Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور راه نجات مسلمانان در برابر تجاوز آمریکا، رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه و تلاش آنها برای ایجاد تشتت و تفرقه را پیروی از رسول همیشه ستوده خداوند، حضرت محمد (ص) دانست.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در دیدار مسئولان نظام، میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی، سفیران کشورهای اسلامی و جمعی از قشرهای مختلف مردم با رهبر انقلاب اسلامی اظهارداشت: در این روز میلاد با سعادت، همه از خدا می خواهیم  دنیای اسلام، متحد، برادر و در کنار هم بتواند در برابر انواع ظلم ها و تجاوزها به پیروزی بزرگ دست یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بشنوید: صوت/ رهبر انقلاب: نامگذاری هفته وحدت یک اعتقاد و ایمان قلبی است

رئیس جمهور در این دیدار که در سالروز ولادت با سعادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع) انجام شد؛با تبریک عید سعید میلاد پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) و فرزند برومندش امام جعفر صادق(ع) به  محضر رهبر انقلاب اسلامی، همه مسلمانان جهان، ملت بزرگ ایران ، سفرای اسلامی مقیم در تهران و همچنین میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی گفت: زاده امروز، در جهان و دنیایی پا به عرصه وجود گذاشت که سراسر آن را تبعیض ، فساد ، ظلم ، جنگ و خونریزی فرا گرفته بود و  افتخار آنها به قبیله ، قدرت بازو و شمشیر و هدف آنها استیلا بر اموال و سرزمین دیگران بود.

بیشتر بخوانید: نامگذاری هفته وحدت در جمهوری اسلامی یک اعتقاد و ایمان قلبی است این همه مصیبت در دنیای اسلام بخاطر رعایت نکردن وحدت است

دکتر روحانی ادامه داد: در این دوران، زنان به عنوان شهروندان درجه دوم در جامعه محسوب می شدند و جنگ خونینی بین قبایل ، ادیان و مذاهب در طول آن دهه ها استمرار داشت و دو امپراطوری عظیم و بزرگ در شرق و غرب بر جهان سلطه یافته بودند؛ در شرق امپراطوری ساسانی و در غرب امپراطوری روم و بقیه تمدنها از جمله چین ، هند و مصر جایگاه چندانی در نظم جهانی آن زمان نداشتند.

 رئیس جمهور اظهارداشت: مردی از جوارکعبه نوایی به گوش جهانیان رساند که با همه صداها متفاوت بود، او برای مردم کتاب آسمانی ، حکمت و میزان آورده بود؛ میزان و ترازویی که با همه ترازوهای گذشته فرق داشت.

دکتر روحانی افزود: در این میزان  و ترازو، قبیله آنچنان سبک بود که نشانی از او نبود، ثروت و جنسیت وزنی نداشت اما صداقت ، علم ، ایمان ، وحدت و یگانگی و برابری، بالاترین وزن را در این میزان داشت.

رئیس جمهور با بیان اینکه " او پیامبر و در عین حال راهبر، پیشوا، امام و حاکم بود اما مقدم بر حکومت پیامبر، حکمت او بود و این راز موفقیت پیامبر بود"، گفت: پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) همه را در کنار هم یکسان قرار داد؛ از سیاه ، سفید ، عرب و عجم گرفته تا زن ، مرد ، فقیر و ثرومند، همه یکسان بودند و تنها معیار، بزرگی ، تقوا، پاکدامنی ، علم ، جهاد و فداکاری بود.

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: پیامبر عظیم الشان اسلام با ایمان، قانون، اخلاق و پیمان، جامعه را اداره کرد، او تنها با مردها پیمان نبست و بیعت نکرد، زنان هم در کنار مردان بودند. او پیمانش تنها با مسلمانان نبود، با اهل کتاب و یهود هم پیمان بست و اساس و زیربنایش در پیمان عقبه بود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه "او با هر جمعیتی پیمان می بست یک معیار بود"، گفت:پیامبر هیچگاه هیچ پیمانی را نشکست، آنها بودند که پیمان شکن بودند اما او پای پیمان خود تا اخر ایستاد و مدینه النبی را ساخت و حکومتی را استقرار بخشید که هنوز هم بهترین الگو برای اداره جامعه است.

