Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعلام جزئیات سهمیه‌بندی بنزین، طرح اقدام ملی مسکن، محرکی برای خروج از رکود، بیش از ۶۰ میلیون نفر مشمول طرح حمایت معیشتی دولت می‌شوند، سایپا ۱۴ قطعه دیگر محصولات خود را بومی‌سازی کرد برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین عناوین اخبار اقتصادی امروز ۲۴ آبان به شرح زیر است:

اعلام جزئیات سهمیه‌بندی بنزین

براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، از بامدادجمعه۲۴ آبان بنزین برای همه وسایل نقلیه بنزین‌سوز سهمیه‌بندی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس اطلاعیه شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر ۱۵۰۰ تومان و قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای به ازای هر لیتر ۳ هزار تومان خواهد بود، همچنین قیمت بنزین سوپر هر لیتر ۳۵۰۰ تومان تعیین شده است.

 

بر مبنای اطلاعیه شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، سهمیه کامل آبان خودرو‌های شخصی از بامداد روز جمعه ۲۴ آبان ماه به کارت سوخت شخصی آن‌ها واریز می‌شود و این سهمیه به مدت ۶ ماه قابل ذخیره است.


این اطلاعیه افزوده است: استفاده از سهمیه سوخت صرفاً با استفاده از کارت سوخت هوشمند شخصی میسر است.


بر همین اساس، سهمیه خودرو‌های سواری شخصی بنزینی ماهانه ۶۰ لیتر و دوگانه سوز ۳۰ لیتر خواهد بود. همچنین سهمیه سوخت تاکسی بنزینی ماهانه ۴۰۰ لیتر و دوگانه سوز ۲۰۰ لیتر است.


سهمیه سوخت موتورسیکلت ماهانه ۲۵ لیتر تعیین شده است، همچنین وانت کم مصرف بنزینی در ماه ۲۰۰ لیتر و وانت کم مصرف دوگانه سوز ماهانه ۶۰ لیتر سهمیه سوخت دارند.


بر اساس این اطلاعیه، وانت پرمصرف بنزینی ماهانه ۳۰۰ لیتر و وانت پرمصرف دوگانه سوز ماهانه ۱۲۰ لیتر سهمیه دریافت خواهند کرد.


سهمیه سوخت آمبولانس‌ها نیز ماهانه ۵۰۰ لیتر خواهد بود.

 

حمایت معیشتی دولت ارتباطی به یارانه ماهانه ندارد

«مهدی قمصریان» رئیس مرکز اطلاع رسانی، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان برنامه و بودجه کشور در پیامی توییتری افزود: همانگونه که صراحتاً اعلام شده، طرح حمایت معیشتی دولت هیچ ارتباطی به یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی ندارد، میزان پرداخت در طرح جدید بر اساس خانوار است.

به خانوارهای؛ تک نفره  ۵۵، دو نفره ۱۰۳، سه نفره  ۱۳۸، چهار نفره ۱۷۲ ، پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان پرداخت خواهد شد.

 

 

ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در طرح اقدام ملی مسکن، محرکی برای خروج از رکود است

«محمود محمودزاده» شب گذشته (پنجشنبه 23 آبان) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما که به موضوع طرح ملی مسکن اختصاص داشت با اشاره به اینکه ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در طرح اقدام ملی مسکن، محرکی برای خروج از رکود است گفت: عملیات اجرایی بیش از ۱۸۰ هزار واحد مسکونی آغاز شده است. در اقدام ملی مسکن بنا بر تاکید و سیاستگذاری وزارت راه وشهرسازی، عملیات اجرایی ۴۰۰ هزار واحد مسکونی، امسال باید آغاز شود.

 

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه تولید مستمر مسکن از سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی است، گفت: ساخت واحد‌های مسکونی به این ۴۰۰ هزار واحد، محدود نمی‌شود و ادامه دارد.

