Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنزین بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، از بامداد جمعه ۲۴ آبان‌ماه برای همه وسایل نقلیه بنزین‌سوز سهمیه‌بندی و این امر دست‌مایه‌ای برای شایعه‌سازی و غوغاسالاری عده‌ای در فضای مجازی به ویژه کانال‌های تلگرامی تبدیل شده است.

سوای انتشار خبر سهمیه‌بندی و منطقی شدن قیمت سوخت، تلاش‌هایی برای القائات روانی در فضای مجازی قوت گرفت و در یکی از شبکه‌های اجتماعی حتی گزارش‌هایی از به آتش کشیده شدن جایگاه‌های عرضه سوخت در استان اصفهان انتشار یافت که واقعیت نداشت و آرامش بر جایگاه های سوخت  این استان حاکم بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس مشاهدات خبرنگاران ایرنا، هیچ‌گونه ازدحامی در جایگاه‌های سوخت استان اصفهان حتی تا اکنون وجود نداشته و شرایط از شب گذشته عادی بوده و سوخت‌گیری خودروها بر اساس نرخ‌های اعلامی جدید صورت گرفته است.

بنابر اعلام مسوولان ذیربط  استان اصفهان، جز حضور شماری اندک از خودروها در صف بنزین که در چنین شرایطی امری طبیعی است، موضوع چنان که در شبکه‌های اجتماعی انتشار یافته نیست و از صبح امروز هم جایگاه‌های عرضه سوخت با روندی طبیعی در حال فعالیت هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان اجرای سهمیه بندی بنزین را تصمیم نظام ذکر کرد و  گفت : با توجه به تمهیدات و تدابیر ویژه ای که اندیشیده شده همراهی خوبی از مردم در اجرای این طرح شده است.

حیدر قاسمی در گفت و گو با ایرنا افزود : فضای عمومی اجتماعی تا حدودی  منطقی شدن قیمت سوخت را داشتند و هم چنین معلوم نبودن زمان دقیق اجرای این طرح و  مضاف بر این شده تا صفوف خودروها را در پمپ بنزین‌های این استان نداشته باشیم.

وی با اشاره به انعکاس برخی از مطالب در شبکه های اجتماعی در مورد آتش سوزی پمپ بنزین در اصفهان و ضمن رد این خبر گفت : دشمنان انقلاب اسلامی  در هیج زمانی دست از توطئه و دشمنی بر نمی دارند و آنان بدانند ملت ایران همیشه در صحنه و وفادار به نظام اسلامی است.

به گفته قاسمی از آغاز اجرای این طرح تاکنون هیج حادثه ای درجایگاه های سوخت این استان نداشته ایم.

وی ادامه داد : قبل از اجرای این طرح تدابیر لازم با نهادهای انتظامی ؛ امنیتی ، شهرداریها و دیگر نهادهای مربوط انجام شد که خوشبختانه موارد خاصی  در این ارتباط نبوده و پمپ بنزین های استان فعالیت عادی و آرام خودشان را ادامه می دهند. 

رییس مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی اصفهان نیز از عادی و آرام بودن وضعیت جایگاه‌های عرضه سوخت در این استان از شب گذشته تا کنون خبر داد.

سرهنگ جواد درستکار در گفت‌ و گو با ایرنا تصریح کرد: هیچ گونه ازدحام و درگیری در جایگاه‌های عرضه سوخت استان اصفهان تا کنون گزارش نشده است.

بر اساس اطلاعیه شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر ۱۵۰۰ تومان (۶۰ لیتر ماهانه برای خودروهاس شخصی) و قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای به ازای هر لیتر ۳ هزار تومان خواهد بود، همچنین قیمت بنزین سوپر هر لیتر ۳۵۰۰ تومان تعیین شده و سهمیه کامل آبان خودروهای شخصی از بامداد امروز به کارت سوخت شخصی آنها واریز می‌شود که تا مدت ۶ ماه قابل ذخیره است.

بر اساس این اطلاعیه سهمیه سوخت تاکسی‌های بنزینی ماهانه ۴۰۰ لیتر و دوگانه‌سوزها ۲۰۰ لیتر، سهمیه سوخت موتورسیکلت ماهانه ۲۵ لیتر،وانت کم‌مصرف بنزینی در ماه ۲۰۰ لیتر و وانت کم‌مصرف دوگانه‌سوز ماهانه ۶۰ لیتر سهمیه سوخت تعیین شده است..

همچنین وانت پرمصرف بنزینی ماهانه ۳۰۰ لیتر، وانت پرمصرف دوگانه‌سوز ماهانه ۱۲۰ لیتر سهمیه دریافت خواهند کرد و سهمیه سوخت آمبولانس‌ها ماهانه ۵۰۰ لیتر خواهد بود.

این اطلاعیه تاکید کرده است: کسانی که تا کنون به هر علت کارت سوخت شخصی خود را دریافت نکرده‌اند از ساعت آغاز اجرای این طرح، سهمیه سوخت آنها محفوظ است.

در ادامه این اطلاعیه تصریح شده است: برای تامین سوخت خودروهای مسافربر خطی و بین شهری، آژانس‌های مسافربری، آموزشگاه‌های رانندگی تمهیدات لازم اتخاذ شده است که اعلام خواهد شد.

اطلاعیه شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی همچنین می‌افزاید: نرخ سی ان جی بدون تغییر خواهد بود، برای مسافربرهای بر پایه اینترنت (اسنپ و تپ سی) مشروط بر آن که نرخ‌های خود را از مقادیر مصوب به تشخیص وزارت کشور تغییر ندهند، اعتبار معادل سهمیه مصوب تعلق خواهد گرفت.

