Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، همایش هایی تحت عنوان نشست با شعرا و اندیشمندان و همچنین نشست تقریب مذاهب اسلامی از سوی خانه های فرهنگ ایران در شهرهای پیشاور و راولپندی برگزار شد.

براساس این گزارش، همایش وحدت و تقریب مذاهب اسلامی توسط خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در شهر پیشاور و با حضور «محمد باقربیگی» سرکنسول ایران درپیشاور، «مهران اسکندریان» رییس جدید خانه فرهنگ، تنی چند از نمایندگان مجلس ایالتی، شخصیت های فرهنگی، مذهبی،علمی و دانشگاهی به ویژه نمایندگان احزاب اهل تسنن و تشیع در ایالت خیبرپختونخوا در محل خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران برگزار گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در پیشاور طی سخنرانی در این مراسم به موضوع رسالت پیامبر اکرم (ص) و پیام های حیات‌بخش دین مبین اسلام در راستای وحدت و یکپارچگی امت اسلامی پرداخت.

 این مراسم با استقبال گسترده مخاطبین و پیروان اهل تسنن و تشیع وهمچنین رسانه‌های گروهی در این ایالت همراه بود.

شخصیت های پاکستانی حاضر در این نشست گفتند: امت اسلامی باید برای مقابله با چالش های پیش رو یک اتحادیه جهانی را تشکیل داده و بمنظور حل مشکلات مسلمانان تلاش کنند.

آنان تاکید کردند: امروز مسلمانان نباید وقت خود را درباره مسائل جزیی و اختلافات فرقه ای تلف کنند، زیرا این موضوع واقعیت ندارد، امت اسلامی موظف به پایان دادن به اختلافات و متحد شدن برای مقابله با توطئه های دشمنان است.

درادامه مجموعه برنامه های این نمایندگی فرهنگی ایران در پیشاور کتاب «محمد پیامبری برای همیشه» تالیف دکترحسن رحیم پورازغدی باترجمه دکتر محمدناصر به زبان اردو رونمایی گردید.

 این کتاب مشتمل بر چندین بخش و با ارائه نقش رسالت حضرت رسول اکرم (ص) با استقبال چشمگیر پیروان مذاهب اسلامی همراه بود.

نشست شاعران و ادیبان از سوی خانه فرهنگ ایران در شهر «راولپندی» و با حضور «محمد رضا کاکا» سرپرست رایزنی فرهنگی ایران در پاکستان و «افتخار عارف» رئیس اداره ملی ترویج زبان اردو برگزار شد.

برچسب‌ها پاکستان هفته وحدت ایران پروندهٔ خبری گرامیداشت هفته وحدت (سال ۹۸)

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پاکستان هفته وحدت ایران پاکستان هفته وحدت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۰۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز یک راهبرد فرهنگی با سفر رئیس‌جمهور به پاکستان و سریلانکا

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی سفر به پاکستان و سریلانکا به همراه رئیس‌جمهور، در صفحه شخصی خود نوشت: طراحی یک سامانِ فرهنگی جدید در منطقه با دستاوردهای سفر آیت‌الله رئیسی به دو سرزمین استراتژیک در غرب و جنوب آسیا (پاکستان و سریلانکا) آغاز شده که پیش از این شاهد آن نبودیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی سفر به پاکستان و سریلانکا به همراه رئیس‌جمهور، در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«پس از دو روز مذاکره و گفت‌گو با مقامات عالی کشور پاکستان، مقصد بعدی سفر ما همراه با ریاست محترم جمهور به سریلانکا بود؛ کشوری با سابقه تمدنی کهن که از نقاط کلیدیِ جنوب آسیاست و نه تنها گروه‌های مسلمان در آن حضوری چشمگیر دارند، بلکه جمعیتی از پارسیان هند نیز در آن سکونت دارند.

گسترش روابط همه‌جانبه با سریلانکا همواره از اهداف مهم ایران است و انعقاد تفاهم‌نامه‌های جدید در این سفر نشان داد کوشش‌های دولت مردمی برای گسترش عمق راهبردی کشورمان کارساز بوده است.

ما در کنار مذاکرات، ۵ سند جدید همکاری در حوزه‌های فرهنگ، علم، رسانه، ورزش و جوانان امضا کردیم.

هم در پاکستان و هم در سریلانکا کوشش کردیم که سندهای همکاری، برخلاف سال‌های گذشته که اغلب دربرگیرنده کلیات و رویکردها بود، ناظر به جزئیات تعاملات مشترک نیز باشد، چون باید بتوانیم چگونگی پیشرفت آن‌ها را اندازه‌گیری کنیم و همچنین، به ارزیابی نحوه کاربردی شدن تفاهم‌نامه‌ها بپردازیم.

اسناد همکاری‌های جدید ایران و سریلانکا که در حضور رؤسای جمهور امضا شد، همکاری‌های گسترده رسانه‌ای، سینمایی، جهانگردی، کتابخانه‌ای و… را در برمی‌گیرد که تکمیل‌کننده زنجیره‌ای از اقدامات سازنده قبلی است. در پاکستان نیز در زمینه فرهنگ و دیگر موضوعات، پیشرفت‌های چشمگیری به دست آمد.

با دستاوردهای سفر آیت‌الله رئیسی به دو سرزمین استراتژیک در غرب و جنوب آسیا، طراحی یک سامانِ فرهنگی جدید در منطقه آغاز شده که پیش از این شاهد آن نبودیم.

همچنین دستگاه دیپلماسی فرهنگی ما به طور دائمی، گسترش پدافند فرهنگی علیه رژیم صهیونیستی را با همکاری کشورهای همسو دنبال می‌کند.

استقبال مجامع مردمی، گروه‌های گوناگون مذهبی و اندیشمندان تراز اول در هر دو کشور از آقای رئیس جمهور، شگفتی این سفر بود.

این اقبال بی‌نظیر نشان داد که سرمایه معنوی جمهوری اسلامی در این منطقه بی‌بدیل از جهان رو به فزونی است؛ سرمایه‌ای که برای امنیت جهانی ایران بسیار ارزشمند است.»

کد خبر 747835

دیگر خبرها

  • آغاز یک راهبرد فرهنگی با سفر رئیس‌جمهور به پاکستان و سریلانکا
  • گسترش همکاری‌های فرهنگی با فعال شدن خانه‌های فرهنگ ایران در پاکستان
  • 6 خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • وزیر فرهنگ: ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • نشست خبری ستاد گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و مقام معلم در بسیج
  • دشمنان وحدت و تقریب امت اسلامی را هدف گرفته اند
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب
  • فرهنگ مشترک؛ سرمایه دو ملت
  • اجرای ۱۹ عنوان برنامه در گرامیداشت روز «سنندج»