دکتر روحانی اظهار داشت: او خود را بر دیگران مقدم نمی دانست و پیامبر و مردم و حتی بردگان در اجرای شریعت و قانون مساوی بودند و حتی خداوند به پیامبر (ص) می گوید اگر تو کج راه بروی مجازات تو سنگین تر است.

رئیس جمهور با بیان اینکه از نظر پیامبر همه در برابر قانون یکسان و مساوی هستند، گفت: پیامبر به جز قرآن که معجزه آسمانی او بود، معجزه بزرگ دیگری هم آورد و او با اخلاقش بزرگترین معجزه اجتماعی و فضیلتی را در جامعه به جهانیان نشان داد.

دکتر روحانی تصریح کرد: او با معجزه سیاسی اش پیمانی را بست و صلحی را امضا کرد که از دهها و صدها جنگ برتر و بالاتر بود و خدا مدال فتح را به پیامبر در آن صلح عطا کرد و نه در جنگ؛ "إِنَّا فَتَحْنَا لَکَ فَتْحًا مُبِینًا " . و همان صلح کنار مکه بود که بزرگترین پیروزی را در سال های بعد به ارمغان آورد و به همان شهری که پیامبر را از آن بیرون رانده بودند و قصد جانش را داشتند بازگشت، بدون آنکه خونی ریخته شود.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه پیامبر با معجزه کتاب ، حکمت ، اخلاق و سیاستش، تمدن نوینی را برای جهان به ارمغان آورد، تصریح کرد: امروز ما به عنوان مدعیان پیروی از پیامبر و ایجاد حکومتی بر مبنای الگوی حکومت نبوی همانند او بدنبال امپراطوری نبوده ایم و نیستیم .

دکتر روحانی تاکید کرد: نفوذ ما در منطقه بدلیل قدرت ما و توانمندی نظامی و علمی و جایگاه استراتژیک جغرافیایی نیست، نفوذ ما بخاطر دعوت انقلاب اسلامی و نفوذ انقلاب است که دلها را به خود جذب کرده است.

رئیس جمهور افزود: ما به انقلابی ایمان داریم و مردم برای آن فداکاری کردند که برای اسلام و تحقق اخلاق نبوی است و امروز که مردم در عراق ، سوریه ، لبنان ، بحرین ، یمن و .. رابطه نزدیکی با ایران احساس می کنند به خاطر جاذبه دعوت و پیام بزرگ انقلاب اسلامی است که در مسیر و راه پیامبر اسلام(ص) است.

دکتر روحانی یادآور شد: فرزندان ما در عراق و سوریه به عنوان مستشار حضور یافتند و جان خود را برای مبارزه با تروریسم در کنار ملت ها در طبق اخلاص قرار دادند، فرزندان ما در عراق، سوریه و لبنان و هر کجا حضور داشته باشند ، آزادی انسان معیار آنها است و مسلمان، مسیحی، یهودی، ترک ، عرب و یا کرد برای آنها یکسان است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه نه فارس بودن از نگاه ما امتیاز است و نه عرب بودن امتیاز محسوب می شود، اظهارداشت: امتیاز اصلی برای ما پیروی از رسول خداست ، ما استیلا بر خاک و خوی امپراطوری نمی خواهیم، آنچه در منطقه می خواهیم  برادری، وحدت ، پیروی از رسول خدا و پرچمداری او می باشد.

