Web Analytics Made Easy - Statcounter

بررسی های صورت گرفته در سازمان برنامه و بودجه نشان می‌دهد، با اصلاح قیمت بنزین ماهیانه نزدیک به ۳۴۰۰ میلیارد تومان درآمد ایجاد می‌شود که این درآمد در حساب مشخص در خزانه واریز می‌شود. ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰ اقتصادی اقتصاد ایران نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بررسی‌های صورت گرفته در سازمان برنامه و بودجه نشان می‌دهد از محل افزایش و اصلاح قیمت بنزین ماهیانه رقمی نزدیک به 3 هزار و 400 میلیارد تومان درآمد ایجاد می شود، از سوی دیگر با توجه به طرح دولت برای کمک به 18 میلیون خانوار ایرانی به نظر می رسد رقمی بین 3 هزار تا 3 هزار و 100 میلیارد تومان در هر ماه برای این طرح به عنوان هزینه در نظر گرفته شده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از ابهامات مطرح شده در خصوص محل واریز و نگهداری درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین بحث واریز درآمد به حساب سازمان هدفمندی یارانه‌ها بوده است. پیگیری خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد، تا دو هفته قبل نیز نظر دولت بر واریز درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین به حساب هدفمندی یارانه‌ها بود این در حالی است که بر اساس یک طرح جدید کلیه درآمدهای ناشی از افزایش قیمت بنزین به یک حساب مشخص در خزانه واریز می شود.

گفتنی است بر اساس مصوبه سران قوا شرط اصلی افزایش قیمت بنزین این بود که تمامی درآمدهای حاصل از این سیاست به حساب خانوارهای غیرثروتمند واریز شود. بر این اساس این درآمد هیچگونه اتصالی به بودجه عمومی نداشته و برای کسری بودجه از درآمدهای مذکور استفاده نخواهد شد.

آنطور که اشاره شد بر اساس بررسی‌های انجام شده ماهیانه رقمی نزدیک به 300 میلیارد تومان مابه التفاوت از محل افزایش قیمت بنزین و کمک به 18 میلیون خانوار ایجاد می شود.

 بر اساس توافقات انجام شده مابه التفاوت ریالی که در سال به 3 هزار میلیارد تومان بالغ می‌شود بسته به مدل هایی که دولت تعریف می کند به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد. نکته جالب توجه این که ممکن است با افزایش قیمت بنزین میزان مصرف عمومی در کشور کاهش پیدا کرده و به این ترتیب میزان درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین نیز تا حدودی کاهش یابد که باید این موضوع را در بحث ما به التفاوت نهایی لحاظ کرد.

به گزارش تسنیم، پیگیری ها نشان می دهد شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی موظف شده کلیه درآمدهای حاصل از افزایش قیمت بنزین یارانه‌ای و آزاد را به حساب مشخص در خزانه واریز کرده و سازمان برنامه و بودجه نیز ارقام مربوط به کمک خانوار را برای واریز به حساب سرپرستان خانوار به وزارت رفاه تخصیص می دهد.

نکته مهم دیگر اینکه بحث واریز یارانه نقدی از کمک نقدی جدید دولت به 18 میلیون خانوار ایرانی جدا بوده و حتی این مبلغ نیز با همدیگر متفاوت می باشد. بر این اساس رویه جاری 26 مهرماه رقم مربوط به یارانه های نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد و به احتمال زیاد بر بر اساس هماهنگی صورت گرفته در همان حساب و در زمان دیگر (احتمالا ابتدای ماه ) رقم مربوط به کمک نقدی به خانوارهای ایرانی واریز خواهد شد.

واکنش احمد توکلی به طرح دولت در افزایش قیمت بنزین + عکسسهمیه بنزین 60 لیتر آبان‌ تا 6 ماه ذخیره می‌شود/ مردم برای مصرف سهمیه‌ها عجله نکنندگفت‌وگو|آرامش در تمام پمپ‌بنزین‌های کشور/ هیچ جایگاهی از مدار خارج نشده استپول افزایش قیمت بنزین چگونه بین خانواده‌ها تقسیم می شود؟ + عکسپرداختِ منابع اصلاح قیمت بنزین به 60 میلیون نفر/یارانه جدید 55 تا 205 هزار تومان/واریز تا 10 روز دیگرسهمیه‌بندی بنزین آغاز شد/ بنزین سهمیه‌ای 1500 تومان، بنزین آزاد 3000 تومان + جزئیات سهمیه‌ها

 

انتهای پیام/

R1389/P/S7,77,80/CT2 واژه های کاربردی مرتبط بودجه ایران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بودجه ایران بودجه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۱۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پتروشیمی ارومیه صدر نشین جدول افزایش درآمد سالانه در صنعت پتروشیمی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   بنابر اعلام  روابط عمومی شرکت پتروشیمی ارومیه، براساس آمارها، تکلیف کارنامه یک ساله تولید و فروش پتروشیمی‌ها در ۱۴۰۲ مشخص شد.

پتروشیمی ارومیه که در بررسی گزارش‌های ماهانه همواره عملکرد خوبی داشت، توانست در نهایت درآمد خوبی را در سال ۱۴۰۲ به ثبت برساند.

پتروشیمی ارومیه در سال ۱۴۰۲ بهترین عملکرد را میان رقبای بورسی خود به ارمغان آورد به طوری که این پتروشیمی در سال ۱۴۰۲ توانست درآمد سالانه خود را از ۹۷۶ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ با رشد بیش از ۸۵ درصدی به هزار و ۸۰۸ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ برساند.

بعد از پتروشیمی ارومیه؛ پتروشیمی‌های اصفهان و تندگویان بیشترین رشد درآمد سالانه در سال ۱۴۰۲ را درمیان هم‌گروهی‌های خود تجربه کردند

دیگر خبرها

  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی این ماه همراه با سورپرایز
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی اردیبهشت همراه با سورپرایز
  • یارانه ۶۰۰ هزار تومانی برای مادرانِ فرزندان کمتر از دوسال
  • افزایش ۸۵ درصدی درآمد پتروشیمی ارومیه
  • پتروشیمی ارومیه صدر نشین جدول افزایش درآمد سالانه در صنعت پتروشیمی
  • پیش‌بینی قیمت دلار برای فردا
  • فرصت یک‌ماهه برای خرید بسته ۶۰۰ هزار تومانی مادران دارای فرزند زیر دو سال
  • فرصت یکماهه برای خرید بسته ۶۰۰ هزار تومانی مادران دارای فرزند زیر دو سال
  • کاهش میانگین تورم سالانه به کمتر از ۴۰ درصد/ نرخ تورم برای دهک بدون یارانه نقدی چند درصد است؟
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ثبات دلار کوتاه‌مدت است؟