Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام عباس امینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شاهرود در مسجد و حسینیه قلعه این شهر، افزود: عده ای تلاش می کنند تا ارکان نظام را به دو دسته تقسیم کنند اما باید با بهره گیری از عقل و اندیشه به چنین حرف هایی توجه نکرد.
وی اضافه کرد: یکی از اهداف بلند انقلاب اسلامی عدالت در همه زمینه ها از جمله اقتصادی بود که فقط با مبارزه با فساد و مفسد محقق می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خطیب جمعه شاهرود با تاکید بر ضرورت پیشگیری از فساد، ابراز داشت: قانون و قانون گذار نباید اجازه دهد فسادی پیش آید تا عده ای به آن رسیدگی کنند.این همه سازمان بازرسی و حراست در همه اداره ها وجود دارد اما چرا انقدر فساد است؟ البته به فرموده مقام معظم رهبری حتی میزان کم فساد هم برای کشور زیاد است و نباید عده ای فکر کنند که سرتاسر نظام را فساد فراگرفته است.
امینی ادامه داد: عده ای این دقت را ندارند که روزنه فساد را ببندند و نباید گذاشت کار به قوه قضائیه بکشد.
وی با بیان اینکه قوه قضائیه در دوره کنونی در مدت کم کارهای خوبی انجام داد، افزود: بخشی از این کارها در راستای حمایت از تولید است. در جریان خصوصی سازی برخی از کارخانه ها جنایت انجام و در حق فقیران کشور خیانت شده است. کارخانه ها را به بهای اندک یا با وام های طولانی مدت واگذار کردند که قوه قضائیه به دنبال بازگرداندن آن ها است.
امام جمعه شاهرود بازگشت 49 هزار میلیارد تومان به خزانه بیت المال، درآوردن 178 هزار هکتار از زمین ها از چنگ زمین خواران و مهار چهار هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی را از جمله کارهای خوب قوه قضائیه دانست و گفت: این کارها امید و اعتماد را در دل مردم به ویژه تولید کنندگان، صنعتگران و کارگران ایجاد کرد.
امینی همچنین با طرح این پرسش که اگر قوه قضائیه با فرد فاسد برخورد کند باید تشویق شود یا طعنه بشنود؟ تصریح کرد: از مجلس توقع بیشتر است چرا که عموم مجلس در این موضوعات منفعل است. چرا از ابزار قانونی خود استفاده نمی کنید؟ شما 2 وظیفه بیشتر ندارید. نمی خواهد برای ما پل و جاده بسازید.وظیفه شما قانون گذاری و نظارت بر این فساد ها است.
وی به 2 شکار اطلاعات سپاه در دستگیری مفسد های سیاسی و اقتصادی اشاره کرد و گفت: باید این کار را تحسین کرد و نباید دوقطبی اداره اطلاعات و اطلاعات سپاه ایجاد کنیم بلکه همه افرادی که کار اطلاعاتی انجام می دهند چشم بینای نظام هستند.
خطیب جمعه شاهرود، به موضوع گران شدن بنزین هم اشاره کرد و افزود: این گران شدن مسئله نظام است و مجلس و دولت و مجمع تشخیص مصلحت نظام و اهل فن تصمیم گرفتند این کار را اجرا کنند.  در این زمینه نیز نباید دوقطبی ایجاد کرد چون هم گرانی و هم پرداخت یارانه متعلق به نظام است.
برداشتن گام چهارم در زمینه غنی سازی، هفته کتاب و کتاب خوانی و هفته حمایت از بیماران کلیوی از دیگر محورهای صحبت های امام جمعه شاهرود بود.

برچسب‌ها شاهرود یارانه بنزین نماز جمعه قوه قضاییه مجمع تشخیص مصلحت نظام

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شاهرود یارانه بنزین نماز جمعه قوه قضاییه مجمع تشخیص مصلحت نظام شاهرود یارانه بنزین نماز جمعه قوه قضاییه مجمع تشخیص مصلحت نظام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۱۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند توسعه خراسان شمالی برای ۵۰۰ روستا عملیاتی شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان شمالی، گفت: سند توسعه خراسان شمالی برای ۵۰۰ روستا عملیاتی شد. - اخبار استانها -

مرتضی بهزادفر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد، با اشاره به نامگذاری سال 1403 به نام جهش تولید با مشارکت مردم، اظهار داشت: براساس ابلاغ سیاست‌های کلی در هر دو مورد بر موضوعات کلیدی نظیر پیشرفت اقتصادی توام با عدالت و مردمی‌سازی اقتصاد به عنوان هسته‌های اصلی و نقش مردمی به صورت ویژه تاکید شده است.

