Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وبگاه شبکه خبری سی‌ان‌ان با راه‌اندازی یک سامانه حقیقت‌یاب به بررسی دروغ‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در هر هفته می‌پردازد. این شبکه در بررسی نتایج هفته پیش به این نتیجه رسید که ترامپ ۶۷ ادعای دروغین بر زبان آورد که ۲۷ مورد از این دروغ‌های او مربوط به روند استیضاحش از سوی دموکراتها بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ششمین هفته متوالی است که تعداد دروغ‌هایی که دونالد ترامپ درباره مسئله استیضاح یا اوکراین بر زبان می‌آورد، بیش از هر موضوع دیگری است. رئیس جمهور آمریکا هفته پیش ۷ بار اعلام کرد که شخص افشاگر اوکراین ناپدید شده است. در صورتی که هیچ سندی در این خصوص وجود ندارد.

وی ۴ بار اعلام کرد که شکایت شخص افشاگر علیه او حقیقت ندارد که این مسئله  هم دروغ است. ترامپ همچنین ۴ بار اعلام کرد که روزنامه واشنگتن پست از منابع ساختگی برای یکی از مطالبی که علیه او منتشر کرد، استفاده کرده بود. این مسئله هم صحت ندارد.

به نوشته سی ان ان، دونالد ترامپ در ۱۸ هفته گذشته، ۱۲۰۲ ادعای دروغین بر زبان آورده که این یعنی او در هر روز ۱۰ بار دروغ گفته است. رئیس جمهور آمریکا هفته پیش در حساب توییتر خود اعلام کرد که محبوبیت او ۹۵ درصد است. این در حالی است که این ادعای او هیچگاه صحت نداشته است. هفته پیش محبوبیت دونالد ترامپ در میان جمهوری خواهان در نظرسنجی گالوپ ۸۹ درصد بود که این بالاترین درصد محبوبیت اوست.

رئیس جمهور آمریکا درباره مسئله استیضاحش اعلام کرد: من نگران هیچ چیز نیستم، همه چیز درست پیش می‌رود. من هرگز درباره این افرادی که برای شهادت آمده بودند نشنیده ام. نمی‌دانم که هستند. به نظر می‌رسد که هیچ کس اطلاعات دست اول ندارد.

در حالی که این ادعا مبنی بر این که هیچ کدام از افراد‌ی که در روند استیضاح او شهادت دادند اطلاعات دست اولی در اختیار ندارند، صحت ندارد. بسیاری از آن‌ها اطلاعات بسیاری خوبی در اختیار داشتند و آن را ارائه کردند.

ترامپ در سخنرانی هفته پیش خود به مسئله اقتصاد آمریکا اشاره کرد و گفت: ما هرگز در طول تاریخ چنین اقتصادی نداشته ایم و اگر مخالفان ما بودند الان اقتصاد به جای اینکه ۶۰ یا ۷۰ درصد افزایش داشته باشد، زیر ۶۰ یا ۷۰ درصد بود.

این در حالی است که نمی‌توان تصور کرد که اقتصاد آمریکا با ریاست جمهوری هیلاری کلینتون چگونه می‌شد؛ اما اقتصاد با ریاست جمهوری ترامپ ۶۰ یا ۷۰ درصد رشد نداشته بلکه فقط کمتر از ۳ درصد در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ افزایش یافته است.

این‌ها فقط تعدادی از ادعا‌های دروغین ترامپ در هفته پیش بود. سامانه حقیقت‌یاب شبکه سی ان ان هر هفته ادعا‌های دروغین ترامپ را بررسی می‌کند. دونالد ترامپ هفته پیش هم ۵۰ ادعای دروغین مطرح کرده بود که ۱۳ مورد از این دروغ‌ها مربوط به آغاز روند استیضاح او از سوی دموکرات‌ها بود.  

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دونالد ترامپ آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۰۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ سخنرانی خود را به دلیل آب و هوای بسیار بد لغو کرد

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده و نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا، تجمع خود در ویلمینگتون، کارولینای شمالی را به دلیل آب و هوای بد از جمله رعد و برق و صاعقه به تعویق انداخت.

ترامپ در فایل صوتی به حامیان خود اطلاع داد که در راه است، اما به او توصیه شد که مراسم امشب را لغو کند تا اطمینان حاصل شود که همه در امنیت هستند. 

 وی خاطرنشان کرد که به او گفته شده است که از هوادارانش بخواهد محل برگزاری تجمع برنامه ریزی شده را ترک کنند و به دنبال سرپناه باشند.

ترامپ به حاضران اطمینان داد: «خیلی سریع آن را (سخنرانی) جبران خواهیم کرد. او تاکید کرد: «ما این کار را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام خواهیم داد و از این اتفاق ناراحت هستیم، اما می‌خواهیم همه را ایمن نگه داریم».
این سیاستمدار در پیام خود در شبکه اجتماعی Truth Social وعده داد: من به زودی برمی گردم، کارولینای شمالی!

سخنرانی ترامپ در چارچوب رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار بود شامگاه شنبه به وقت محلی برگزار شود که در نهایت به دلیل خطر طوفان در آخرین لحظه لغو شد.

تا زمان لغو سخنرانی، صد‌ها نفر از هواداران او در محوطه باز که قرار بود ترامپ در آنجا سخنرانی کند، تجمع کرده بودند. تاریخ اجرای جدید هنوز مشخص نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • برنت ۸۷ دلار و ۲۴ سنت شد
  • اجرای ۴۰۰ ویژه برنامه در هفته کار و کارگر استان مرکزی
  • قیمت جهانی نفت چقدر افزایش یافت؟
  • قیمت جهانی نفت امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سامانه بارشی امروز از زنجان خارج می‌شود
  • گاف جدید بایدن: آزادی را به جای دموکراسی انتخاب کنید!
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • عراق در صادرات نفت به آمریکا از عربستان پیش افتاد
  • ترامپ سخنرانی خود را به دلیل آب و هوای بسیار بد لغو کرد
  • رسانه‌های فلسطینی از دروغ آمریکا در میزان کمک‌رسانی به غزه پرده برداشتند