Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-24@16:50:17 GMT

قیمت کرایه «تپسی» و «اسنپ» افزایش نخواهد داشت

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۰۱۶۸۲

قیمت کرایه «تپسی» و «اسنپ» افزایش نخواهد داشت

تین نیوز

براساس اعلام دو شرکت تاکسی اینترنتی تپسی و اسنپ نرخ کرایه‌ها علیرغم سهمیه بندی بنزین افزایش نخواهد یافت.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، بامداد امروز بود که خبر آغاز سهمیه بندی بنزین و همچنین گران شدن نرخ آن از سوی شرکت ملی پالایش و پخش اعلام شد.

شرکت اینترنتی اسنپ در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به آغاز سهمیه‌بندی بنزین، بر اساس اطلاعیه شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی و تایید وزارت کشور، به اطلاع می رسانیم که به رانندگان تاکسی‌های اینترنتی سهمیه بنزین تعلق می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از امروز ۲۴ آبان ماه، هزینه بنزین کاربران راننده فعال در تاکسی‌های اینترنتی بر اساس کارکرد ماهانه، به قیمت دولتی محاسبه و ما به‌التفاوت آن به کارت بانکی آنها واریز می‌شود.

همچنین نرخ کرایه‌های تاکسی‌های اینترنتی هیچگونه تغییری نداشته و کاربران راننده می‌توانند بدون نگرانی از افزایش قیمت بنزین مثل همیشه به فعالیت خود ادامه دهند.

به رانندگان تپسی بنزین داده می‌شود

شرکت تپسی نیز با انتشار بیانیه ای خبر داد که به رانندگانش بنزین سهمیه ای تعلق می گیرد و مردم نباید نگران افزایش کرایه تاکسی های اینترنتی باشند.

پیرو انتشار خبر سهمیه‌بندی بنزین و طبق اعلام شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی و تایید وزارت کشور، به اطلاع می‌رسانیم سهمیه‌ بنزین به رانندگان تاکسی‌های آنلاین تعلق می‌گیرد.

با توجه به اختصاص سهمیه به تاکسی‌های آنلاین، قیمت سفرها تغییری نخواهد کرد. جزئیات این موضوع شامل شرایط دریافت سهمیه و نحوه تخصیص آن به رانندگان تاکسی‌های آنلاین، متعاقبا اعلام خواهد شد.

اسنپی‌ها برای استفاده از سهمیه باید بیش از 200 کیلومتر کارکرد داشته باشند

در اطلاعیه شماره دو شرکت اسنپ آمده است: با توجه به آغاز سهمیه‌بندی بنزین، بر اساس اطلاعیه شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی و تایید وزارت کشور به اطلاع می‌رسانیم به رانندگان تاکسی‌های اینترنتی سهمیه بنزین تعلق می‌گیرد. 

بنا به تایید مراجع فوق الذکر از امروز ۲۴ آبان ماه، هزینه بنزین کلیه‌ی سفرهای کاربران راننده‌‌ی فعال تاکسی‌های اینترنتی، در طول ماه  به قیمت ۱۵۰۰ تومان محاسبه و در ابتدای ماه بعد به کارت بانکی آنها واریز می‌شود. منظور از کاربران راننده فعال افرادی است که بیش از ۲۰۰ کیلومتر مسافت در ماه سفر از طریق سامانه های آنلاین داشته باشند. این مبلغ برای پرداخت هزینه بنزین قابل استفاده است. 

بدیهی است برای کاربرانی که کمتر از ۲۰۰ کیلومتر در ماه در تاکسی‌های اینترنتی فعالیت کرده باشند می‌توانند از سهمیه اولیه اختصاصی برای هر ماشین معادل ۶۰ لیتر استفاده کنند. 

توجه داشته باشید که این مبلغ بر اساس کارکرد و مصرف سوخت استاندارد خودور بر اساس هر کیلومتر تعریف و به کاربر راننده پرداخت می‌شود.

