Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-18@11:27:47 GMT

وقتی همه خواب بودیم، بنزین گران شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۰۱۵۳۳

پنجشنبه روز ما نبود، از صبح با آلودگی شدید هوا روبرو بودیم و ذوق‌مان از ندیدن کوه صفه به دلیل افزایش غلظت آلاینده‌ها کور شده بود که عصر سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان و شاگردانش داغ دیگری بر دل  نهادند و بعد از باخت به تیم ملی فوتبال بحرین، باخت دو بر یک مقابل تیم ملی عراق آن هم در زمین کشور ثالث که از قضا عربی بود، تقدیم مان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این دو ضربه کرخت شده بودیم که گرانی بنزین تیرخلاص را زد . ساعت از دو شب گذشته بود که یک فیلم 30 ثانیه‌ای با کیفیت نه چندان خوب از شلوغی مقابل یکی از پمپ بنزین‌های شاهین‌شهر در برخی از گروه‌های فضای مجازی منتشر شد. فیلمی که در آن سخنی از کسی درباره گرانی بنزین شنیده نمی‌شود. اما بازار جوک و جوک سازی مثل واقعیت، گنگ و خواب آلود نیست و طنازها کمی فعال‌تر از بقیه مشغول تولید محتواهای طنز در باره افزایش نرخ بنزین و دو نرخی شدن آن هستند. پیام هایی که زنگ هشدار دریافت پیام را هر از گاهی به صدا در می آورد.

در اغلب  سایت‌های خبری سازمان‌ها  و نهادهای رسمی و نیمه رسمی استان  هم  عکس  و خبری از این اتفاق تا کنون منتشر نشده اما آخرین اخبار سایت استانداری اصفهان قابل توجه است. در این خبر   استاندار اصفهان از تمامی مدیران استانی خواسته تا پویایی بیشتری برای جذب بودجه سال ۹۹ در سطح کشور داشته باشند. عباس رضایی در جلسه شورای برنامه ریزی  و توسعه استان گفت  «ایجاد نشاط و انگیزه توسط دستگاه های اجرایی استان و تزریق امید و سرزندگی به جامعه ضروری است.»

واقعا این حجم از امید که با آلودگی هوا و باخت تیم ملی فوتبال مان به تیم عراق تا این لحظه به زندگی مان تزریق شده، کم بود که دو نرخی شدن بنزین به همراه افزایش قیمت بنزین سهمیه‌ای هم به آن اضافه شد.  اما هر کسی   اندکی از علم اقتصاد اطلاع داشته باشد ،می داند  که قیمت حامل های انرژی در ایران نسبت به قیمت جهانی بسیار کمتر است و دلیل آن پرداخت یارانه از سوی دولت ها به ازای قیمت مازاد است تا به اصطلاح مردم فشار کمتری را متحمل شوند. برنامه ای که در وهله اول سبب افزایش تردد ماشین های تک سرنشین و به دنبال آن افزایش آلودگی هوا شده بود.

امیدواریم این تصمیم تا حدی بر کنترل آلودگی هوا وکاهش حجم ترافیک درون شهری تاثیر بگذارد. ولی به نظر می رسد  تاثیر بیشتر این تصمیم در بازار نا‌مطمئن و کم نظارت است که منجر به گران شدن بی رویه اجناس و افزایش خودسرانه قیمت ها در بیشتر کالاهای مصرفی مردم شده و سبد خانوار را کوچک تر از قبل می کند. از منظر دیگر این پرسش به ذهن می آید که  آیا دولت در تامین بودجه به مشکل برخورده است؟ باید منتظر ماند و دید بازار ارز و سکه و .... فردا چه واکنشی به دو نرخی شدن بنزین و البته گرانی 50 درصدی آن خواهند داشت.

سمیه مسرور - سرپرست خبرگزاری ایلنای اصفهان

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اقتصاد بنزین فضای مجازی استانداری اصفهان گرانی بنزین دونرخی شدن بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۱۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پژو پارس گران شد/ افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو کلید خورد؟

آفتاب‌‌نیوز :

به دنبال صدور مجوز تغییر قیمت پژوپارس به نظر می‌رسد طی روز‌های آینده قیمت جدید سایر خودرو‌های داخلی هم توسط خودروسازان اعلام شود.

سرانجام بعد از کشمش‌های فراوان بر سر زیان انباشته خودروسازان امروز ایران خودرو از افزایش قیمت یکی از محصولات پرتقاضای خود که از سال گذشته تولید آن حاشیه‌های بسیاری داشت خبرداده است.

براساس اعلام ایران خودرو قیمت پژوپارس که مدت‌ها تغییری نکرده بود با دریافت مجوز ۴۴۵ میلیون و ۷۴۲ هزارو ۳۰۰ تومان تعیین شده است و متقاضیان باید برای تکمیل وجه قیمت‌های جدید را در قرارداد‌های خود لحاظ کنند.

البته نکته مهم اینجاست با صدور مجوز تغییر قیمت پژوپارس به نظر باید منتظر افزایش قیمت کارخانه‌ای سایر انواع خودرو‌های داخلی بود و طی روز‌های آینده قیمت جدید سایر خودرو‌های داخلی هم توسط شرکت‌ها اعلام شود.

اما داستان پژوپارس در سال گذشته چه بود که در نهایت امسال به عنوان نخستین خودرو مجوز افزایش قیمت را دریافت کرده است.

مردادماه سال گذشته بود که شرکت ایران خودرو بنا بر تصمیم سازمان ملی استاندارد مبنی بر توقف تولید این خودرو، پایان تولید خودروی پژوپارس را در تمامی سایت‌های تولیدی خود اعلام و سورن پلاس را به عنوان خودروی جایگزین معرفی کرد. این شرکت طبق اخطار سازمان ملی استاندارد مبنی بر اینکه پژوپارس تا نیمه اسفندماه فرصت تولید خواهد داشت، نسبت به توسعه خط تولید سورن پلاس برنامه ریزی کرده بود.

با این حال سازمان ملی استاندارد با توجه به تعهد تحویل حدود ۱۰۰ هزار دستگاه پژوپارس توسط ایران خودرو، اعلام کرد که این خودرو تا بهار سال آینده برای پاسخ به تعهدات معوق تولید خواهد شد تا مشتریان این محصول نگران تحویل خودروی خود نباشند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • جوجه یک روزه چرا گران شد؟
  • جوجه یک روزه گران شد؟ | فروش جوجه با این قیمت ها تخلف است
  • پژو پارس گران شد/ افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو کلید خورد؟
  • پیچ و مهره گران شد، تاثیر افزایش قیمت دلار بر پیچ و مهره
  • افزایش قیمت بنزین در چین
  • نفت ایران بار دیگر تحریم خواهد شد؟
  • نفت ایران دوباره تحریم می‌شود؟
  • پیامک ۴ تومان گران می شود
  • قیمت پیامک ۴ تومان گران شد/ افزایش ۸۰۰ میلیارد تومانی درآمد دولت
  • تن ماهی گران نمی‌شود / دلایل افزایش تولید تن مرغ چیست؟