Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛فرستاده ویژه آمریکا به سوریه اعلام کرد: ما از نیروهای سوریه دموکراتیک و نه از افراد خاصی در این نیروها حمایت می‌کنیم و این حمایت موقت و مرحله‌ای است.

به گزارش ایسنا، به نقل از القدس العربی، جیمز جفری، فرستاده ویژه آمریکا به سوریه عنوان داشت: ما از نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) و نه از اشخاص خاصی (در اشاره به فرهاد عبدی شاهین و مظلوم کوبانی، از شخصیت‌های برجسته در قسد) حمایت می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 این اظهارات جفری پس از پایان نشست‌های ائتلاف بین المللی ضد داعش در مقر وزارت خارجه آمریکا مطرح شد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اسکان دادن به یک میلون آواره در منطقه امنی که پس از عملیات "سرچشمه صلح" ترکیه برای ایجاد آن تلاش می‌شود، گفت: ما ضمانت‌هایی را از ترکیه در این خصوص گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه آوارگان به شمال سوریه فرستاده خواهند شد، گفت که این عملیات بر اساس اصول کمیساریای عالی امور آوارگان سازمان ملل خواهد بود.

فرستاده ویژه آمریکا به سوریه تصریح کرد که ترکیه با ایالات متحده و کمیساریای عالی در این خصوص در تماس خواهد بود و از میان آن آوارگان، 350 هزار کُرد خواهند بود که بخشی از آنها از سوریه فرار کرده و می‌خواهند مجدداً به کشور باز گردند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص حمایت آمریکا از فرهاد عبدی شاهین گفت: آمریکا از اشخاص حمایت نمی‌کند، ما از نیروهای سوریه دموکراتیک حمایت می‌کنیم و این حمایت موقت و مرحله‌ای است. برچسب ها: فرستاده ویژه آمریکا ، نیروهای سوریه دموکراتیک

منبع: خرداد

کلیدواژه: فرستاده ویژه آمریکا نیروهای سوریه دموکراتیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۱۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: قطعنامه شورای امنیت در خصوص جنگ غزه باید اجرا شود | دلیل وتوی قطعنامه آمریکا مشخص شد

به گزارش همشهری آنلاین شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه پیش‌نویس قطعنامه ۲۷۲۸ که خواستار «آتش‌بس فوری در غزه در طول ماه رمضان، آزادی فوری و بی‌قیدوشرط تمام گروگان‌ها و تضمین دسترسی بشردوستانه» می‌شود، تصویب کرد.

۱۴ کشور به این قطعنامه رأی مثبت دادند و آمریکا هم برخلاف دفعات پیشین، آن را وتو نکرد و رأی ممتنع داد.

این در حالی است که سه روز قبل از آن در روز جمعه سوم فروردین روسیه و چین پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره غزه را که بندهای آن به‌صورت یک‌طرفه به نفع رژیم صهیونیستی بود، وتو کردند.

پیش‌نویس این قطعنامه پیشنهادی آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل درباره غزه با ۱۱ رای موافق، سه رای مخالف از جمله وتوی روسیه و چین و مخالفت الجزایر و همچنین یک رأی ممتنع گویان، رأی نیاورد.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد روسیه و چین به این دلیل این وتو را علیه این قطعنامه پشتیبانی شده از سوی آمریکا ارائه کردند چون تنها به «ضرورتی کلی» برای متوقف کردن جنگ ذیل شرط سفت و سخت آزاد شدن گروگانها (اسرای صهیونیست) اشاره کرده بود.

همچنین در این بیانیه اعلام شد این پیش‌نویس در حالی صحبت از محکومیت گروه فلسطینی حماس و توصیف آن به عنوان یک «سازمان تروریستی» کرده که هیچ اشاره‌ای به اسرائیل به عنوان یک «قدرت اشغالگر» و تخطی‌های متعددش از الزامات بشردوستانه نکرد.

وزارت امور خارجه روسیه تصریح کرد: «طرف روسی انتظار دارد قطعنامه الزام‌آور ۲۷۲۸ شورای امنیت سازمان ملل منجر به کاهش خشونت‌ در غزه، از جمله جلوگیری از عملیات اسرائیل در شهر رفح، آزاد شدن گروگان‌ها، (و) افزایش عرضه کمک های بشردوستانه به غیرنظامیان این بخش شود.»

این در حالی است که در پی تصویب قطعنامه ۲۷۲۸ شبکه العربیه گزارش داد که یک مقام کاخ سفید در گفتگو با این شبکه ادعا کرده که این قطعنامه الزام آور نیست.

آمریکا پیش از این سه‌ مرتبه قطعنامه‌های ارائه شده از سوی دیگر کشورها را که خواستار آتش‌بس فوری در غزه شده بودند، وتو کرده است. آمریکا از زمان شروع حملات زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی به غزه، بزرگ‌ترین تامین‌کننده مالی و تسلیحاتی این رژیم باقی مانده است و در ظاهر صحبت از آتش‌بس می‌کند. آمار شهدای غزه نزدیک به ۳۲ هزار تن شده است.

کد خبر 840938 برچسب‌ها خبر ویژه روسیه فلسطین

دیگر خبرها

  • جزئیات حمله هماهنگ صهیونیست‌ها و القاعده به غرب و شرق حلب / دفع حملات تروریست‌ها پس از چند ساعت درگیری سنگین + نقشه میدانی 
  • توضیحات دادستان در خصوص قتل ۲ نفر در یاسوج
  • واکنش کنعانی به گزارش گزارشگر سازمان ملل در خصوص نسل‌ کشی در غزه
  • واکنش کنعانی به گزارش خبرنگار سازمان ملل در خصوص نسل‌کشی در غزه
  • دفع حملات تروریست‌ها توسط ارتش سوریه
  • روسیه: قطعنامه شورای امنیت در خصوص جنگ غزه باید اجرا شود | دلیل وتوی قطعنامه آمریکا مشخص شد
  • فیلم| افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان
  • (ویدیو) افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان
  • تاکید سوریه بر لزوم پایان اشغالگری و حمایت آمریکا از تروریسم
  • اشتغال بوشهری‌ها در پارس‌جنوبی به ۴۲ درصد رسید