Web Analytics Made Easy - Statcounter

خطیب حرم مطهر رضوی گفت: مسئولان مرز بین رأفت و قاطعیت پیامبر(ص) را به اشتباه تحلیل نکنند که این کار باعث تحریف تاریخ و گمراهی دیگران می‎شود.

به گزارش قدس آنلاین وبه نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در ویژه برنامه شب میلاد رسول گرامی اسلام(ص) و امام صادق(ع) که با حضور زائران و مجاوران در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، عنوان کرد: مرز بین رأفت و قاطعیت بسیار باریک ولی دقیق است، برخی متأسفانه مهربانی و قاطعیت پیامبر(ص) را خوب تشخیص نداده و به دنبال آن تحلیل اشتباه به مردم تحویل می‎دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطیب حرم مطهر رضوی ادامه داد: «خُذِ الْعَفْوَ»، «إن تَعْفُوا وَ تَصْفَحُوا و تَغْفِرُوا»، «أَنْ تَعْفُوا أَقْرَبُ لِلتَّقْوَی» از آیاتی است که دلالت بر عفو و گذشت نسبت به دیگران دارد و «فَاقْتُلُوا الْمُشْرِکِینَ حَیْثُ وَجَدْتُمُوهُمْ» از نمونه آیات مقابله با منافقان و کفار به شمار می‌رود.
وی با بیان اینکه برخی دین‌شناسی کافی ندارند و مسائل تاریخی را تحریف می‎کنند، اظهار کرد: هر زمانی که به «توحیدمحوری»، «اصول و فروع دین» و «حدود الهی» لطمه وارد شود نباید گذشت داشت، یک زمانی مشرکان آمدند به رسول الله(ص) گفتند که یک سال ما موحد می‎شویم و یک سال شما بت‌پرست شوید. پیامبری که روی سرش خاکستر ریختند و گذشت کردند، در این مورد کوتاه نیامدند.
رفیعی با اشاره به اینکه پیامبر(ص) هر آینه با خائنان محکم و قاطعانه برخورد می‎کردند، گفت: بر اساس آیه ۱۰۵ سوره نساء که می‎فرماید «إِنَّا أَنْزَلْنَا إِلَیْکَ الْکِتَابَ بِالْحَقِّ لِتَحْکُمَ بَیْنَ النَّاسِ بِمَا أَرَاکَ اللَّهُ وَلَا تَکُنْ لِلْخَائِنِینَ خَصِیمًا» سیره رسول‌الله(ص) و دین مبین اسلام مقابله با خائن را یک اصل مهم و ضروری می‌داند.
سخنران حرم مطهر رضوی با اشاره به صلح حدیبیه بیان کرد: صلح حدیبیه، پیمانی است که سال ششم هجری بین پیامبر(ص) و مشرکان مکه در منطقه حدیبیه امضا شد و در سوره فتح به آن اشاره شده است. 
وی ابراز کرد: ماجرای این صلح این است که مسلمانان برای به جا آوردن مناسک حج رهسپار مکه شده بودند با ممانعت مشرکین قریش مواجه شدند، پیامبر(ص) تصمیم گرفتند شخصی را به سوی قریش بفرستند تا مذاکره کند، پس از مذاکرات بین طرفین، سرانجام پیمان صلح حدیبیه بسته شد که بر اساس آن، صلح ده ساله بین طرفین برقرار شد و مسلمانان آن سال به مدینه بازگشتند. هنوز دو سال از پیمان صلح نگذشته بود که مشرکان مکه طبق بند اول صلح‌نامه را نقض کردند و رسول الله(ص) محکم و قاطعانه در برابر آن‌ها ایستادند.
رفیعی تأکید کرد: ابوسفیان شخصاً برای عذرخواهی به مدینه رفت، عذرش پذیرفته نشد و در اندک مدتی، پیامبر(ص) با سپاهی انبوه که در زمان صلح و گسترش اسلام گرد آمده بودند، عازم فتح مکه شده و مکه را فتح کردند.
وی با تاکید بر اینکه مسئولان چشم به یاری و برجام غربی‎ها نداشته باشند، افزود: ماجرا صلح حدیبیه به خوبی مرز بین رأفت و قاطعیت پیامبر(ص) را مشخص می‌کند. لذا نباید با تحلیل اشتباه، تاریخ و سیره انبیاء و ائمه هدی(ع) را تحریف و جای رأفت و قاطعیت را جا به جا کرد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: حجت الاسلام رفیعی حرم مطهر رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۱۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت: بقیع باید بازسازی شود

