Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید جعفر مرعشی روز جمعه در همایش راهکارهای بهبود فضای کسب و کار در کردستان اظهار داشت: غیرقابل پیش بینی بودن قیمت مواد اولیه و محصولات یکی دیگر از مشکلات مهم پیش روی شرکت‌های دانش بنیان است.  
وی افزود: دشواری تامین مالی از طریق بانک‌ها، برداشت‌های سلیقه‌ای از قوانین و مقررات و وجود رقابت غیرمنصفانه بین شرکت‌های دولتی و شبه دولتی و شرکت‌های دانش بنیان از دیگر مشکلات جدی این شرکت‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
مرعشی با اشاره به ضرورت دگرگونی در محیط کسب و کار اضافه کرد: سرعت، دقت و کارآمدی سه عام مهم در بهبود محیط کسب و کار است.  
وی با تاکید بر آموزش برخی از مهارت‌ها یادآور شد: مهارت‌های حل مسایل پیچیده، تفکر نقادانه، خلاقیت، مدیریت انسان‌ها و هوش احساسی و عاطفی برخی از این مهارات‌ها است.  
رئیس دانشگاه کردستان هم در این همایش گفت: توسعه‌ای پایدار است که هماهنگ و متوازن و در همه بخش‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و با ملاحظات زیست محیطی و توجه به منابع زیرزمینی باشد.
رحمت صادقی با اشاره به اینکه بدون نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها رسیدن به توسعه پایدار غیرممکن است، اظهار داشت: پژوهش و سپس کارآفرینی هم به وظایف دانشگاه‌های نسل جدید اضافه شده است.
وی افزود: موازی‌کاری، پراکنده و جزیره‌ای عمل کردن نه تنها موجب نزدیکی علم و صنعت نشده بلکه به واگرایی انجامیده است.
صادقی با بیان اینکه بودجه و اعتبار ناچیزی به سمت پژوهش و علم در کشور رفته است اضافه کرد: مراکز رشد هم جدا از دانشگاه‌ها است که با این ساختار نمی‌توانند کاری از پیش ببرند.
رئیس دانشگاه کردستان تنها راهکار حل مشکلات همگرایی بیشتر علم، فناوری و جامعه دانست و تاکید کرد: صنعتی که از دل دانشگاه بیرون نیاید نمی‌تواند با دانشگاه ارتباط داشته باشد.
وی گفت: سرانه‌ای که از وزارت علوم به دانشگاه کردستان اختصاص می‌یابد کمتر از متوسط کشوری است همچنین برای این دانشگاه تنها چهار ردیف بودجه مستقل وجود دارد این درحالی است که دانشگاه‌های استان‌های همجوار کردستان از هفت تا ۱۰ ردیف بودجه‌ای مستقل دارند.

نماینده فعالین معدن استان کردستان هم در این همایش گفت: وجود معارض یکی از مشکلات جدی فعالیت در حوزه معدن است این در حالی است که اولین کسانی که از فعالیت معدن بهره‌مند می‌شوند همان مردم منطقه هستند.
شوذب جباری افزود: هیچ ارتباط درستی بین صنعت و دانشگاه وجود ندارد و بزرگترین مشکل نبود ارتباط میان دانشگاه و واحدهای صنعتی و نبود آموزش برای فعالین این واحدها است.
وی با اشاره به ضعف زیرساخت‌های حمل و نقل در استان کردستان تاکید کرد: حمل و نقل در استان کردستان به نسبت اصفهان ۲۵ تا ۳۰ درصد گرانتر است.  
جباری با بیان اینکه هنوز اکتشافات پایدار معدنی در کردستان وجود ندارد، افزود: یک هزار و ۸۰۰ بخشنامه خلق‌الساعه در ۲ سال از سوی وزارتخانه صمت در حوزه معدن صادر شده است.  
نماینده فعالین کشاورزی هم در این همایش گفت: بیمه یکی از مشکلات جدی کشاورزان است و از ۱۱۳ هزار کشاورز استان تنها ۷۰۰ نفر بیمه شده‌اند که معادل ۱.۲ درصد از کل کشاورزان است.  
سعید احمدپناه اظهار داشت: استان کردستان از رتبه چهار کشور در سطح اراضی کشاورزی برخوردار است اما رتبه ۱۹ تولید را به خود اختصاص داده است.  
وی عدم تخصیص آب‌های جاری به استان را دلیل اصلی کم بودن تولید نسبت به سطح اراضی دانست و افزود: مشکل اصلی کشاورزان استان دیم‌کاری است که با این وجود رتبه دوم تولید گندم کشگر را به خود اختصاص داده‌ایم.  

