Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجلس خبرگان رهبری تحقق اهداف دشمنان را در اختلاف افکندن بین مسلمین دانست و گفت: هرگونه درگیری بین فرق آحاد مسلمین و همین اختلاف‌های بین طوایف و نژادها و زبان‌های مختلف می‌تواند در مدتی اندک جوامع بشری را به تباهی و ستوه بکشاند. ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم با اشاره به اهمیت وحدت امت اسلامی اظهار داشت: وحدت ازنظر عقل، نقل، شرع و عرف و به‌طورکلی ازنظر مسائل وحی و عرفی‌ات زندگی از جایگاه بس رفیعی برخوردار است؛ چراکه اتحاد، یکپارچگی و انسجام موردتوجه و سفارش دین، قرآن خدا، ائمه اطهار و رهبران آسمانی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو خبرگان رهبری وحدت را ازنظر شرعی و مسائل وحی از مسلمات نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: در قرآن کریم که مستغنی از بیان است بر اهمیت واژه وحدت تأکید بسیاری شده و در هر شرایطی هم که ازنظر مقررات دینی موردبررسی قرار بگیرد به‌ضرورت ایجاد آن پی می‌بریم.

وی با یادآوری آثار سوء تفرقه و اختلاف بین ملت‌ها گفت: اگر به هر دلیلی وحدت جامعه مسلمین خدشه‌دار شود نتیجه‌ای جز بر دوش کشیدن و تحمل خسارات و آسیب‌های بسیار نداشته و درواقع در صورت دوری جوامع اسلامی از تفرقه است که پیشرفت حاصل ملت‌ها می‌شود.

آیت‌الله سعیدی: هفته وحدت فرصتی برای تبادل نظر بین مسلمانان استوحدت در استان بوشهر ریشه‌دار است؛ دشمن از اختلاف در جامعه سوء استفاده می‌کندالگوهای وحدت‌آفرین از امام علی (ع)

اسلامی تحقق اهداف دشمنان را در اختلاف افکندن بین مسلمین دانست و یادآور شد: هرگونه درگیری بین فرق آحاد مسلمین و همین اختلاف‌های بین طوایف و نژادها و زبان‌های مختلف می‌تواند در مدتی اندک جوامع بشری را به تباهی و ستوه بکشاند.

وی توطئه‌های مستکبرین را نقش بر آب خواند و تأکید کرد: انسجام و وحدت در کشور ما و کشورهای اسلامی باقی می‌ماند چراکه ما در سایه انقلاب و ولایت امراللهی که رهبران ما ترسیم و بر پیشبرد آن استمرار داشتند پیشرفته‌ایم و در این راه مستکبرین را به‌زانو درآورده و از اهداف خود دور می‌کنیم.

انتهای پیام/455/ش

R7854/P/S6,62/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۰۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است

آیت الله رضا استادی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب یکی از دلایل مقابله صهیونیست ها و استکبار جهانی با ایران اسلامی را تضعیف اسلام و امت اسلامی دانست و اظهار داشت: هیچ یک از قدرت های بزرگ و کوچک جهانی نمی توانند مشاهده کنند که اسلام به عنوان یک قدرت اثر گذار در جهان بشریت باشد و به همین جهت به عناوین مختلف با اسلام دشمنی می کنند.

آیت الله استادی، افزود: حال امت ، علما و اندیشمندان جهان اسلام چه وظایفی در این میان دارند؛ باید آگاهانه و با هوشیاری کامل و دقیق، وظایفی که دارند را به خوبی انجام دهند و آسیب ها را به خوبی رصد کرده و بشناسند.

عضو شورای عالی مدیریت حوزه علمیه قم، عنوان کرد: یکی از عوامل تضعیف مسلمین نزاع واختلاف است؛ در گذشته نیز هر گونه جنگ ، خونریزی و درگیری های لفظی و تنش آفرین ریشه در اختلاف داشته است این در حالی است که این وضعیت به نفع هیچ یک از طرفین نبوده است بلکه دشمنان سود برده اند.

وی ادامه داد: صهیونیسم بین الملل و دشمنان اسلام هیچ دلسوزی نداشته و موجودیت اهل سنت و شیعه را به ضرر خود می دانند لذا از هز راه و مسیر که بتوانند اسلام را تضعیف کنند وارد می شوند.

این استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه، تصریح کرد: حکام کشورهای عربی و اسلامی منطقه توجه نمایند که مصداق آب به آسیب دشمنان ریختن شکل نگیرد و با بی توجهی موجب تضعیف اسلام و تقویت دشمان نشوند.

وی در پایان تاکید کرد: باید به آنچه که اسلام ، قرآن و پیامبر خواسته اند توجه کرد و با برادری ، الفت و دوستی در کنار یکدیگر همدلی و اخوت برقرار نماییم و از هرگونه تنازع و اختلاف و جنگ دوری کرده که در واقع امری عقلانی است زیرا که جهان اسلام با وحدت موفق خواهد بود.

 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • جنگ ترکیبی دشمن با هدف از بین بردن وحدت مسلمین انجام می شود
  • دشمنان وحدت و تقریب امت اسلامی را هدف گرفته اند
  • هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • حکم دو رهبر پای متمم قانون اساسی ایران