Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-28@21:24:54 GMT

درمان شپش با مالیدن سس مایونز به سر

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۰۱۸۸۰

درمان شپش با مالیدن سس مایونز به سر

اگر خارش‌های مکرر روی سر خود دارید و شپش‌هایی را لابه‌لای موهای خود پیدا کرده‌اید، می‌توانید از سس مایونز برای درمان شپش موی سر خود استفاده کنید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ متاسفانه شاهد رشد شپش روی موهای سر برخی از افراد هستیم که اتفاقا به هیچ عنوان، موضوع خوشایندی تلقی نمی‌شود. از این جهت این دسته از افراد به راه‌های مختلفی برای رفع شپش روی سر متوصل می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گمان برخی از افراد سس مایونز برای شپش می‌تواند موثر عمل کند. از این رو ما قصد داریم در این مطلب به بررسی صحت این موضوع بپردازیم. با ما همراه باشید.

شپش چیست؟

قبل از اینکه تاثیر و نحوه مصرف سس مایونز برای شپش و چگونگی درمان آن را بررسی کنیم، بهتر است ابتدا بدانیم که شپش چگونه موجودی است.

شپش‌هایی که گاهی روی موی سر پیدا می‌شوند را می‌توان جز گروه انگل‌های اجباری دانست. اطراف بدن شپش‌ها را ۶ عدد پا احاطه کرده و همچنین آن‌ها جزئی پنجه مانند هم در قسمت دم خود دارند و درست به همین دلیل است که به خوبی به کف سر و موها می‌چسبند. لازم به ذکر است که شپش‌ها بال ندارند و نمی‌توانند از موهای یک شخص به طرف سر و موهای فرد دیگر پرواز کنند. شپش‌های ماده روزانه حدود ۳ تا ۴ تخم روی سر و موهای انسان می‌گذارند و این یعنی در صورت عدم درمان، روی سر تکثیر می‌یابند.

بعد از حدود یک هفته تا ده روز، شپش‌ها از داخل تخم بیرون می‌آیند. آن‌ها بعد از سه بار پوست اندازی کردن به شپش‌های بالغ تبدیل می‌شوند. از نشانه‌های آلوده شدن کف سر و موها به شپش یا ابتلا به بیماری "پدیکولوزیس"، خارش‌های بی وقفه‌ای است که روی گردن و یا پشت سر و یا در ناحیه کف سر احساس می‌شود. این خارش‌های مداوم و شدید نشان می‌دهند که پوست نسبت به بزاق ترشح شده از جانب شپش واکنش نشان می‌دهد و دچار حساسیت شده است.

شپش‌ها غالبا قسمت‌هایی مانند پس سر و یا پشت گوش‌ها که گرم‌تر هستند و جریان خون بیشتری در آن‌ها وجود دارد را برای تخم گذاری انتخاب می‌کنند و این یعنی خون انسان منبع تغذیه شپش است. بزاقی که از شپش ترشح می‌شود، از لخته شدن خون ممانعت کرده و سبب حساسیت‌ها و خارش‌های شدید و بی وقفه می‌شود.

آیا درمان سس مایونز برای شپش سر امکان‌پذیر است؟

سس مایونز سبب انسداد روزنه‌های تنفسی شپش‌ها می‌شود و از بین رفتن آن‌ها را امکان پذیر می‌سازد. در واقع وقتی کف سر را به سس مایونز آغشته می‌کنیم و موها را با آن پوشش می‌دهیم، تنفس را برای شپش‌ها سخت کرده و این اتفاق نهایتا به مرگ آن‌ها منجر می‌شود. البته سس مایونز در از بین بردن شپش‌های بالغ اثر بیشتری دارند تا کشتن تخم‌های شپش.

