Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@21:55:47 GMT

پکن خواستار مقابله با آشوبگران هنگ کنگ شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۰۲۱۹۵

پکن خواستار مقابله با آشوبگران هنگ کنگ شد

در این اعلامیه که روزنامه ساوت چاینا هنگ کنگ روز جمعه منتشر کرده آمده است نیروهای پلیس و نهادهای ذی ربط باید برای بازگرداندن آرامش و ثبات به هنگ کنگ از هر اقدام و تدبیری که ضروری است، استفاده کنند.

این اعلامیه از دولت هنگ کنگ نیز می خواهد از تمامی قدرت خود برای سرکوب و مقابله با شورشیان و آشوبگران استفاده کرده و نظم عادی را در این شهر برقرار کند و کسانی را که مرتکب اقدامات خشونت آمیز،  غیرقانونی و مخل آرامش می شوند را به مجازات برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اداره ارتباطات پکن در شهر هنگ کنگ تاکید می کند امروز برخی از آشوبگران اقدامات خشونت آمیز بی حد و مرزی انجام می دهند و به سمت تحرکات تروریستی سوق پیدا کرده اند و وقت مقابله جدی و سرکوب این افراد برای پایان دادن به این دوره از ناآرامی ها فرا رسیده است.

این اعلامیه پس از آن منتشر شد که روز دوشنبه این هفته خشونت ها در هنگ کنگ به بیشترین و شدیدترین میزان در پنج ماه اعتراضات گذشته رسید و باعث شده است تا نهادهای ذی ربط امنیتی و پلیس نسبت به اقدامات شورشیان و معترضان خشونت طلب هشدار دهند.

در هفته جاری بسیاری از مکان های آموزشی، دانشگاه ها و مدارس در هنگ کنگ به صحنه نبرد بین معترضان و نیروهای پلیس تبدیل شد بسیاری از راه ها از سوی شورشیان مسدود شد آشوبگران به روی یک نفر بنزین ریختند و او را آتش زدند و یک نفر نیز از سوی پلیس هدف گلوله قرار گرفت بسیاری از ایستگاه های مترو هنگ کنگ هم در جریان اعتراضات به آتش کشیده شد.

اداره ارتباطی چین در هنگ کنگ در این اعلامیه آورده است از تلاش های دولت این منطقه برای بازگرداندن اوضاع به حال عادی حمایت می کند اما انتظار دارد که به سرعت تدابیر ضروری اتخاذ شده و مجرمان دستگیر شده و خشونت طلبان مجازات شوند.

از دولت محلی، قوه قضاییه و مقننه و همه دستگاه های ذی ربط دعوت شده است تا در اسرع وقت و با هر تدبیر ضروری و فوری به این غائله اعتراضی شروع شده از پنج ماه قبل پایان دهند.

خبرگزاری شینهوا که دفترش در هنگ کنگ مورد حمله خشونت طلبان قرار گرفته هشدار داده است زمان در حال از دست رفتن است و هنگ کنگ برای بازگرداندن آرامش زمان زیادی ندارد و باید فورا وضعیت را اصلاح کند.

منبع: ساوث چاینا مورنینگ پست برچسب‌ها هنگ کنگ اعتراضات چین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هنگ کنگ اعتراضات چین هنگ کنگ اعتراضات چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۲۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلمان: ما خواستار حفظ آرامش پس از حمله ایران هستیم

ایران چاره‌ای جز پاسخ دادن به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری خود در دمشق نداشت، زیرا در غیر این صورت تهران قدرت بازدارندگی خود را در منطقه از دست می‌داد. با این حال، اکنون مقامات صهونیست سخن از پاسخ به این حمله می‌دهند؛ موضوعی که مقامات غربی با توجه به شناختی که از قدرت ایران دارند بر عدم انجام آن تاکید می‌کنند. 

به گزارش الجزیره، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان امروز (چهارشنبه) خواستار خویشتنداری و آرامش در پاسخ به حمله هوایی ایران به سرزمین‌های اشغالی شد. 

وی در این باره گفت: بسیار اهمیت دارد که حمله ایران به اسراییل باعث تشدید تنش‌ها در خاورمیانه نشود. من این تصور را دارم که این موضوع از سوی طرف‌های منازعه درک شده است. 

شولتس خاطر نشان کرد: برای ما این مسئله در این زمان اهمیت دارد که اقدام به کاهش تنش‌ها کنیم و اسراییل نیز به این حمله پاسخ گسترده‌ای ندهد. 

پیش از این، وزرای خارجه آلمان و انگلیس با سفر به سرزمین‌های اشغالی، مقامات صهیونیست را دعوت به خویشتن داری کرده بودند. با این وجود، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد اسراییل براساس منافع خود به این حمله پاسخ داده و مطیع سخنان متحدان خود نخواهد بود. 

مقامات ایرانی بار‌ها تاکید کرده اند در صورتی که اسراییل اقدام به پاسخ به حمله نظامی ایران کند، تهران این حمله را به صورت محکم‌تر پاسخ خواهد داد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • فون درلاین خواستار خویشتنداری در خاورمیانه شد
  • پاریس خواستار خویشتن‌داری کشورها در غرب آسیا شد
  • خشم مردم انگلیس از تداوم ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی
  • طرح ممنوعیت تجارت با رژیم صهیونیستی در مجلس ترکیه
  • وزیر صهیونیست خواستار اعدام اسرای فلسطینی شد
  • چین و اندونزی خواستار آتش‌بس فوری و پایدار در غزه شدند
  • نماینده کنگره خواستار آتش‌بس فوری و دائمی در غزه
  • روسیه خواستار رأی گیری درباره تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد
  • آلمان: ما خواستار حفظ آرامش پس از حمله ایران هستیم
  • سازمان بهداشت جهانی باردیگر خواستار حمایت از بیمارستان‌های غزه شد