Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-19@16:22:22 GMT

کیفیت پایین ناوگان حمل و نقل دانش‌آموزی در کشور

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۰۲۱۳۰

کیفیت پایین ناوگان حمل و نقل دانش‌آموزی در کشور

رویداد۲۴ مرتضی ضامنی گفت: زمانی که والدین ناوگان خود را خارج از این چارچوب تأمین می‌کنند مسئولیت آسیب‌های وارده به دانش‌آموزان از طرف راننده یا مشکلات ایمنی خودرو و سایر مسائل با والدین است.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور ادامه داد: به واسطه تکلیفی که یک سال گذشته وزارت کشور به اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور واگذار کرد، سامانه ملی پایش حمل و نقل دانش آموزی با نام سپند آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا قبل از راه‌اندازی این سامانه نابسامانی‌هایی در حوزه سرویس مدارس وجود داشت و خانواده‌ها نارضایتی‌هایی را از سرویس مدارس داشتند که در نهایت نیاز شد یک ساماندهی در این حوزه اتفاق بیفتد.   وی با اشاره به اینکه این سامانه باید بر اساس تکنولوژی‌های روز طراحی می‌شد تا خانواده‌ها و آموزش و پرورش به این سامانه دسترسی لازم داشته باشند، گفت: آموزش و پرورش موظف است در خصوص سامانه سپند در موعد مقرر نیاز‌های خود را اعلام کند و متناسب با آن شهرداری‌ها باید شرکت‌های واجد شرایط را انتخاب و رانندگان نیز در این سامانه ثبت‌نام کنند.   ضامنی ادامه داد: در نهایت مدارس با شرکت‌ها قرارداد امضا می‌کنند و باید این قرارداد‌ها نیز مورد تایید شهرداری‌ها قرار بگیرد و پس از آن والدین می‌توانند ثبت نام خود را داشته باشند و سرویس مدرسه موردنظر را انتخاب کنند.   وی افزود: با توجه به قوانین موجود، مدیریت و نظارت بر حمل و نقل بار و مسافر در محدوده شهر و روستا برعهده شهرداری است و از این رو وظیفه تأمین ناوگان مورد نیاز حمل ونقل دانش آموزی در حوزه درون شهری به شهرداری‌ها واگذار شده است.

ضامنی اضافه کرد: شهرداری‌ها برای تأمین ناوگان مدارس باید از تعداد ناوگان مورد نیاز مدارس آگاه باشند و به همین دلیل در ماده ۱۴ دستورالعمل مربوطه آمده است که آموزش و پرورش باید در اسفندماه هر سال تعداد ناوگان مور نیاز خود را برای سال تحصیلی پیش رو اعلام کند. همین موضوع بر حمل ونقل روستایی و بین شهری نیز دلالت دارد.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: یکی از بزرگترین موانع در برنامه ریزی‌ها و سیاستگذاری‌ها بی اطلاعی از وضعیت موجود در حمل و نقل روستایی و بین جاده‌ای است، موضوعی که در کارگروه ماده ۱۹ بار‌ها و بار‌ها برای اجرای آن از آموزش و پرورش و وزارت راه و شهرسازی درخواست همکاری شده است. در این که وضعیت ناوگان حمل ونقل دانش آموزی در سطح شهر‌های کشور از کیفیت بالایی برخوردار نیستند، شکی نیست، اما اطلاع از نیاز آموزش و پرورش به ناوگان حمل‌ونقل دانش آموزی شرط لازم برای برنامه ریزی است.

وی تاکید کرد: حسن این کار این است که ناوگانی که از این طریق ارائه خدمت می‌دهند، ناوگانی هستند که استاندارد‌های لازم را دارند و از آن اطمینان خاطر داریم.   مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: تمام رانندگانی که در این طرح ثبت نام کرده‌اند، دارای عدم سوءپیشینه هستند و از سلامت روح و روان برخوردارند تا مثل گذشته با مشکلاتی مواجه نشویم. قاعدتا این ناوگان معاینه فنی لازم را دارد تا شاهد حوادثی در این حوزه نباشیم.   وی افزود: از طرف دیگر آموزش و پرورش و مدارس در صورت عدم توان برخورد با وسایل حمل ونقل غیرمجاز، حداقل امکان ارائه گزارش مراتب به مجموعه‌های بالادستی خود را خواهند داشت. آگاهی از این موضوع می‌تواند کمک موثری در ممانعت از بروز حوادثی از این دست داشته باشد.

