Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش ایلنا، احمد زارعی گفت: آسفالت‌کاران و عایق‌کاران رطوبتی جزو کارگران ساختمانی محسوب می‌شوند و باید مشمول بیمه کارگران ساختمانی شوند.

او با بیان اینکه شاهد این هستیم که برخی از کارگران وقتی برای بیمه به شعب مراجعه می‌کنند به آنها گفته می‌شود که سهمیه تمام شده، توضیح داد: به دنبال راه‌اندازی سامانه رفاهی کارگران دیگر رویه قبلی مبنی بر سهمیه داشتن تغییر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق قانون هر کارگر ساختمانی که در این سامانه ثبت‌نام کرده، مورد ارزیابی قرار گرفته و تاییدیه لازم را از انجمن صنفی مربوطه گرفته است، باید تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

رئیس انجمن صنفی آسفالت‌کاران و عایق‌کاران رطوبتی استان تهران ادامه داد: شعب بیمه هنوز ذهنیت قبلی را دارند، چون قبلا سهمیه‌هایی برای بیمه وجود داشت و افراد ممکن بود مدتی پشت نوبت قرار گیرند.

او با بیان اینکه بیمه حدود ۲۴۰ هزار نفری که خود را کارگر ساختمانی جا زده بودند، قطع شده، عنوان کرد: ظرفیت تازه‌ای برای بیمه کارگران به وجود آمده است. اگر ۱۰۰ تا ۱۲۰هزار نفر دیگر از کارگران ساختمانی بیمه شوند تقریبا تمام کارگران ساختمانی تحت پوشش قرار می‌گیرند.

زارعی تاکید کرد: شعب بیمه طبق قانون باید کارگران مراجعه‌کننده را پذیرش کرده و در صورت تایید انجمن‌های صنفی موظف به بیمه کردن آنها هستند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۱۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید طرح استفساریه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران درشورای نگهبان

به گزارش خبرگزاری مهر، «هادی طحان نظیف» سخنگوی شورای نگهبان در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: طرح «استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» در جلسه شورای نگهبان مطرح و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

کد خبر 6086430 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • معافیت بیمه‌ای برخی کارگران ساختمانی
  • طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در شورای نگهبان تایید شد
  • تایید طرح استفساریه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران درشورای نگهبان
  • تایید طرح اصلاح قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • طحان نظیف: طرح استفساریه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در شورای نگهبان تایید شد
  • اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان تایید شد
  • تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان
  • پاسخ به ابهامات انجمن طراحان گرافیک/توجه به جوانان در هیات مدیره
  • نارضایتی از عملکرد وزارت کار و تأمین اجتماعی: کارگران ساختمانی هنوز بیمه نشده‌اند!
  • نماینده کارگران ساختمانی : بیمه ۴۰۰ هزار نفر در دولت رئیسی قطع شد