Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-23@15:40:39 GMT

گول اسامی جدید مواد مخدر را نخورید!

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۰۰۹۱۴

گول اسامی جدید مواد مخدر را نخورید!

سردار محمدمسعود زاهدیان رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا در خصوص ظهور و بروز موادمخدر با نام‌های جدید اظهار داشت: ۸۳۰ عنوان NPS در دنیا شناخته شده است؛ این تعداد مواد با علائم مشخص و مشابه است؛ که غالباً با تغییر فرمول‌های ریزی جابجا شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا با تأکید بر این مطلب که مواد نوظهور نداریم، تصریح کرد: قاچاقچیان اسامی مواد را تغییر می‌دهند تا جذابیت ایجاد شود و برای مخاطبانشان هر روز مواد را با یک نام فریبنده عرضه می‌کنند، اما اغلب این مواد روانگردان بوده و قدرت تخریبی بالایی دارند، اگرچه اسامی‌شان فریبنده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: «اشک خدا» و اسامی این‌چنینی مواد مخدری است که فقط اسامی‌شان با یکدیگر فرق دارد؛ اما روانگردان‌هایی هستند که فرمولشان یکی است و عمده مشخصه‌شان تخریب مغز به گونه‌ای است که غیرقابل جبران بوده و حتی بعد از درمان نیز قابل بازسازی نیست. 

سردار زاهدیان به ورود چمدانی بذرهای گل و قرص‌های روانگردان پرداخت و گفت: این دسته از مواد به صورت غیرمجاز از طریق گمرکات و توسط افراد به صورت چندانی وارد می‌شوند. پلیس مبارزه با مواد مخدر همواره درصدد است تا با کار اطلاعاتی بتواند از ورود موادمخدر جلوگیری کند. 

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا اعلام کرد: ۷۲ درصد از کشفیات موادمخدر به واسطه رصد اطلاعاتی کشف می‌شود و در سال جاری پلیس مبارزه با موادمخدر توانسته است ۵۳۰ تن موادمخدر را کشف و ضبط کند. 

وی ادامه داد: پلیس مبارزه با موادمخدر بعد از شناسایی و دستگیری افراد و ارجاع آنها به مرجع قضایی، همواره تشدید مجازات آنها را از دستگاه قضایی خواسته است. 

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا در پاسخ به دیگر پرسشی در خصوص آزمایشگاه‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: آزمایشگاه‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر اظهارات جدید در خصوص مواد نوظهور را رصد کرده و مواد را مورد آزمایش قرار می‌دهد و اگر ماده جدیدی باشد حتما و به موقع به مردم اطلاع‌رسانی می‌کند تا از آسیب در امان بماند. 

سردار زاهدیان در پاسخ  در خصوص اینکه وضعیت آشپزخانه‌های تولید مواد مخدر گفت: آشپزخانه نداریم چرا که تا وقتی مواد بدین صورت ارزان و راحت در افغانستان تولید و پخش می‌شود، لازم نیست در داخل کشور کسی آن را تولید کند.

۴۷۲۳۷

کد خبر 1321365

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مواد مخدر تیم ملی فوتبال ایران انتخابی جام جهانی 2022 سهمیه بندی بنزین بنزین ایالات متحده آمریکا مارک ویلموتس پمپ بنزین انتخابات مجلس یازدهم ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۰۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۵ کیلو ماده مخدر شیشه در سیریک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پلیس هرمزگان، سردار علی اکبر جاویدان اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر سیریک با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با اشراف اطلاعاتی به سرنخ‌هایی از فعالیت یک باند حرفه‌ای قاچاق مواد مخدر صنعتی در شهرستان دست یافتند که نشان می‌داد اعضای این باند با ورود یک محموله مخدر شیشه با ترفندی خاص قصد انتقال آن به عمق کشور را دارند.

وی افزود: در این رابطه مأموران پلیس با پشتیبانی اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و کنترل و رصد تحرکات اعضای این باند، سرانجام شب گذشته قاچاقچیان را که به وسیله یک دستگاه پژو ۴۰۵ دلفینی در حال انتقال محموله مواد مخدر، در محور میشی شهرستان سیریک بودند رصد و به آنها دستور ایست دادند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان تصریح کرد: سوداگر مرگ که خود را در چنگال قانون می‌دید بدون توجه به اخطارهای پلیس، و با رها کردن خودرو و تاریکی هوا از محل متواری که خودروی پژو متوقف و در بازرسی از آن ۲۴ کیلو و ۷۰۰ گرم مخدر شیشه که به صورت حرفه‌ای در قالب‌های کوچک فشرده سازی و جاساز شده بود، کشف شد.

سردار جاویدان خاطر نشان کرد: با توجه به شناسایی اعضای این باند، تلاش برای دستگیری آنان ادامه دارد.

کد خبر 6085552

دیگر خبرها

  • کشف محموله تریاک در پوشش بار هندوانه در قم
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با تلاش پلیس قم
  • انهدام بیش از ۱۶۸۰ باند توزیع موادمخدر در سال ۱۴۰۲
  • کشف بیش از ۵۰ کیلوگرم حشیش در شیراز
  • کشف ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲/ تریاک همچنان پیشتاز
  • کشف ۵۶ کیلو حشیش از یک‌ منزل
  • کشف ۲۵ کیلو ماده مخدر شیشه در سیریک
  • دستگیری زوج سوداگر مرگ
  • ایران دارای بیشترین کشفیات مواد مخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • زوج افیونی در دام پلیس مبارزه با مواد مخدر مازندران