نحوه مصرف و استفاده از سس مایونز برای شپش سر

به منظور درمان سس مایونز برای شپش، می‌توانید قبل از خواب کف سر و موهایتان را به خوبی با سس مایونز بپوشانید و بعد با یک کلاه موهای خود را ببندید و اجازه دهید سس مایونز تا صبح روی موهای شما بماند. بعد آن را به خوبی بشویید؛ بهتر است بعد از شست و شو موها را خیس و مرطوب شانه بزنید تا شپش‌ها بهتر کشته شوند. لازم است روند استفاده از سس مایونز، حداقل دو بار در هفته انجام شود.

البته می توانید از سس مایونز برای شپش در ترکیب با مواد دیگر نیز روی موهای خود بهره‌مند شوید. بنابراین بد نیست به معرفی بعضی این مواد بپردازیم:

۱. سس مایونز و سرکه

سرکه حاوی مقدار زیادی اسید استیک است که عصاره یا بزاق ترشح شده از جانب شپش که باعث چسبندگی تخم‌های آن و جداناپذیری‌ آن‌ها از کف سر و موها می‌شود را از بین می‌برد. در واقع، سرکه باعث شل شدن پوشش تخم‌ها و جدا شدن‌شان از کف سر شده و سس مایونز نیز باعث بسته شدن منافذ تنفسی شپش و خفگی و مرگ آن خواهد شد. از این رو می‌توان مقداری سس مایونز را به همراه دو قاشق سرکه در داخل ظرفی مخلوط کرد و آن را حدود دو ساعت و دو بار در هفته روی موهای سر گذاشت.

۲. سس مایونز و روغن نارگیل

ترکیب مقداری سس مایونز و حدود یک قاشق روغن نارگیل باعث از بین رفتن شپش‌ها می‌شود. برای اثرگذاری بیشتر، بهتر است این ترکیب از صبح تا شب روی موها بماند. سپس موها با کلاهی بسته شده و این روند، حدود سه بار در هفته طی شود.

سوالات متداول کاربران درباره شپش‌ها و پاسخ‌های کاربردی

بعد از اطمینان از وجود شپش روی موهای خود، چند بار باید از سس مایونز برای از بین بردنش استفاده کنیم؟

جواب: بسته به میزان بیماری و پیشرفت تخم‌گذاری شپش‌ها باید مقدار بیشتری از این سس را در مدت زمان بیشتر استفاده کنیم.

چطور متوجه شویم سس مایونز تخم‌های شپش را از بین برده است؟

جواب: سس مایونز بیشتر در از بین بردن شپش‌های بالغ تاثیرگذار است و به خفگی آن‌ها منجر می‌شود.

استفاده از سس مایونز برای شپش را باید تا چه مدت زمانی ادامه دهیم؟

جواب: استفاده از سس مایونز برای شپش باید تا زمان کشته شدن کامل شپش‌ها وعدم رویت شپش بالغ در میان موها و کف سر، ادامه پیدا کند.

 

بیشتر بخوانید: راه های رفع شپش سر را بشناسیم "واکسیناسیون تا حذف هاری" شعار مقابله با قدیمی‌ترین بیماری عفونی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ابتلا به بیماری پوست تنفس درمان مرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۱۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان ورم گلو با معجون بابونه (فیلم)

 

 

 

منبع : آخرین خبر

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: درمان سنگ کلیه و کنترل درد آن (فیلم) بهترین غذا‌ها برای درمان سنگ کلیه (فیلم) راهکار‌های درمانی برای آبله مرغان (فیلم)

دیگر خبرها

  • فرمول معجزه آسا درمان تپش قلب (فیلم)
  • بیماری اجسام لویی چیست؟
  • خوراکی‌هایی که باعث افزایش التهابات بدن می‌شود (فیلم)
  • این شش دلیل عامل مهم ریزش مو هستند
  • سقز چیست و چه خواصی دارد؟
  • لنزی که درمان زخم چشم را تسریع می‌کند
  • درمان ورم گلو با معجون بابونه (فیلم)
  • اپیلاسیون صورت ضرر دارد؟
  • بهترین غذا‌ها برای درمان سنگ کلیه (فیلم)
  • نوشیدنی‌های موثر در درمان بیماری‌های کلیوی + فیلم