وی با بیان اینکه در برنامه پنجم و ششم توسعه توجه به سهم تعاونی‌ها به عنوان الگوی اصلی مردمی‌سازی اقتصاد تاکید زیادی شده، اما توفیقی در این موضوع حاصل نشده است، افزود: با سیاست‌های کلان و برنامه‌ریزی‌هایی که اکنون در زمینه مردمی‌سازی انجام شده و تاکیدات مقامات عالی رتبه کشور بر تدوین سند اجرایی یک ساله زمینه تحقق این مهم در استان و کشور فراهم شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان به ابلاغ بخش‌نامه در قالب تدوین سند از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور به استان‌ها در جهت تحقق جهش تولید با مشارکت مردم اشاره کرد و افزود: در این برنامه بر رشد اقتصادی استان بر اساس شعار سال، شیوه‌ها و راهکارهای مشارکت حداکثری مردم ، فعالان اقتصادی و نخبگان، برنامه رشد اقتصادی، حفظ محیط زیست، حمایت از توسعه و تجاری‌سازی فناورهای راهبردی، توجه به زنجیره‌های ارزش صنایع استان و توجه به نقش‌آفرینی پارک علم و فناوری و ظرفیت نخبگان و صنایع خلاق و غیره تاکید شده است. 

وی ادامه داد: در این سند بر احیای واحدهای راکد و نیمه تعطیل، توسعه تعاونی‌ها، مشارکت صندوق‌ها، بانک‌های خصوصی، بیمه‌ها و ابزار و شیوه‌های نوین تامین مالی و اتمام پروژه‌های نیمه تمام که نقش پیشران اقتصادی در استان دارند نیز توجه ویژه شده است.

بهزادفر اضافه کرد: برنامه رشد اقتصادی استان بر اساس شعار سال و همسو با سیاست‌های کلی برنامه هفتم پیشرفت و سند آمایش در برنامه اولیه پیشنهادی و عملیاتی این سازمان در قالب 8 بسته، محور اساسی جهش تولید در استان تهیه شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی، تصریح کرد: رویکرد سازمان برنامه و بودجه، برنامه‌ریزی برای انجام اقداماتی است که قابلیت اجرایی یک ساله داشته باشد تا نتیجه این اقدامات زودتر به منصه ظهور برسد.

بهزادفر با بیان اینکه توجه به توانمند سازی جوامع محلی در روستاهای استان به صورت ویژه در دستورکار قرار گرفته است، افزود: 30 درصد اقتصاد مردم استان وابسته به روستا است و فعالیت بخش کشاورزی برای استان یک محور مهم رونق اقتصادی و زمینه مشارکت مردم با رویکرد تحقق شعار سال است.

وی تصریح کرد:در همین راستا توسعه اشتغال و اجرای طرح توان‌افزایی جوامع محلی مورد توجه جدی قرار گرفته و تاکنون سند توسعه اشتغال برای 500 روستای استان اجرا شده است.

انتهای پیام/311/

دیگر خبرها

  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • شهروندان گلستانی به پیامک های «ثبت نام طرح کمک معیشتی» توجه نکنند
  • «نون - خ» برنده صفا و سادگی
  • سند توسعه خراسان شمالی برای ۵۰۰ روستا عملیاتی شد
  • عملکرد دستگاه قضا درعدالت و مبارزه با فساد در وضعیت حجاب موثر است
  • دوقطبی‌سازی بین رهبری و دفتر ایشان؛ حمله روزنامه نزدیک به سپاه به شریعتمداری!
  • دفاع وزیر کشور از بازگشت گشت ارشاد: حجاب در جمهوری اسلامی از ارکان هویتی نظام است
  • برخی با حملات غیرمنصفانه به ارکان نظام در زمین دشمن بازی‌ می کنند
  • تلاش مسئولان برای گره گشایی از مشکلات جامعه و رسیدگی به مطالبات مردم
  • وزیر کشور: از طرح «نور» تقدیر می‌کنم / قریب به اتفاق شهروندان همراهی کرده اند / مسئله حجاب از ارکان هویتی نظام است