دکتر روحانی با بیان اینکه خداوند با پیامبرش بر ما منت گذاشت، گفت: هر کجا خدا بر ما منت گذاشت، برای رسولش بود یا اسلامش یا نجات از ظلم و کفر بود. خداوند بر ما منت گذاشت تا جایگاه این گوهر گرانبها را بدانیم و در کنار آن، برای وحدت بر ما منت گذاشت.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق روح الله زم تحولات لبنان روحانی دولت روحانی وعده های روحانی حسن روحانی امریکا قرآن تهران انقلاب اسلامی حجت الاسلام سوریه تروریسم یمن کنفرانس وحدت اسلامی رژیم صهیونیستی بحرین رسول خدا مدینه پیامبر مکه حضرت محمد مشرق عراق چین ایران هند لبنان آمریکا انقلاب پیامبر اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۱۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر رسمی شدن هر گونه تجارت غیر رسمی میان ایران و پاکستان

دکتر سید ابراهیم رئیسی شامگاه سه‌شنبه به وقت محلی، در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر به پاکستان، با حضور در دانشگاه کراچی، در اجتماع جمعی از نخبگان، فرهیختگان، فعالان اقتصادی و علمای مذهبی این شهر، دیدار‌ها و رایزنی‌های صورت گرفته میان مقامات دو کشور در اسلام‌آباد را در راستای توسعه روابط اقتصادی، تجاری، فرهنگی، علمی و فناوری میان دو کشور سودمند و مفید توصیف کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه روابط دو کشور فراتر از همسایگی، در تاریخ، تمدن، فرهنگ و اعتقادات مشترک دو ملت ریشه دارد و پیوندی ناگسستنی میان دو ملت ایجاد کرده است، افزود: ارادت دو ملت به شخصیت نامدار و نام‌آوری، چون امام خمینی (ره) ناشی از روحیه خداخواهی، ضداستکباری و ضد استعماری ایشان است و مردم دو کشور امام راحل را مظهر خداخواهی، عدالت‌خواهی و شخصیتی می‌دانند که در مقابل زیاده‌خواهی نظام سلطه ایستادگی کرده و ملت بزرگ ایران را به پیروزی رسانده است.

دکتر رئیسی همچنین اقبال لاهوری را شخصیتی با روحیه ضداستعماری، ضداستکباری، عدالت‌خواه، استقلال‌طلب و مورد احترام جهان اسلام و مردم کشور‌های ایران و پاکستان توصیف و تصریح کرد: شخصیتی، چون محمدعلی جناح نیز به دلیل برخورداری از همین روحیات و خصوصیات به نماد استقلال‌خواهی و ظلم‌ستیزی مردم پاکستان تبدیل شد و مانند سایر شخصیت‌های ضداستکباری و عدالت‌خواه مورد احترام و توجه مردم دو کشور و ملل مسلمان بوده و خواهد بود.

رئیس جمهور با اشاره به پایبندی جمهوری اسلامی ایران به شعار‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی، از جمله آزادی و استقلال‌خواهی گفت: با وجود گذشت ۴۵ سال از پیروزی انقلاب، مسئله آزادی قدس و احقاق حقوق ملت فلسطین همچنان مورد توجه و تاکید مردم ایران قرار دارد.

دکتر رئیسی با بیان اینکه تصور و تلاش آمریکا و برخی کشور‌های غربی در راستای امنیت‌آفرینی برای رژیم صهیونیستی با عادی‌سازی روابط با برخی کشور‌های منطقه با شکست راهبردی مواجه شده است، افزود: اساس رژیم صهیونیستی بر ظلم و تجاوز قرار دارد؛ اشغال و تجاوز بر اساس هیچ کدام از نظامات بین‌المللی برای اشغالگر و متجاوز مشروعیت و مالکیت ایجاد نمی‌کند، چه اشغال یک روز باشد و چه ۷۵ سال، به تصریح همه معاهدات بین‌المللی و نظامات حقوقی محکوم است و اشغالگر باید سریعا اخراج، محاکمه و مجازات شود.

رئیس جمهور مقاومت و ایستادگی را در برابر سازش و تسلیم، راهبردی به ثمر نشسته دانست و با اشاره به دستاورد‌های مقاومت در برابر نظام استکبار و تجاوز و جنایات رژیم صهیونیستی تصریح کرد: راه‌حل رفع مشکلات جهان اسلام و جلوگیری از تداوم جنایات رژیم صهیونیستی و ظلم‌های نظام سلطه وحدت و انسجام در امت اسلامی و پرهیز از تفرقه و جدایی است.

