Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-24@04:01:46 GMT

مرگ دو نفر در اثر بیماری‌های تنفسی در بوشهر

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۰۰۶۴۶

به گزارش فارس، عبدالمحمد خواجه‌ئیان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همه‌ ساله با آغاز فصل پاییز بیماری‌های تنفسی نیز در بین مردم شیوع پیدا می‌کند، امسال فعالیت ویروس آنفولانزا در کشور ما زودتر شروع‌ شده و به‌تبع آن پیش‌بینی می‌شود که طول مدت شیوع نیز طولانی‌تر شده و همچنین شدت بیماری‌زایی ویروس بیشتر از سال‌های گذشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه این نوع آنفولانزا بیشتر در فصل سرما شیوع می‌یابد، تصریح کرد: آنفولانزا ویروسی غیرقابل‌ پیش‌بینی است که بیشتر در فصل سرما رواج می‌یابد و تشخیص زمان بروز و شدت بروز آن در افراد دشوار است.

خواجه‌ئیان با اشاره به برخی از راه‌های مؤثر در پیشگیری از بروز آنفولانزا، گفت: شستشوی مرتب دست‌ها مهم‌ترین راهکار برای پیشگیری از بروز این بیماری است، همچنین دوری از افراد مبتلا راهکار بعدی است چراکه ترشحات دهان و بینی فرد مبتلا یکی از مهم‌ترین راه‌های انتقال این ویروس است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: تا کنون ۱۴۰ بیمار با علائم بیماری‌های تنفسی مشابه آنفولانزا به بیمارستان‌های استان بوشهر مراجعه و تحت درمان قرار گرفته‌اند که تاکنون در خصوص پنج مورد از بیماران جواب آزمایش‌های آنها مثبت گزارش‌ شده است

وی بیان کرد: متأسفانه دو مورد فوت ناشی از بیماری‌های تنفسی در بیمارستان‌های استان بوشهر گزارش‌شده است که نمونه جهت آزمایش از نظر ابتلا به آنفلولانزا به آزمایشگاه مرجع ملی ارسال شده و هنوز پاسخ اعلام نشده است.

خواجه‌ئیان اضافه کرد: مردم عزیز برای پیشگیری از ابتلا و همچنین گسترش همه گیری در جامعه باید بهداشت فردی را جدی گرفته و رعایت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: افراد درصورتی‌که دچار این بیماری شدند در منزل استراحت کرده و از تماس نزدیک و مصافحه با دیگران خودداری کرده و حتما از ماسک یکبار مصرف استفاده کنند.

خواجه‌ئیان هشدار داد: افرادی که سابقه بیماری‌های زمینه‌ای دارند، گروه‌های خاص مانند کودکان، سالمندان (افراد بالای ۶۵ سال) و افرادی که دارای بیماری نقص ایمنی هستند ضروری است واکسن آنفولانزا را تهیه و تزریق کنند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۰۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت دوران میانسالی

آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس بررسی جدیدی که در پلاس وان (PLOS One) منتشر شده است، کار کردن شب دیروقت و برنامه‌های کاری نامعقول در جوانی ممکن است به افزایش خطر ابتلا به افسردگی و ضعف سلامت در دوره میانسالی منجر شود.

«ون جویی هان»، استاد دانشگاه نیویورک و نویسنده این مطالعه، پس از سه دهه بررسی برنامه کاری و الگوی خواب ۷۰۰۰ آمریکایی، متوجه شد که فقط یک‌چهارم افراد شرکت‌کننده طی روز و در ساعات منظم کار می‌کردند.

از افراد شرکت‌کننده در مطالعه از سن ۲۲ تا ۵۰ سالگی مصاحبه گرفته شد و سه‌چهارم جامعه نمونه پژوهش کارگران آمریکایی متولد دهه ۱۹۶۰ بودند. برخلاف کارگرانی که روزکار بودند، کارگرانی که وقتی جوان‌تر بودند شیفت کاری شب یا چرخشی داشتند در نهایت گزارش دادند با مشکل خواب دست‌وپنجه نرم می‌کردند و بیشتر احتمال داشت در سن ۵۰ سالگی دچار بیماری و افسردگی شوند.

هان پس از دهه‌ها ساعات کاری طولانی و ذهنیت فرهنگ سخت‌کوشی، وقتی ۴۰ ساله بود پزشک به او گفت سن بیولوژیکی‌اش ۶۰ ساله است. این مسئله سبب شد تا تحقیق کند آیا ساعات کار طولانی می‌تواند اثر بلندمدت بر سلامت داشته باشد.

هان در مصاحبه‌ای به ان‌پی‌آر (NPR) گفت: کار دارد ما را بیمار و بیچاره می‌کند. کار قرار است به ما امکان جمع‌آوری منابع بدهد. اما برای بسیاری از افراد، کارشان به آنها اجازه چنین کاری را نمی‌دهد. آنها در واقعا به مرور زمان رنجورتر و نزارتر می‌شوند.

هان ابراز امیدواری کرد مطالعه او منابعی فراهم کند تا به افراد کمک کند وقتی به‌ دلیل کار از لحاظ جسمی خسته و از لحاظ احساسی تحلیل رفته‌اند، زندگی شاد و سالمی داشته باشند.

هان متذکر شد: می‌توانیم بگوییم که آنها داوطلبانه می‌خواهند ساعات طولانی کار کنند، اما در واقعیت، مسئله ساعات طولانی کار کردن داوطلبانه نیست. آنها احساس می‌کنند که فرهنگ کار از آنها می‌خواهد که ساعات طولانی کار کنند، وگرنه ممکن است از زندگی و اجتماع جا بمانند.

یافته‌های مطالعات او نشان داد آن دسته از کارگران آمریکایی که استراحت مناسب را فدای کار کرده بودند از لحاظ آماری بیشتر احتمال داشت به افسردگی یا مشکلات سلامت دچار شوند.

او گفت: وقتی کار به یک عاملِ استرس‌زای روزمره تبدیل می‌شود، پیامدهایش برای سلامت از آن نوعی است که می‌توانید انتظار داشته باشید ۳۰ سال بعد ببینید.

به گزارش ایندیپندنت، این مطالعه ممکن است ارتباط شب‌کاری و شیفت‌های چرخشی با کم‌خوابی و ضعف سلامت را نشان دهد، اما نتوانسته است شواهد محکمی بیابد که یک عامل مستقیم دیگری است. با وجود این، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا متذکر شده است که خواب ناکافی می‌تواند به افزایش احتمال بیماری‌های مزمن از جمله دیابت، بیماری قلبی و چاقی منجر شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • از کجا بفهمیم سرطان معده داریم؟ + راهنمای کامل
  • همه چیز درباره انگ اجتماعی
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است
  • اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت دوران میانسالی
  • خطر بروز افسردگی در میانسالی در اثر ساعت کار طولانی در جوانی
  • تغییر سبک زندگی، بهترین درمان کبد چرب / این بیماری تنها مختص افراد چاق نیست
  • درمان سرماخوردگی و آنفولانزا با این روغن
  • علائم ابتلا به پارکینسون در جوانان چیست؟ / بروز نشانه‌های بیماری در پی مصرف بعضی داروها
  • اجرای طرح واکسیناسیون علیه عفونت تنفسی و گوش در بوشهر
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد + جزئیات