بر مبنای این اطلاعیه، همچنین به خودروهای همه دستگاه‌های اجرایی دولتی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری سهمیه بنزین تعلق نمی‌گیرد و این خودروها باید با قیمت هر لیتر ۳ هزار تومان بنزین دریافت کنند اما قیمت نفت گاز با کارت سوخت جایگاه‌دار بدون تغییر باقی خواهد ماند.

رییس انجمن جایگاه داران استان اصفهان: از دیشب تاکنون مشکلی در زمینه عرضه بنزین نداشتیم و عرضه سوخت به طور مناسب انجام می شود.
پیمان کامران در گفت و گو با ایرنا افزود: اما به دلیل بی اطلاعی بسیاری از مردم از نرخ های جدید به ویژه در دقایق ابتدایی بامداد امروز، بحث هایی  بین مردم و جایگاه داران و کارگران آن وجود داشت زیرا مردم ناگهان با نرخ های سه برابر مواجه شدند.
وی با بیان اینکه اطلاع رسانی دیرهنگام باعث این مشکل شد، اظهارداشت: مسوولان باید نسبت به افزایش هزینه های جایگاه داران سوخت  ناشی از اجرای این طرح تدابیری بیندیشند.
استان اصفهان بیش از ۲۷۰ جایگاه عرضه سوخت و ۱۶۰ جایگاه عرضه سی ان جی دارد و روزانه به طور میانگین بیش از ۶ میلیون لیتر بنزین یورو ۴ در این استان مصرف می‌شود.

برچسب‌ها سهمیه بندی بنزین اصفهان فضای مجازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سهمیه بندی بنزین اصفهان فضای مجازی سهمیه بندی بنزین اصفهان فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۱۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام اساسی دولت سیزدهم برای اجرای طرح‌های کیفی‌سازی سوخت در پالایشگاه‌ها

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ۱۰ پالایشگاه نفت کشور در حال کیفی‌سازی و بهینه‌سازی مصرف سوخت هستند.

به گزارش شانا، علی سلاجقه ظهر امروز (چهارشنبه، پنجم اردیبهشت) در حاشیه نشست هیئت دولت و در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دولت سیزدهم گام اساسی در موضوع کیفی‌سازی و بهینه‌سازی مصرف سوخت در ۱۰ پالایشگاه کشور برداشته است، گفت: این پالایشگاه‌ها حتی در زمینه کاهش تولید مازوت و گوگردزدایی از فرآورده‌های نفتی نیز در حال اجرای پروژه هستند.

وی با تأکید بر اینکه حداقل استاندارد بنزین مصرفی کشور باید یورو ۴ باشد، تصریح کرد: ما به‌دنبال رعایت این حداقل در همه کشور هستیم.

به گزارش شانا، در اجرای پروژه‌های کیفی‌سازی که برای همه پالایشگاه‌های کشور به استثنای پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس که خوراک آن میعانات گازی است، دو هدف کیفی‌سازی انواع فرآورده‌ تولیدی در پالایشگاه‌های کشور و کاهش نفت کوره به‌صورت موازی دنبال می‌شود.

بر اساس قانون هوای پاک نیز بنزین توزیعی در کلان‌شهرهای کشور باید استاندارد یورو ۴ را داشته باشد که این مهم در حال انجام است، خودروهای ایرانی در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش به‌طور میانگین ۱۲ لیتر بنزین مصرف می‌کنند که این عدد در استاندارد جهانی ۳ تا ۴ لیتر است، بنابراین هر چقدر هم سوخت با کیفیت بالا در اختیار خودروها قرار گیرد، باز هم احتراق بالا باعث آلودگی هوا خواهد بود.

با این حال، توجه به ارتقای تولید سوخت در پالایشگاه‌های کشور در اولویت قرار دارد و اکنون بیشتر پالایشگاه‌ها طرح‌های ارتقای کیفیت را در دستور کار خود دارند. نکته مهم آن است که بنزین حتی اگر با کیفیت‌های بالا تولید شود هم در خودروهایی با موتورهای قدیمی ایجاد آلودگی خواهد کرد، بنابراین در کنار افزایش کیفیت سوخت، توجه به بهینه‌سازی مصرف خودروها نیز باید انجام شود.

جلیل سالاری، معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرودرین‌ماه امسال در تشریح تازه‌ترین وضع طرح‌های توسعه‌ای این شرکت گفته بود: سال ۱۴۰۲ طبق تکالیف قانون بودجه سال ۱۴۰۱، اجرای طرح‌های کیفی‌سازی در همه پالایشگاه‌ها در دستور کار قرار گرفت و طرح جامع ارتقای کیفی نفت کوره نیز طراحی و با برگزاری ۱۱ نشست ماهانه در همه پالایشگاه‌ها، روند اجرایی آن بررسی و نهایی شد و امسال وارد مرحله اجرایی این طرح‌ها خواهیم شد.

وی همچنین با اشاره به بومی‌سازی دانش فنی واحدهای ارتقای کیفی نفت کوره در کشور در سال ۱۴۰۲ تصریح کرده بود: در این بخش از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کردیم و برای نخستین بار در کشور، دانش فنی کیفی‌سازی نفت کوره بومی شد و هم‌اکنون در اولویت طرح‌های توسعه‌ای در ۹ پالایشگاه قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد
  • گام اساسی دولت سیزدهم برای اجرای طرح‌های کیفی‌سازی سوخت در پالایشگاه‌ها
  • تله سوخت و راهکارهای عبور از بحران سوختی در کشور
  • ۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند
  • در هنگام سوخت گیری از کارت سوخت شخصی استفاده کنید
  • افزایش تعداد جایگاه پمپ بنزین در کهیگلویه و بویراحمد
  • افتتاح جایگاه پمپ بنزین در جاده دهدشت به پاتاوه
  • نجات 666 میلیون لیتر بنزین توسط وزارت صمت