همچنین بدین وسیله اعلام می‌شود که نرخ کرایه‌های اسنپ هیچگونه تغییری نداشته و شما کاربران راننده اسنپ می‌توانید بدون نگرانی از افزایش قیمت بنزین مثل همیشه به فعالیت خود ادامه دهید و روزهای پردرآمدی را با توجه به افزایش درخواست‌ها تجربه کنید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: افزایش قیمت تاکسی اینترنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۱۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در رابطه با تخلفات صورت گرفته برای افزایش کرایه‌های تاکسی، گفت: افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد تخلف است.

به گزارش تسنیم، سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در پایان دویست و سی امین جلسه شورای شهر تهران در رابطه با تخلفات صورت گرفته برای افزایش کرایه‌های تاکسی گفت: این موضوع نیز به ما منتقل شده است و شهروندان تخلفاتی را در این بخش به ما ارجاع داده‌اند و ما نیز این موارد را در کمیسیونی که وجود دارد بررسی کردیم.

وی افزود: تخلفاتی در برخی خطوط تاکسیرانی اعلام شده که متاسفانه تعدادی از رانندگان تاکسی اقدام به افزایش کرایه‌ها بیش از مصوبه شورا کرده‌اند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران مبنای افزایش کرایه‌های تاکسی در سال ۱۴۰۳ مصوبه شورای شهر تهران است به طوریکه بر اساس آن کرایه‌های تاکسی در سال جاری ۴۵ درصد افزایش پیدا کرده است. البته شاید در برخی از خطوط برای رند شدن کرایه‌ها حدود چند ده ریال این رقم افزایش پیدا کند، اما همانطور که گفته شد کرایه‌های تاکسی بر اساس مصوبه شورا باید انجام شود.

تشکری هاشمی ادامه داد: این نکته قابل توجه است که نه تنها برای تاکسی‌ها بلکه برای سایر مصوبات شورا از جمله تعرفه اماکن ورزشی باید مصوبه شورا مورد توجه قرار بگیرد و در واقع تعرفه‌ها در بخش‌های مختلف زیر نرخ تورم مصوب شده است و افزایش هر تعرفه خلاف مصوبه شوراست و باید با آن برخورد کند.

وی همچنین در رابطه با شماره‌گذاری تاکسی‌های برقی تصریح کرد: این مسئله وظیفه موسسه استاندارد، محیط زیست و راهنمایی و رانندگی است و باید مورد توجه قرار بگیرد. البته تا آنجایی که پیگیری شده است هنوز این تاکسی‌ها پلاک‌گذاری نشده‌اند. ضمن اینکه مشکل جدی برای پلاک‌گذاری آن‌ها وجود ندارد و پس از طی مراحل قانونی و اخذ مجوز از شورای ترافیک این تاکسی‌ها پلاک‌گذاری خواهند شد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به وعده‌های داده شده از سوی شهرداری برای حمل و نقل عمومی گفت: آقای زاکانی در طی این دوره از مدیریت شهری و بویژه یک سال گذشته وعده‌هایی مبنی بر ورود ۲۷ هزار و ۵۰۰ تاکسی برقی، ون، ۲ هزار دستگاه اتوبوس برقی و ۱۵۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی داده‌اند که امیدواریم که این وعده‌ها عملیاتی و اجرا شوند.

تشکری هاشمی گفت: به هر صورت هر دوره مدیریت شهری به پایان خواهد رسید و زمان این مدیریت شهری نیز حدود یک سال و اندی دیگر به پایان می‌رسد و باید ما از این فرصت به نحو احسن استفاده کنیم و قطعا پس از پایان این دوره شهروندان تهرانی ما را قضاوت خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۵ درصدی کرایه تاکسی در پارس آباد
  • افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
  • تخلف در افزایش کرایه‌ برخی تاکسی‌ ها در پایتخت
  • 10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • ◄ بحران رانندگان عمومی جدی شد/ کوچ رانندگان سواری کرایه بین شهری از این شغل
  • توضیح درباره افزایش کرایه‌ها در سال جدید
  • ۱۰ هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران: ۱۰هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • ◄ انتقاد رانندگان تاکسی از شرایط تبعیض آمیز با اسنپ و تپسی
  • افزایش غیرقانونی کرایه تاکسی