Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@06:12:12 GMT

وزیر ارشاد از پیشکسوت فرهنگی ابرکوه تقدیر کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۰۰۶۲۷

وزیر ارشاد از پیشکسوت فرهنگی ابرکوه تقدیر کرد

سید عباس صالحی در این دیدار ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص) گفت: شما پیشکسوتان مایه افتخار کشور هستید.
وی افزود: شما سالهای زیادی در زمینه فرهنگ و هنر خدمات ارایه کردید که جای قدردانی دارد.
وزیر ارشاد پس از شنیدن گزارشی که توسط فرزند این پیشکسوت  ارائه شد اظهار داشت: کتب تألیف شده توسط میرزا محمدکاظم بصیری ، شجره نامه ای ارزشمند و یک سیر تاریخی معتبر در حوزه طب به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صالحی با تاکید بر تکمیل و انتشار دست نوشته های میرزا محمد کاظم بصیری تصریح کرد: تلاش می کنیم در این مسیر برای یافتن کتب مورد نیاز همراهی لازم را داشته باشیم.
میرزا محمدکاظم بصیری متولد ۱۳۰۶ یک فرهنگی بازنشسته است که اجداد و نیاکان وی همگی طبیب بوده اند.
وی چندین جلد کتاب تالیف کرده که یکی از مهمترین آنها کتابی در مورد نیاکان خویش است که یک دایره المعارف در حوزه پزشکی به شمار می رود.
علی غیاثی ندوشن مدیر کل امور استانهای وزارت ارشاد، مجید جوادیان زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسعود عظیمی معاون استاندار یزد و جمعی از مسئولان ، وزیر را در این بازدید همراهی کردند.


 

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد ابرکوه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد ابرکوه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد ابرکوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۰۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، جشنواره «مروارید اقیانوس» یادمان استاد شاه‌میرزا مرادی و استاد رحم‌خدا نوری‌شاد امروز سوم اردیبهشت ماه در روستای بیشه لرستان برگزارشد.

سُرنا نمادی از فرهنگ و هنر غنی مردمان دیار لرستان است و این جشنواره با هدف توجه هر چه بیشتر به موسیقی محلی استان برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در این مراسم با اشاره به پیشینه موسیقی و سرنانوازی در لرستان گفت: اولین اثری که در موسیقی لرستان ثبت شد، مقام‌های سازی بود و این نشان دهنده پیشینه و جایگاه موسیقی لرستان است.

وی افزود: اولین تصویر از سرنانوازی لرستان مربوط به سال ۱۹۶۱ میلادی است که فیلم آن پنج سال پیش یمدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در پاسخ به اینکه چرا روستای بیشه برای جشنواره سرنانوازی انتخاب شده است، گفت: بر اساس مستندات سرزمین سیلاخور و دورود محل رشد بزرگان موسیقی همچون زنده یاد شاه میرزا مرادی و علی اکبر شکارچی است.

حسن‌پور بیان کرد: از طرفی پرونده ثبت جهانی روستای بیشه تا کمتر از دو هفته دیگر به سازمان جهانی جهانگردی ارسال می‌شود و اینکه در یک استان دو اثر شانس طبیعی و تاریخی را با هم برای ثبت جهانی کسب کنند یک اقدام و اتفاق بی سابقه بوده است.

وی با اشاره به اینکه زنده یاد شاه میرزا مرادی یک وجهه معنوی و یک گنجینه ارزشمند است، گفت: اما یادگار مادی استاد شاه میرزا مرادی سرنای ایشان است که تحویل شاه رضا مرادی است، این سرنا متعلق به فرهنگ لرستان و جایگاه آن در موزه مردم شناسی قلعه فلک‌الافلاک خرم آباد است.

دوسالانه سرنانوازی از سری برنامه‌های طرح شهید آوینی است که امروز با اجرای برنامه‌های متنوع از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و با همکاری انجمن موسیقی استان، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و حضور اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان برگزارشد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند
  • جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا معارفه شد
  • سُرنانوازی لرستان یک موسیقی جهانی شده است
  • سمیعی: کنسرت‌های موسیقی در بوشهر طبق مجوزهای قانونی برگزار می‌شود
  • توضیح مدیرکل موسیقی وزارت فرهنگ درباره لغو کنسرت‌های بوشهر
  • انجمن های هنری بازوان مشورتی،تخصصی و اجرایی وزارت ارشاد هستند
  • جشنواره فجر معماری به مجموعه جشنواره‌های وزارت فرهنگ اضافه می‌شود
  • وزارت فرهنگ، متولی همه عرصه‌های تبلیغاتی کشور است
  • فعالیت ۵۳۶کانون فرهنگی هنری در لرستان