برچسب‌ها اتاق بازرگانی ایران تسهیلات حوزه دانش بنیان بهبود فضای کسب و کار همایش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتاق بازرگانی ایران تسهیلات حوزه دانش بنیان بهبود فضای کسب و کار همایش اتاق بازرگانی ایران تسهیلات حوزه دانش بنیان بهبود فضای کسب و کار همایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۲۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش در اجرای طرح‌های پژوهشی با قانون جهش تولید دانش‌بنیان / ۱۱ هزار طرح پژوهشی دانشگاه و صنعت در حال اجرا + فیلم

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: طبق ماده ۱۳ قانون جهش تولید دانش بنیان اگر دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها با بخش دولتی یا خصوصی قراردا تحقیق و توسعه منعقد کنند؛ می‌تواند به عنوان مشوق مالیاتی برای آن شرکت محاسبه شود.

پیمان صالحی، معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با ذکر تعداد طرح‌های پژوهشی در دست اجرای دانشگاه‌ها گفت: تا امروز دانشگا‌ها و پژوهشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ۱۱ هزار و ۲۱۲ طرح جاری با صنعت دارند که این طرح‌ها جدای از طرح‌های درون دانشگاهی است و ارزش این قرارداد‌ها حدود ۶ هزار میلیارد تومان است.

صالحی با اشاره به قانون جهش تولید و نقش آن در اثر بخشی و اجرای طرح‌های پژوهشی تصریح کرد: طبق ماده ۱۳ قانون جهش تولید دانش بنیان اگر دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها با بخش دولتی یا خصوصی قراردا تحقیق و توسعه منعقد کنند؛ به عنوان مشوق مالیاتی برای آن شرکت‌ محاسبه می‌شود.

وی از تدوین آیین‌نامه ماده ۱۳ قانون جهش تولید دانش‌بنیان خبر داد و افزود: اگر شرکتی با دانشگاه قرارداد ببندد از بودجه خود هزینه نمی‌کند بلکه از مالیات آن کسر می‌شود که ظرفیت بسیار بزرگی است. این قانون قبلا مصوب شده، ولی آیین نامه اجرایی آن سال ۱۴۰۲ با همت معاونت علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و مشارکت وزارت علوم، وزارت بهداشت و وزرات صمت تدوین و مصوب شده است.

معاون پژوهشی وزارت علوم اظهار کرد: استفاده از ظرفیت قانون جهش تولید دانش‌بنیان به ویژه ماده ۱۳ و ماده ۱۱ این قانون می‌تواند جهشی را در اثر بخشی و اجرای طرح‌های پژوهشی در سطح کلان ملی و منطقه‌ای داشته باشد.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دانشگاهیان با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان موجب خودکفایی کشور می‌شوند
  • پویشی‌های دانشگاه آزاد اصفهان ۱۲هزار نفری می‌شوند/ 10 درصد دانشجوها به استخدام رسیدند
  • تقویت بنیه علمی دانشگاه‌ها با راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان
  • بازدید اعضای کمیسیون اصل نود از یک شرکت دانش بنیان
  • جهش در اجرای طرح‌های پژوهشی با قانون جهش تولید دانش‌بنیان
  • حمایت از تاسیس شرکت دانش‌بنیان از سوی ایرانیان خارج از کشور
  • جهش در اجرای طرح‌های پژوهشی با قانون جهش تولید دانش‌بنیان / ۱۱ هزار طرح پژوهشی دانشگاه و صنعت در حال اجرا + فیلم
  • سرای نوآوری رسانه و محتوای دیجیتال راه‌اندازی می‌شود
  • رونمایی از محصولات دانش بنیان دانشگاه سمنان
  • همایش آسیب شناسی قانون گذاری کیفری در دوران پسا انقلاب