دکتر رئیسی با اشاره به راهبرد امام راحل و رهبر معظم انقلاب برای حل مشکلات جهان اسلام از طریق وحدت، انسجام و مقاومت، از شکوه برگزاری راهپیمایی روز قدس امسال در همه امت اسلامی و همینطور گسترش آن به کشور‌های غیر اسلامی و مشارکت انسان‌های آزاده گفت و افزود: رژیم صهیونیستی با وجود حجم بی‌سابقه جنایاتش در غزه تا امروز به طور کامل شکست خورده، زیرا نتوانسته است به هیچ یک از اهداف اعلامی اش برسد و در مقابل این مردم مظلوم و مقاوم غزه هستند که با مقاومت خود پیروزی را در این میدان نصیب خود کرده‌اند.

رئیس جمهور جنایت رژیم صهیونسیتی در حمله به کنسولگری ایران در سوریه را ناشی از همین شکست و استیصال دانست و افزود: ملت ایران با پاسخ قاطع خود رژیم صهیونیستی را به شکل موثری تنبیه کرد.

دکتر رئیسی در ادامه با اشاره به بی‌عملی و ناکارآمدی سازمان‌های بین‌المللی مدعی دفاع از حقوق بشر و امنیت در جهان گفت: تلاش‌های برخی کشور‌ها برای ملزم کردن رژیم صهیونیستی به توقف جنایاتش در غزه، بار‌ها با حق وتوی آمریکا بی‌اثر شده و امروز سوال ملت‌های آزاده این است که آیا نباید نظامی عادلانه جایگزین این ساختار ناعادلانه شود که توانایی دفاع از مظلوم و نشاندن ظالم سر جای خود را ندارد!

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه تردید نداریم که نظمی عادلانه جایگزین نظم فعلی خواهد شد، افزود: اراده و خواست ملت‌های مسلمان و آزادی‌خواهان جهان تحت لوای انسجام و یکپارچگی برای آزادی قدس و پیروزی فلسطین حتما محقق خواهد شد.

دکتر رئیسی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به توافقات صورت گرفته میان ایران و پاکستان برای گسترش روابط در سطوح مختلف و هدف‌گذاری برای رسیدن حجم تبادلات تجاری به ۱۰ میلیارد دلار در قدم اول، مرز بیش از ۹۰۰ کیلومتری دو کشور را فرصتی ارزشمند برای توسعه، رفاه و رونق مناطق مرزی دانست.

رئیس جمهور با بیان اینکه ملت ایران با وجود همه تحریم‌ها و فشارها، پیشرفت‌های بزرگی در عرصه‌های علمی، فناوری و اقتصادی داشته است، ایران امروز را کشوری پیشرفته و فناور توصیف کرد که می‌تواند با به اشتراک گذاشتن ظرفیت‌های متقابل با پاکستان گام‌های بلندی در تامین منافع و پیشرفت دو طرف بردارد.

دکتر رئیسی با تاکید بر اینکه تجارت غیر رسمی بین دو‌کشور باید به تجارت رسمی تبدیل شود، تحقق این هدف را نیازمند همکاری صمیمانه همه فعالان اقتصادی و تجار دو کشور دانست و از فعالان اقتصادی و تجار دو کشور خواست تلاش خود را برای بالفعل کردن ظرفیت‌های متقابل مضاعف کنند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • رئیس دیوان عالی کشور : حجاب در ایران قانون است و همه باید از آن پیروی کنند، حتی کسانی که مسلمان هم نیستند
  • رئیس دیوان عالی کشور: حجاب در جمهوری اسلامی قانون است، همه پیروی کنند | دست اجانب دنبال برداشتن حجاب است
  • رئیس دیوان عالی کشور: حجاب در ایران قانون است و همه باید از آن پیروی کنند
  • رئیس دیوان عالی کشور: حجاب، قانون است و همه باید از آن پیروی کنند
  • حجاب در ایران قانون است و همه باید از آن پیروی کنند
  • آیت‌الله رئیسی پاکستان را به مقصد سریلانکا ترک کرد
  • تاکید بر رسمی شدن هر گونه تجارت غیر رسمی میان ایران و پاکستان
  • (تصاویر) رئیسی در کراچی دکتر شد