ضامنی گفت: اقدام‌های موثر پلیس در برخورد با این وسایل حمل ونقل غیرمجاز نیز یکی از راه‌های کاهش این اتفاقات ناگوار است. بدیهی است که این موارد نباید در جهت ایجاد مانع در ادامه تحصیل فرزندان این مرزوبوم شود بلکه با دقت و توجهی که معطوف این حوزه می‌شود، باید امنیت و ایمنی آنان را در دوره تحصیل تضمین کرد. منبع: ایرنا خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 سرویس دانش آموزی ناوگان حمل و نقل دانش آموزی سامانه سپند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۲۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی آذربایجان‌غربی برای میزبانی از رویدادهای ملی ورزش دانش آموزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مهاباد؛ استاندار آذربایجان‌غربی در دیدار با معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به زیرساختهای خوب ورزشی و نیز تجربه برگزاری رویدادهای ملی و جهانی، از آمادگی استان برای میزبانی رویدادهای ورزش دانش آموزی خبر داد.

محمدصادق معتمدیان افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته و حمایتهای دولت مردمی، شاهد ارتقای سرانه های آموزشی هستیم.

معتمدیان گفت: برای پوشش دادن خلاهای موجود، در دولت سیزدهم کارگروهها و برنامه‌های مختلفی طراحی و نقشه راه را تدوین کردیم تا در زمینه شاخص‌ها رشد مطلوبی داشته باشیم.

وی، با بیان اینکه توجه به مناطق محروم و کمتربرخوردار از مهمترین محورهای اقدامات دولت در استان است، افزود: برای جبران عقب افتادگی‌ها برنامه داریم و هر مسیری را که برای ارتقای سطح آموزش و پرورش ممکن باشد، می‌پیماییم تا به بهترین سطح برسیم.

معتمدیان، بهینه سازی دارایی‌ها و مولد سازی را جزو اولویتهای استان برشمرد و گفت: یکی از راهبردهای جبران سرانه های آموزشی، بهره گیری از ظرفیت قانونی مولدسازی است.

استاندار آذربایجان‌غربی، کیفیت بخشی آموزشی را مهم دانست و گفت: عدالت محوری در حوزه آموزش و پرورش را از طریق سفرهای شهرستانی و حضور میدانی پیگیری می کنیم چرا که آموزش و پرورش پله نخست شناسایی جوانان مستعد است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش هم در این دیدار ضمن قدردانی از حمایتهای ویژه استاندار آذربایجان‌غربی از فعالیت‌ای دانش آموزشی، ورزش دانش‌آموزی این استان را دارای ظرفیت بالایی دانست و گفت: آذربایجان‌غربی به دلیل برخورداری از ظرفیت های کم نظیر ورزشی، همواره یکی از ارکان اصلی ورزشهای پایه در سطح ملی است.

دیگر خبرها

  • پرورش هوشمند گیاهان با ابتکار تیم دانش‌آموزی
  • اولین استخر دانش آموزی استان سمنان افتتاح شد
  • تقویت دانشگاه فرهنگیان در دستور کار وزارت آموزش و پرورش
  • افتتاح اولین استخر دانش آموزی استان سمنان
  • ۲هزار متر مربع به سرانه ورزش دانش‌آموزی هرمزگان اضافه شد
  • تنها استان محروم از استخر دانش‌آموزی برخوردار شد
  • آمادگی آذربایجان‌غربی برای میزبانی از رویدادهای ملی ورزش دانش آموزی
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • اردو‌های دانش آموزی باید در اولویت فعالیت‌های مدارس باشد 
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد