Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@09:13:33 GMT

در روزهای سرد چطور بدن را سم زدایی کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۰۱۲۸۳

در روزهای سرد چطور بدن را سم زدایی کنیم؟

فصل زمستان با توجه به سرما و گاهی کاهش بارندگی، باعث بروز انواع آلودگی می شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا،  به نقل ازbesthealthmagخبر خوب این است که سم‌ زدایی از بدن در فصل زمستان قرار نیست خیلی هم سخت باشد. گاهی اوقات بهترین روش برای سم زدایی پیروی از یک رژیم غذایی سالم است:

چغندر: سرشار از آنتی‌ اکسیدان‌ های قدرتمند است و به خاطر رنگ بنفش بسیار تیره منبع عظیمی از پتاسیم و فیبر محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عقیده محققان، منابع غنی از نیترات از قبیل چغندر، می ‌توانند تولید اکسید نیترات و جریان خون به عضلات را بهبود دهند و همچنین جلوی خستگی و درد در بدن را بگیرند. حتی اگر شما ورزش نمی‌کنید و مرتب باشگاه نمی‌ روید، چغندر هنوز می ‌تواند اثر مفیدی روی سلامتی اعصاب، کلیه، کبد و عملکرد پانکراس شما داشته باشد. چرا که سرشار از ویتامین ث، فولات و منیزیم است

کلم بروکلی: یک کاسه جوانه کلم بروکلی بیشتر از یک پرتقال، ویتامین ث برای مبارزه با سرماخوردگی دارد و از طرفی سرشار از آهن، ویتامین کا و کلسیم است. ایندول-3-کاربینول موجود در کلم موجب سم زدایی از کبد می شود.

زردچوبه: ادویه مورد علاقه کبد است و تمامی آنزیم ‌های لازم را برای سم‌ زدایی کبد فراهم می ‌کند.

کلم پیچ: کلم پیچ ضدسرطان و دارای ترکیبات آنتی اکسیدان است که به پاکسازی بدن کمک می‌ کند. همچنین اثرات مخرب ناشی از استعمال دخانیات را از بین می ‌برد.

زنجبیل: ادویه مقوی برای سیستم گوارشی است. ترکیبات و ساختار زنجبیل به گونه ‌ای است که به گردش خون کمک می‌ کند. ضدالتهاب و برای زخم معده مفید است. دارای آنتی اکسیدان بوده و بهترین گیاهی است که باعث پاکسازی سیستم گوارشی از سموم می‌ شود.

عسل: مخلوط آب ولرم و عسل یکی از بهترین مایعات طبیعی برای دفع مواد زائد از بدن است. در واقع عمل دفع این مواد زائد به سم زدایی بدن منجر شده و کولون را پاکسازی و عملکرد آن را بهبود می دهد. علاوه بر این، افزودن مقدار کمی آب لیموترش نیز به این شربت باعث افزایش میزان ادرار شده و سلامت دستگاه ادراری را بالا می برد.

کران بری: یکی از بیشترین مقادیر آنتی ‌اکسیدان را بین میوه ‌ها در اختیار دارد حتی بیشتر از چغندر، بلوبری و توت‌فرنگی. به همین خاطر آنها کاهش ‌دهنده تکرر ادرار ناشی از التهاب‌ های عفونی است. کران ‌بری همچنین می‌ تواند با باکتری‌ های مضر مبارزه کند، التهاب و میزان اسیدیته‌‌ بدن را کاهش دهد

بیشتر بخوانید: به راحتی در زمستان بدن خود را سم‌زدایی کنید! در روزهای آلوده، بدن را با 7 گزینه سالم سم زدایی کنید

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رژیم غذایی زمستان سرما سلامت ویتامین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۱۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرومیت‌زدایی در حوزه آب شرب از سیاست‌های وزارت نیرو است

ایسنا/فارس مشاور وزیر و رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو در بازدید از طرح‌های تأمین آب جهاد آبرسانی در فارس تأکید کرد: محرومیت‌زدایی در حوزه آب شرب از سیاست‌های وزارت نیرو است.

میثم جعفرزاده در سفری دو روزه به استان فارس ضمن بازدید از چند طرح و پروژه تأمین آب شهری و روستایی در شهرستان‌های فسا و مرودشت، محرومیت‌زدایی در حوزه آب شرب را از سیاست‌های وزارت نیرو در دولت سیزدهم عنوان و جهاد آبرسانی را دستان محرومیت زدا در این حوزه توصیف کرد.

وی در روز نخست سفر با حضور در شهرستان فسا در شرق استان فارس به اتفاق علی جان صادق‌پور، مدیر عامل شرکت آبفا فارس و حسنعلی محمدی، منتخب مردم شهرستان فسا در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، از عملیات اجرای خط انتقال آب چاه‌های منطقه چهل چشمه(بخش رونیز) به شهر فسا و پروژه آبرسانی به این شهر از منطقه مهدی‌آباد و موردی بازدید و بر تسریع در عملیات اجرایی تأکید کرد.

