Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@22:06:58 GMT

ساخت اسلحه لیزری توسط یک نوجوان اسکاتلندی

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۰۱۶۰۴

ساخت اسلحه لیزری توسط یک نوجوان اسکاتلندی

یک نوجوان اسکاتلندی با استفاده از یک دستگاه چاپگر سه‌بعدی یک اسلحه لیزری ساخته که قادر به شلیک به بادکنک و چوب‌ کبریت است و حتی می‌تواند فلز را هم ذوب کند.

به  گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، این نوجوان ۱۵ ساله اسکاتلندی برای ساخت این اسلحه از یک ویدئوی علمی وتخیلی الهام گرفته است.

"گابریل مک‌فارلین" در عرض ۶ ماه این اسلحه را ساخته و در طول این دوره با موانع و مشکلات زیادی روبرو شده تا بتواند ایده خود را عملی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیزر وسیله‌ای است که نور را از طریق فرآیندی که شامل تقویت نوری است، از خود ساطع می‌کند.

 نور لیزر زمانی ساخته می‌شود که الکترون‌های اتم در شیشه‌های خاص، کریستال یا گاز، انرژی را از جریان الکتریکی جذب می‌کنند.

این نور لیزری در چاپگرهای لیزری، اسکنرهای بارکد، کابل‌های فیبر نوری، جراحی لیزر و دستگاه‌های برش و موارد دیگر استفاده می‌شود.

دستگاه لیزری "گابریل مک‌فارلین" هم می‌تواند بادکنک‌ها را مورد هدف قرار دهد و آن‌ها را بترکاند.

در این دستگاه که با استفاده از چاپگر سه‌بعدی ساخته شده، یک کلید ایمنی قرار دارد که به یک نشانگر متصل است.

وی راجع به بازخوردهای دستگاه ساخت خود گفت: افرادی که این سلاح لیزری را دیدند، بسیار تحت تاثیر قرار گرفتند؛ ولی برخی از آن‌ها کمی نگران شدند زیرا این دستگاه وسیله‌ای خطرناک است.

این نوجوان گفته که دو سال مشغول تحصیل در زمینه الکترونیک بوده و برای ساخت این اسلحه با مهندسان زیادی صحبت کرده است.

البته وی گفته که هیچ‌گاه بدون عینک از سلاح ساخت خود استفاده نمی‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ليزر سلاح لیزری چاپ سه بعدي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۱۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت‌وسازهای خلاف در حاشیه شهر قم صفر است

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم گفت: با نظارت دستگاه قضایی وضعیت تخلفات شهری قم در شرایط حاضر بسیار بهبود پیدا کرده است و شاهد توقف ساخت‌وساز غیرمجاز در حاشیه شهر هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا در قم، احمدرضا شفیعی، امروز _ چهارشنبه هشتم فروردین_ در دیدار شهردار قم با معاون دادستان این استان، با تقدیر از همراهی دستگاه قضائی در برخورد با هرگونه تخلفات در حوزه شهری اظهار کرد: شهر قم در حوزه برخورد و رفع تخلفات در بین کلان‌شهرهای کشور جایگاه مناسبی دارد که این مهم با همراهی و همکاری شبانه‌روزی دستگاه قضائی حاصل‌شده است.

وی با بیان اینکه قم از کلان‌شهرهایی بوده است که حاشیه‌نشینی ندارد، افزود: هزار و ۶۰۰ حکم قضائی برای جلوگیری از رفع تخلفات تاکنون دریافت شده است که با همکاری، حمایت و پشتیبانی دستگاه قضائی مشکل خاصی در حوزه آسیب‌های اجتماعی و شهری در قم نداریم.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم با تأکید بر اینکه ساخت‌وساز خلاف و غیرمجاز در حاشیه شهر صفر است، تصریح کرد: امروز با همکاری دستگاه قضائی به‌ندرت متکدی و کارتن‌خواب و کودکان کار در سطح شهر می‌بینیم و با دستورات دستگاه قضائی، دست شهرداری برای هرگونه فعالیت در رفع معضلات شهری باز است.

شفیعی، انضباط شهری قم را در شرایط مطلوب دانست و خاطرنشان کرد: دستگاه قضائی با اعتماد به مدیریت شهری، دستورات و احکام مناسبی صادر کرده است که منجر به بهبود شرایط شهر نسبت به سال‌های نه‌چندان دور شده است و امروز وضعیت نظم و انضباط شهری در قم در کشور بی‌نظیر است.

کد خبر 739665

دیگر خبرها

  • حازم؛ این پهپاد ایرانی متخصص جنگ روانی است
  • زباله‌گردی و کودکان کار امسال ساماندهی می‌شوند
  • برخورد دستگاه قضا با ساخت و ساز غیرمجاز
  • ساخت دستگاه ایرانی ضدعفونی هوا، به روش مه خشک
  • ۸ نکته مهم در زمان خرید پرینتر که باید به آن توجه کنید
  • ساخت‌وسازهای خلاف در حاشیه شهر قم صفر است
  • معایب دستگاه جوش لیزر چیست؟
  • مادربزرگ ۷۵ ساله اسکاتلندی روزانه ۶ ساعت فورتنایت بازی می‌کند
  • ۱۰۰ واحد مسکونی برای محرومین خوی ساخته می‌شود
  • چین کم‌مصرف‌ترین و کارآمدترین تراشه هوش مصنوعی را ساخت