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: امروز باید همان‌طور که مسجد النبی(ص) نسبتاً بازسازی شد، بقیع نیز بازسازی شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب صبح امروز در همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» که در سالن همایش‌های ساختمان حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در امور حج و زیارت در قم برگزار شد، اظهار داشت: این روزها، روز قدردانی از مردان جبهه و دفاع است که توانستند آرزوی دیرینه مسلمانان را محقق کنند.

وی با اشاره به اینکه از جنبه‌های مختلف می‌توان در مورد بقیع بحث کرد، مطرح کرد: پنهان شدن جایگاه معنوی و پربار بقیع در وضعیت کنونی بسیار ناراحت کننده است.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه محرومیت جامعه و تاریخ از انوار نورانی بقیع خسارات بیش‌تری نسبت به جسارت تخریب قبور داشته است، عنوان کرد: ائمه نورانی و اصحاب بزرگوار پیامبر(ص) که در بقیع مدفون هستند، اگر در هر شهر و کشوری بودند امروز گنبد و بارگاهی داشتند، ولی در بقیع مظلوم واقع شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه هزاران نفر از نامداران تاریخ در بقیع مدفون هستند، خاطرنشان کرد: متاسفانه اجازه معرفی این شخصیت‌های بزرگوار و ارزشمند داده نشده است.

نواب با بیان اینکه منزلت و جایگاه بقیع یکی از محورهای سخن بوده و کتاب‌های بسیاری در این رابطه تدوین شده است، تصریح کرد: در طول تاریخ بقیع دچار حوادث مختلف شده است.

وی با اشاره به اینکه بقیع پس از مسجد النبی دومین جایگاه برای پیامبر(ص) بوده است، یادآور شد: قطعا این مکان دارای فضیلت‌هایی بوده که مورد توجه ویژه پیامبر(ص) قرار گرفته است.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه امروز نیز باید این مکان ارزشمند مورد توجه قرار بگیرد، ابراز کرد: امروز باید همان‌طور که مسجد النبی(ص) نسبتاً بازسازی شد، بقیع نیز بازسازی شود.

وی ضمن بیان حکایاتی از منزلت و جایگاه بقیع، بیان کرد: پیامبر(ص) در بقیع خط آخرالزمان را برای امیرالمومنین(ع) ترسیم کردند.

نواب با اشاره به اینکه شخصیت‌های ارزشمندی همچون فاطمه بت اسد در بقیع مدفون هستند، عنوان کرد: روحانیون کاروان‌ها فرصت ویژه‌ای دارند که این شخصیت‌های گرامی و ارزشمند را به زائران معرفی کنند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت: بقیع باید بازسازی شود
  • حامیان رژیم صهیونیستی روی اسب بازنده شرط‌بندی نکنند
  • مردم برای تجویز دارو به عطاری‌ها اعتماد نکنند
  • نیروهای مسلح ایران با قاطعیت آماده پاسخ به هر تجاوزی هستند
  • «قاطعیت و همسان انگاری همگان در اجرای قانون»؛ استاد علیدوست: امام علی (ع) «قاطعیت» در اجرای قانون دارند
  • قاطعیت نیروهای مسلح ایران در عملیات وعده صادق بر همه اثبات شد
  • قاطعیت نیروهای مسلح ایران در عملیات وعده صادق بر همگان اثبات شد
  • تهدیدهای فضای مجازی برای کودکان
  • دف‌نواز سنندجی: مسئولان حمایت از دف‌نوازی را دریغ نکنند
  • ترکیب اقتدار و درایت