Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@14:54:38 GMT

انتقال قلب پیوندی از رشت به تهران

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۰۱۸۸۸

انتقال قلب پیوندی از رشت به تهران

به گزارش روز جمعه وبدا، دکتر شادنوش افزود: قلب، کبد و دو کلیه نوجوان ۱۶ ساله گیلانی که بر اثر سانحه تصادف با موتور سیکلت دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت خانوده ایثارگرش اهدا شد.

وی ادامه داد: بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده از سوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اداره پیوند وزارت بهداشت، صبح امروز قلب این فرد مرگ مغزی در بیمارستان رشت پس از فراهم آوری به صورت هوایی به بیمارستان شهید رجایی تهران ارسال شد تا به یک کودک نیازمند ۶ ساله در تهران پیوند زده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دکتر شادنوش گفت: پس از برداشت قلب در رشت بلافاصله قلب پیوندی از طریق اورژانس هوایی به تهران منتقل شد، همچنین کبد و دو کلیه این فرد به دیگر بیماران نیازمند پیوند زده شد.

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان جزو دانشگاه های پیشرو در انتقال هوایی عضو پیوندی است که نشان از اهتمام این دانشگاه به این امر نیک و پسندیده دارد. پیش از این در سالجاری سه قلب دیگر از رشت به تهران به صورت هوایی منتقل شده است.

برچسب‌ها وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۱۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۴۸ واحد از املاک دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای مولدسازی

بهرام دلفان اظهار کرد: براساس قانون مولدسازی اموال مازاد دانشگاه علوم پزشکی را احصا و برای مولدسازی معرفی کردیم.

وی از معرفی ۴۸ واحد از املاک این دانشگاه برای مولدسازی خبر داد و اضافه کرد: ارزش این واحد‌ها ۲۰۰ میلیارد تومان است و پس از فروش برای تجهیز خوابگاه، پارکینگ بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد و بخشی از بیمارستان نیایش هزینه خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در حال حاضر ۲۴۰۰ تخت فعال بیمارستانی داریم و با احداث بیمارستان‌های نیایش خرم‌آباد، رازی کوهدشت، گهر دورود ۱۱۰۰ تخت به مجموع تخت‌های استان افزوده می‌شود.

دلفان یادآور شد: با احداث بیمارستان نیایش، بیمارستان شهدای عشایر را به مرکز تروما و جراحی اختصاص خواهیم داد.

وی اضافه کرد: تصمیم داریم توریسم درمانی را در استان تقویت کنیم این درحالیست که سالانه بین ۴۰ تا ۵۰ بیمار خارجی به استان مراجعه می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: با بهره‌برداری از بیمارستان‌های در دست احداث لرستان می‌توانیم ۱۰ درصد تخت‌ها را VIP کنیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان
  • معرفی ۴۸ واحد از املاک دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای مولدسازی
  • انجام ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران/تقدیر از ۳ پزشک پیشکسوت عرصه پیوند کشور در بیمارستان فرهیختگان
  • انتقال کارگر مصدوم شهر موچش با بالگرد اورژانس هوایی به بیمارستان
  • زندگی دوباره ۴ بیمار با اهدای عضو در مشهد
  • پیوند اعضای بانوی مرگ مغزی بجنوردی به ۵ بیمار
  • جا به جایی بیمارتوسط بالگرد هوایی اورژانس ۱۱۵ هرمزگان
  • اعضای بانوی مرگ مغزی در مشهد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • بیمار مرگ مغزی در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • اعضای بانوی مرگ مغزی ساکن بجنورد به پنج بیمار زندگی بخشید