 

محمودزاده با اشاره به اینکه بر اساس پیش بینی‌های برنامه ششم توسعه و طرح جامع مسکن، کشور در سال، بین ۹۰۰ هزار تا یک میلیون واحد مسکونی نیاز دارد، گفت: این به این معنی نیست که دولت این میزان مسکن را تولید کند، زیرا چنین توانی ندارد و همچنین برخی دهک‌ها نیاز به کمک دولت ندارند.

 

وی با بیان اینکه این ۴۰۰ هزار واحد بیش از ۴۰ میلیون مترمربع زیربنا دارد و بین ۸۰ تا ۱۰۰ هزار میلیارد تومان گردش اقتصادی این طرح است به جز زمینی که برای آن تخصیص داده شده است، ادامه داد: امیدواریم نقش ویژه‌ای را در رونق تولید در حوزه صنعت ساختمان بر عهده بگیرد.

 

باجه‌های پست جمعه باز است

روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران اعلام کرد: طبق اعلام مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران همه باجه های معطله دفاتر پستی جمعه ۲۴ آبان باز و آماده خدمت رسانی ( برای دریافت کارت سوخت) هستند.

 

بیش از ۶۰ میلیون نفر مشمول طرح حمایت معیشتی دولت می‌شوند

«محمد باقر نوبخت» درباره جزییات طرح حمایتی دولت برای جبران افزایش قیمت بنزین، اظهار کرد: شرط رئیس جمهوری برای اجرای طرح حمایت معیشتی و اصلاح قیمت بنزین، این بود که حتماً همه منابع حاصل از اصلاح قیمت بنزین عیناً به مردم بازگردد. طرح حمایت معیشتی و اصلاح قیمت و سهمیه بندی بنزین درراستای اجرایی شدن مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه صادر شد.

 

معاون رئیس‌جمهوی و رئیس سازمان برنامه و بودجه تأکید کرد: دولت با وجود داشتن مجوز قانونی در شش سال گذشته تنها دو بار اصلاح قیمت بنزین را انجام داد و منابع حاصل ازآن نیز عمدتاً صرف حمایت از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی شد.

 

وی عنوان کرد: نخستین مرحله واریز این طرح حمایت معیشتی حداکثر تا ده روز آینده انجام خواهد شد؛ میزان پرداخت به خانوارهای تک نفره ۵۵، دو نفره ۱۰۳، سه نفره ۱۳۸، چهار نفره ۱۷۲ و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان خواهد بود.

 

بر اساس اطلاعیه شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر ۱۵۰۰ تومان و قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای به ازای هر لیتر ۳ هزار تومان و همچنین قیمت بنزین سوپر هر لیتر ۳۵۰۰ تومان تعیین شده است.

 

کرایه سفر تاکسی‌های اینترنتی افزایش نمی‌یابد

شرکت اینترنتی اسنپ بامداد جمعه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به آغاز سهمیه‌بندی بنزین، بر اساس اطلاعیه شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی و تایید وزارت کشور، به اطلاع می رسانیم که به رانندگان تاکسی‌های اینترنتی سهمیه بنزین تعلق می‌گیرد.


در ادامه این اطلاعیه آمده است: از امروز ۲۴ آبان ماه، هزینه بنزین کاربران راننده فعال در تاکسی‌های اینترنتی بر اساس کارکرد ماهانه، به قیمت دولتی محاسبه و ما به‌التفاوت آن به کارت بانکی آنها واریز می‌شود.
این اطلاعیه حاکی است: همچنین نرخ کرایه‌های تاکسی‌های اینترنتی هیچگونه تغییری نداشته و کاربران راننده می‌توانند بدون نگرانی از افزایش قیمت بنزین مثل همیشه به فعالیت خود ادامه دهند.


شرکت اینترنتی تپ‌سی نیز در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد: پیرو انتشار خبر سهمیه‌بندی بنزین و طبق اعلام شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی و تایید وزارت کشور، به اطلاع می‌رسانیم: سهمیه‌ی بنزین به رانندگان تاکسی‌های آنلاین تعلق می‌گیرد.  


