Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-23@18:14:59 GMT

کشف ۴۰ درصدی سلاح گرم در تلگرام و اینستاگرم

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۰۰۵۷۹

سردار علی ذوالقدر رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ در خصوص ادعای مجرمان و اراذل و اوباش مبنی بر خرید و فروش سلاح در فضای مجازی، گفت: یکی از برنامه‌هایی که پلیس امنیت در سال ۹۸ آغاز کرده است، بررسی موارد و جرایم ارتکابی در فضای مجازی است.

اخبار اجتماعی- وی افزود: کسانی که در فضای مجازی قدرت نمایی، خرید و فروش سلاح، تبلیغ اقلام ممنوعه و فروش آن را انجام می‌دهند، در تیررس ماموران پلیس امنیت پایتخت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار ذوالقدری تصریح کرد: در بحث کشف سلاح و دستگیری اراذل و اوباش فعال در فضای مجازی بیش از ۳۵ درصد تا ۴۰ درصد شناسایی و دستگیری داشتیم.

 وی افزود: افرادی که در فضای مجازی و حقیقی بخواهند امنیت اجتماعی را برهم بزنند و اخلال در نظم عمومی و رعب و وحشت برای مردم در جامعه ایجاد کنند، با برخورد قاطع و سریع پلیس مواجه خواهند شد.

انتهای پیام/

اخلالگران با برخورد سریع پلیس مواجه خواهند شد

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: رئیس پلیس اراذل و اوباش خرید و فروش فضای مجازی ماموران پلیس پایتخت جامعه پلیس امنیت سلاح گرم خرید و فروش سلاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۰۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جرم‌انگاری قاچاق اسلحه در فضای مجازی

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با اکثریت آرا مصوبه کردند که ارتکاب جرائم موضوع قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز در فضای مجازی مشمول مجازات مقرر در این قانون شود. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در ادامه رسیدگی به جزئیات طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز، بهارستان نشینان ماده 10 و 11 این طرح را با اکثریت آرا به شرح ذیل به تصویب رساندند.

بر اساس ماده 10 یک ماده به شرح زیر به عنوان ماده 18 مکرر 6 به قانون الحاق می‌شود.

ماده 18 مکرر 6 – مدت مجازات تکمیلی در خصوص جرائم موضوع این قانون تا پنج سال قابل اعمال است.

طبق ماده 11 یک ماده به شرح زیر به عنوان ماده 18 مکرر هفت به قانون الحاق می‌شود.

ماده 18 مکرر هفت – ارتکاب جرائم موضوع این قانون در فضای مجازی نیز مشمول مجازات مقرر برای آن رفتار در این قانون می‌شود.

*وسیله نقلیه حامل سلاح جنگی ضبط می‌شود

همچنین در ادامه جلسه در جریان بررسی طرح و پس از استماع نقطه نظرات موافقان و مخالفان مفاد 5 و 6 این قانون را با اکثریت آرا مصوب کردند.

«ماده 5- یک ماده به شرح زیر به عنوان ماده (18) مکرر (1) به قانون الحاق می‌شود:

ماده 18 مکرر 1- وسیله نقلیه حامل بیش از یک قبضه انواع سلاح گرم جنگی یا قطعات مؤثر از چند قبضه یا بیش از 100 تیر انواع مهمات آن یا بیش از یک قبضه نارنجک جنگی و موشک آر پی جی یا بیش از یک قبضه انواع سلاح شکاری یا بیش از 400 فشنگ آن یا مواد منفجره و تحت کنترل موضوع ماده 11 و 12 این قانون به میزانی که انفجار آنها آثار مخرب بیش از یک موشک آرپی‌جی باشد، به نفع دستگاه کاشف ضبط می‌شود.

ماده 6- یک ماده به شرح زیر به عنوان ماده (18) مکرر (2) به قانون الحاق می‌شود:

ماده 18 مکرر 2- هر شخص مکان یا هر نوع فضایی را برای خرید و فروش ساخت متصل کردن قطعات (مونتاژ)، تعمیر غیر مجاز سلاح دایر یا اداره کند، به حبس درجه چهار محکوم می‌شود و چنانچه برای انجام جرائم مذکور یا از طریق ارتکاب آنها وجه مال منفعت خدمت یا امتیاز مالی کسب کرده، باشد علاوه بر حبس درجه چهار به ضبط عواید حاصل از جرم و جزای نقدی معادل دو تا پنج برابر عواید حاصل از جرم نیز محکوم می‌شود.

تبصره- چنانچه جرائم موضوع این ماده تحت پوشش امور خیریه یا خدماتی یا فروش کالا و امثال آن صورت پذیرد، مرتکب به حداکثر مجازات‌های مقرر در این ماده محکوم می‌شود.»

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • پاکسازی و مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجار شکن
  • ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در این استان پاکسازی و مسدود شد
  • پاکسازی و مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در استان بوشهر
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در این شهر
  • اجرای «طرح نور» ادامه دارد/ پلیس: 21 صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد
  • ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در غرب تهران مسدود شد
  • هشدار پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری به بهانه فروش سوالات کنکور
  • هشدار پلیس فتا به کنکوری‌ها
  • جرم‌انگاری قاچاق اسلحه در فضای مجازی