Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@20:59:51 GMT

کرایه تاکسی‌های تهران افزایش نمی یابد

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۰۲۲۳۰

کرایه تاکسی‌های تهران افزایش نمی یابد

علیرضا قنادان روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت که رانندگان تاکسی به دلیل افزایش نرخ بنزین اجازه افزایش نرخ کرایه‌ها را ندارند و شهروندان می‌توانند؛ تخلفات تاکسیرانان را از طریق شماره‌های ۴۸۰۴۸ و یا ۱۸۸۸ به سازمان تاکسیرانی تهران اعلام کنند.

وی ادامه داد: سامانه‌های نظارتی و گشت‌های این سازمان فعال هستند و با تخلفات احتمالی برخورد قانونی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته قنادان، تعیین نرخ کرایه تاکسی براساس قیمت تمام شده سفر انجام می‌شود و این نرخ روال قانونی ویژه ای دارد و افزایش خودسرانه کرایه قانونا مجاز نیست.

وی افزود: با توجه به سهمیه ای که برای تاکسیرانان(۴۰۰ لیتر ۱۵۰۰ تومانی برای هرماه) اعلام شده در حال بررسی موضوع هستیم و به نظر می‌رسد که در برخی خطوط نرخ کرایه باید اصلاح شود و در این زمینه پیشنهادات خود را به نهادهای ذی ربط منتقل می کنیم.

مدیرعامل تاکسیرانی تهران در خصوص سهمیه ۴۰۰ لیتری ماهیانه برای تاکسیرانان نیز گفت: این میزان سهمیه در کاربری های مختلف تاکسی متفاوت است؛ برای برخی خطوط حومه ای تهران که پیمایش بیشتری دارند و یا تاکسی‌های ون که دوگانه سوز نیستند، این سهمیه اصلا کافی نیست.

وی افزود: یکی از مواردی که باید در سهمیه تاکسی ها رعایت می شد این بود که سهمیه بنزین باید براساس پیمایش در نظر گرفته شود و سهمیه ثابت برای این امر دقیق و کارشناسی نیست؛ البته در این مورد نیز با دستگاه های ذی ربط در ارتباط هستیم و نظرات خود را اعلام می کنیم.

قنادان با بیان اینکه افزایش قیمت بنزین باید ناگزیر بود،  اظهار امیدواری کرد که بخشی از درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین به توسعه و نوسازی حمل و نقل عمومی اختصاص یابد.

بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا از بامداد جمعه ۲۴ آبان بنزین برای همه وسایل نقلیه بنزین سوز سهمیه بندی شد.

طبق اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای به ازای هر لیتر سه هزار تومان خواهد بود و همچنین قیمت بنزین سوپر هر لیتر سه هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

بر مبنای اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، سهمیه کامل آبان خودروهای شخصی از بامداد جمعه ۲۴ آبان ماه به کارت سوخت شخصی آن‌ها واریز می‌شود و این سهمیه به مدت ۶ ماه قابل ذخیره است.

برچسب‌ها شهرداری تهران سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران سهمیه بندی بنزین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری تهران سهمیه بندی بنزین شهرداری تهران سهمیه بندی بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۲۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ کرایه تاکسی‌ها تا پیش از اردیبهشت‌ماه تغییر نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، شادی مالکی سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به ماده ۱۵ لایحه نرخ تاکسی ۱۴۰۳ گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در خصوص نرخ کرایه تاکسی‌ها به سامانه ۱۳۷ پلاس گزارش دهند.

وی در ادامه افزود: بهتر است شهروندان عزیز برای حصول نتیجه موردنظر و همچنین سهولت کار، پرداخت‌ها را الکترونیکی انجام دهند و با اسکن QR کد روی شیشه تاکسی‌ها و اطلاع از نرخ کرایه‌ها، از طریق اپلیکیشن شهرزاد، کرایه را پرداخت کنند.

وی تاکید کرد: بر اساس مصوبه امسال میانگین افزایش نرخ کرایه‌ها ۴۵ درصد است. این رقم در سال ۱۴۰۲ نیز نسبت به سال ۱۴۰۱ همین مقدار افزایش داشت.

سرپرست سازمان تاکسیرانی در خصوص روند نوسازی‌ها هم گفت: امسال هم تسهیلات نوسازی ناوگان شرایط مناسبی دارد و درصدد افزایش سقف تسهیلات از طریق صندوق کارآفرینی امید هستیم تا تاکسیرانان کارمزد پایین‌تر و اقساط با زمان بیشتر داشته باشند و خیال‌شان از جایگزینی راحت باشد. همچنین برقی‌سازی ناوگان هم در دست اقدام است و به‌زودی فراخوان‌هایش اعلام خواهد شد.

کد خبر 6081238

دیگر خبرها

  • تقاضای بنزین دولتی برای تاکسی های اینترنتی
  • نرخ کرایه تاکسی‌ها تا پیش از اردیبهشت‌ماه تغییر نمی‌کند
  • افزایش حداکثر ۴۵ درصدی نرخ تاکسی در تهران/ شهروندان آنلاین پرداخت کنند
  • حمل و نقل عمومی از شنبه گران می شود | افزایش ۱۶ درصدی نرخ ورودیه مترو
  • جزئیات گران شدن کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس
  • افزایش کرایه‌ مترو، اتوبوس و تاکسی‌
  • گران شدن کرایه های مترو ، اتوبوس و تاکسی از شنبه
  • گران شدن کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی از شنبه
  • افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی کرایه های مترو، اتوبوس و تاکسی ها از شنبه
  • افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی‌ها از شنبه