این اطلاعیه با تاکید بر اینکه «با توجه به اختصاص سهمیه به تاکسی‌های آنلاین، قیمت سفرها تغییری نخواهد کرد» افزود: جزئیات این موضوع شامل شرایط دریافت سهمیه و نحوه تخصیص آن به رانندگان تاکسی‌های آنلاین، متعاقبا اعلام خواهد شد.

 

سایپا ۱۴ قطعه دیگر محصولات خود را بومی‌سازی کرد/ ادامه برنامه کاهش ارزبری محصولات در سایپا

ر جریان برگزاری میز سوم تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو گروه خودروسازی سایپا در مجموعه قراردادهایی با سازندگان داخلی به ارزش ۵۷۵ میلیاردتومان، ارزبری محصولات خود را سالانه بیش از ۴۷ میلیون یورو کاهش می‌دهد.

در مراسم امضای این قراردادها در تبریز که با مشارکت شرکت‌های سازه‌گستر و مگاموتور برگزار شد، داخلی‌سازی ۱۴ قطعه دیگر از محصولات سایپا در دستورکار قرار گرفت.

با تحقق اهداف میز سوم تعمیق ساخت داخل، با احتساب دستاوردهای دو میز قبلی، در مجموع ۵۳ قطعه از محصولات سایپا با کاهش ارزبری سالیانه ۱۵۰ میلیون یورو بومی‌سازی شده است.

با داخلی سازی قطعات میز سوم، ۴۱۸ یورو برای تولید هر دستگاه خودرو تیبا کاهش ارزبری محقق خواهد شد که با برگزاری دو میز چهارم و پنجم در آینده این رقم به ۶۰۰ یورو خواهد رسید./

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته وحدت مسجد هفته وحدت هفته کتاب و کتابخوانی کانون های فرهنگی هنری مساجد کنفرانس وحدت اسلامی شیراز اصفهان استان بوشهر اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۰۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش40 درصدی مصرف بنزین در 3 سال گذشته/ مصرف به ۱.۴ لیتر در روز بر نفر رسیده است

به گزارش خبرآنلاین طی سه سال اخیر بیش از ۴۰ درصد به میزان مصرف این سوخت افزوده شده و هم اکنون ۸۵ درصد از سبد سوخت بخش حمل و نقل سبک کشور را به خود اختصاص داده است.

روزنامه ایران نوشت:یکی از اهداف مهمی که در قانون توسعه حمل‌ونقل و مدیریت مصرف سوخت به آن تصریح شده است رسیدن مصرف سرانه بنزین کشور به ۰.۷ لیتر در روز بر نفر است. این در حالی است که طی سال‌های اخیر به‌تدریج از این شاخص دور شده‌ایم، به‌طوریکه هم‌اکنون این رقم به ۲ برابر یعنی ۱.۴ لیتر در روز بر نفر رسیده است؛ لازم است این مسئله مورد واکاوی و تدبیر جدی قرار گیرد.

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1894875

دیگر خبرها

  • صرفه جویی بیش از ۴۷ میلیون لیتر بنزین در ایلام
  • اختصاص بنزین به کد ملی قابل اجرا نیست
  • چالش بزرگ دولت با ناترازی روزانه ۱۰ میلیون لیتری سوخت | بنزین واراداتی لیتری چند؟
  • دولت با چالش بزرگ مصرف و واردات بنزین چه خواهد کرد؟
  • دولت با چالش بزرگ مصرف و واردات بنزین چه خواهد کرد؟ / واردات لیتری ۶۰هزارتومان، فروش ۳هزارتومان
  • تعطیلات عید فطر مصرف بنزین در خراسان رضوی را افزایش داد
  • تعطیلات عید فطر مصرف بنزین در خراسان رضوی را ۲ درصد افزایش داد
  • افزایش ۴۰ درصدی مصرف بنزین در ۳ سال گذشته
  • صرفه جویی ۱۰۷ میلیون لیتر بنزین با مصرف سی ان جی در خراسان شمالی
  • افزایش40 درصدی مصرف بنزین در 3 سال گذشته/ مصرف به ۱.۴ لیتر در روز بر نفر رسیده است