فینال راه یافتند اما از تکرار عنوان قهرمانی ناکام ماندند. با این وصف، موفقیت آرژانتین را با دیگو ۳۷ ساله و شاداب که در کنار خط به پرواز در می‌آمد را قلمداد می‌کنند.

دیگو و ویتنام چندی پیش برابر ایران صف‌آرایی کردند و به‌رغم شکست، عملکرد و اجرای قابل قبولی را داشتند. آن‌ها بارها موقعیت‌های خطرناکی روی قفس توری ایران خلق کردند و لاک دفاعی شمسایی را به زحمت انداختند. رویاهای ویتنام در قهرمانی آسیا سِیر نمی‌شود، بلکه موفقیت‌ و راهیابی به جام جهانی فوتسال چشم انداز آن ها در رقابت‌های آسیایی خواهد بود.

رقابت‌های جام ملت‌های آسیا از امروز آغاز شد و روز آینده تیم شمسایی در اولین گام به مصاف افغانستان می‌رود. صعود از مرحله گروهی کار دشواری برای ایران نخواهد بود، اما کار سخت فوتسالیست‌های ایرانی برای گرفتن سهمیه جام جهانی و بازپس گیری جام قهرمانی از ژاپن با رسیدن به مرحله حذفی آغاز خواهد شد.

 

دیگر خبرها

  • کارگردانی که هرچه ساخت ماندگار شد + فیلم
  • مجارستان: رهبری اروپا ضعیف شده است
  • خیز الهلال برای ثبت رکورد تاریخی در آسیا و جهان
  • همکاری راهبردی اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش مواد پیشرفته آغاز شد
  • آغاز جنگ: ایران علیه تمام آسیا یا تمام آسیا علیه ایران
  • علیرضا بیرانوند جدید اینجاست | عکس
  • (عکس) رونمایی از علیرضا بیرانوند جدید
  • بدهی‌های خارجی دردسرساز می‌شود / استقلال نزدیک به حذف از آسیا
  • استقلال نزدیک به حذف از آسیا
  • تماشایی‌ترین نجات دروازه در تاریخ فوتبال (فیلم)