به گفته مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس به منظور تامین پایدار آب شرب بخشی از شهر فسا، با اضافه شدن ۲ حلقه چاه جدید به ۴ حلقه چاه قبلی در منطقه چهل چشمه بخش رونیز، ظرفیت خط انتقال این مجموعه آبرسانی به منظور انتقال آب ۶ حلقه چاه کاهش یافت که بر همین اساس اجرای خط انتقال جدید آب با افزایش ظرفیت انتقال، در دستور کار قرار گرفته و در حال اجراست.

وی در تشریح طرح آبرسانی به شهر فسا از منطقه مهدی آباد و موردی نیز گفت: این طرح شامل حفر ۲ حلقه چاه و اجرای خط انتقال آب با لوله‌های ۸۰۰ میلیمتری است که اجرای خط انتقال پایان یافته و با برق رسانی و تجهیز چاه‌های مزبور، این طرح در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مشاور وزیر و رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو در ادامه از طرح آبرسانی به مجموعه ۴ روستایی جنگل(آب آسمانی) شامل تأمین آب شرب روستاهای آب آسمانی، سلیمان‌آباد، تل زیره و پانل با اجرای۳۲۰۰ متر خط انتقال دیدن و بر تسریع در عملیات اجرای مرحله تکمیلی این طرح تأکید کرد؛ در همین راستا بخش بزرگی از این طرح شامل احداث ۳ باب مخزن ذخیره، ایستگاه پمپاژ و خطوط انتقال نیز پیش از این اجرا و گشایش یافته است.

در بازدید جعفرزاده از وضعیت آبرسانی به روستاهای بخش ششده و قره بلاغ نیز حفرو تجهیز ۴ حلقه چاه جدید به منظور آبرسانی به روستاهای این بخش در دستور کار قرار گرفت.

در بازدید از روستاهای بخش پشتکوه شهرستان فسا هم بر تکمیل طرح آبرسانی به مجموعه ۴ روستایی بیشه زرد از چاه‌های میان شهر شامل اجرای ۱۰ کیلومتر خط انتقال، احداث یک باب ایستگاه پمپاژ و ۲ باب مخزن ذخیره ۱۰۰ و ۲۰۰ متر مکعبی و همچنین تکمیل پروژه ۸ کیلومتری خط انتقال آب از چاه‌های مزبور به روستاهای بیدزرد و سده با همکاری جهاد آبرسانی و مشارکت خیرین نیکوکار تأکید شد.

مشاور وزیر و رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو در روز دوم سفر خود به استان فارس به اتفاق رضا عسکری معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفا فارس به شهرستان مرودشت در بخش مرکزی استان فارس رفت و از طرح آبرسانی به مجموعه ۶ روستایی تنگ شول(شول بزی) در بخش کامفیروز بازدید کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی آبفا فارس، طرح آبرسانی به مجموعه تنگ شول مشتمل بر ۲۲ کیلومتر خط انتقال، ۸ باب مخزن ذخیره، ۲ باب ایستگاه پمپاژ و یک حلقه چاه به عمق ۳۰۰ متر با دبی ۱۳ لیتر بر ثانیه می باشد. در حال حاضر ۶ کیلومتر خط انتقال و ۴ کیلومتر شبکه توزیع، به علاوه ۸ باب مخزن ذخیره با ظرفیت مجموعا ۱۵۵۰متر مکعب و یک باب ایستگاه پمپاژ احداث شده و یک حلقه چاه این طرح نیز حفر و تجهیز شده است.

در حال حاضر از طریق اعتبارات محرومیت‌زدایی ۶ کیلومتر دیگر از خط انتقال مطروحه در حال اجرا است و از طریق همین طرح دو پارچه روستا با جمعیتی بالغ بر ۲۸۰ خانوار که تاکنون تحت پوشش آبرسانی نبوده‌اند، به زودی از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • کشت چغندرعلوفه‌ای در ۱۰۰ هکتار از مزارع استان قزوین بصورت پایلوت 
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • محرومیت‌زدایی در حوزه آب شرب از سیاست‌های وزارت نیرو است
  • شناسایی بیماری‌های عفونی با نانوکامپوزیت آراسته به طلا
  • برداشت حدود ۶۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • دستگاه اتوماسیون تعیین گروه‌بندی خون در قم بهره برداری شد
  • افتتاح ۱۱۷ طرحِ محرومیت زدایی در بم
  • روزی ۸ عدد از این میوه گران بخورید!
  • سمعکی که محاورات را به متن تبدیل می‌کند