Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@20:30:46 GMT

چین روابط فناورانه با ایران را تقویت می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۰۱۱۴۶

چین روابط فناورانه با ایران را تقویت می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، «وانگ جی گانگ» وزیر علوم و فنون جمهوری خلق چین در پکن در دیدار با معاون علمی و فناوری ایران با اشاره به بازدید قبلی معاون علمی از چین، درباره توسعه همکاری های علمی و فناورانه دو کشور گفت و ادامه داد: در این سفر همکاری‌های قبلی تقویت و افزایش خواهد یافت و تفاهم‌نامه‌ای نیز امضا خواهد شد که نشان دهنده افزایش سطح همکاری ها میان دو کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«وانگ جی گانگ» ادامه داد: ما می توانیم مدل همکاری های دو کشور را آنچنان توسعه دهیم که الگویی برای همکاری با سایر کشورها در حوزه علم و فناوری باشد.

وی با اشاره به اهمیت طرح یک کمربند - یک جاده برای دو کشور چین و ایران افزود: در قالب این طرح، تمام توان خود را برای تقویت همکاری های علمی و دانشگاهی بکار خواهیم گرفت.

توافقنامه همکاری میان چین و ایران امضاء شد

در این مراسم،  یک توافقنامه همکاری میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اسلامی ایران و وزارت علوم و فناوری چین به امضا رسید.

کد خبر 4772692 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: چین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تفاهم نامه نوآوری فناوری نانو تحقیقات علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان هوش مصنوعی امنیت اطلاعات جایزه مصطفی ص گوگل فناوری فضایی تولید خودروی برقی ناسا سورنا ستاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۱۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد

وزارت امور خارجه آمریکا نگران از تصمیم اسلام‌آباد برای افزایش حجم همکاری‌های اقتصادی با تهران، بار دیگر به تهدید ناکارآمد اعمال تحریم‌ها علیه ایران متوسل شد.

به گزارش مشرق، تارنمای وزارت امور خارجه آمریکا نوشت که ودانت پاتل سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا در نشست خبری دیشب (چهارم اردیبهشت) در پاسخ به سوالی در مورد ساخت بخش پاکستانی خط لوله گاز صلح میان ایران و پاکستان گفت که واشنگتن به همه کشورها اطلاع می دهد که خطر تحریم را در مراودات تجاری با تهران مد نظر داشته باشند.

در جریان نشست خبری دیشب، خبرنگاری از پاتل پرسید: در جریان سفر رئیس جمهوری ایران به پاکستان، ۲ کشور هشت تفاهمنامه امضا و توافق کردند که تجارت دوجانبه را به ۱۰ میلیارد دلار افزایش دهند. یکی از سخنگویان دولت پاکستان نیز گفت که اسلام‌آباد نیازی به معافیت تحریمی آمریکا برای ساخت بخش پاکستانی خط لوله انتقال گاز ندارد. ایالات متحده چه نظری در مورد این توافق ها و اظهارات دارد؟

سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا در پاسخ، ضمن اشاره به استقلال پاکستان در سیاست خارجی خود، گفت: ما به طور کلی خطر احتمالی تحریم ها را به هر طرفی که مراودات تجاری با ایران را مد نظر دارد، اطلاع می دهیم.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیشتر با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس از هدف ‌گذاری افزایش حجم تجارت رسمی ایران و پاکستان به ۱۰ میلیارد دلار و امضای هشت سند همکاری مشترک بین دو کشور خبر داده بود.

حسین امیرعبداللهیان ادامه داد:‌ بررسی موضوعات مختلف اعم از تجارت، انرژی، ترانزیت، علم و فناوری، فرهنگی، گردشگری سلامت و ‌زیارت، همکاری‌ های مرزی، مبارزه با مواد مخدر و تروریسم، امنیتی و قضایی، میان هیات ‌های عالی رتبه جمهوری اسلامی پاکستان و جمهوری اسلامی ایران انجام گرفت.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در پایان سفر رسمی خود به پاکستان و پس از دیدار با مقام‌ های بلندپایه این کشور و همچنین بازدید از شهرهای لاهور و کراچی، ساعاتی پیش عازم سریلانکا شد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • ۵ سند همکاری میان مقام‌های ایران و سریلانکا امضا شد
  • امضای 5 سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • آماده گسترش روابط با ایران و اصفهان هستیم
  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد
  • تهران و اسلام آباد؛ فرصت‌های پیش رو برای همکاری
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو
  • تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • رئیسی: تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان برای منطقه ثبات می‌آورد / تاکید ژنرال عاصم منیر بر جلوگیری از به خطر انداختن روابط دو کشور
  • نگاه ایران و پاکستان در شناخت و بهره‌گیری از منافع متقابل مشترک است