Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@18:49:38 GMT

وحدت مسلمین از مصادیق تقوای الهی است

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۰۲۲۸۴

وحدت مسلمین از مصادیق تقوای الهی است

به گزارش ایرنا، حجتالاسلام سید « علی حسینی پور » در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه خمین با گرامیداشت هفته وحدت و سالروز ولادت حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) افزود: دامن زدن به آتش اختلافات مصداق بی تقوایی است.
وی  با اشاره به حضور یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون  مسلمان در جهان، ادامه داد: انقلاب اسلامی وحدت بین اهل سنت و شیعه را افزایش داد و مسلمانان جهان را زیر پرچم اسلام جمع کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خطیب جمعه خمین اظهار داشت: وحدت و یکپارچگی برای اقشار مختلف مردم به عنوان یک اصل مهم و اساسی است و در این زمینه باید مسلمانان با افزایش هوشیاری و آگاهی نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان را بی اثر کنند.
حجت الاسلام حسینی پور، اختلاف بین شیعه و سنی را از اهداف اصلی دشمنان نظام دانست و افزود: ترس دشمنان انقلاب اسلامی از وحدت مسلمانان در جهان است.
وی ادامه داد: مسائل اجتماعی باید با توحید همراه باشد و افراد جامعه زندگی خود را بر اساس سیره رسول اکرم (ص) بسازند.
امام جمعه خمین با اشاره به رحلت علامه جعفری گفت: ساده زیستی از ویژگی‌های این عالم وارسته بود.
حجتالاسلام حسینی پور تصریح کرد: قوه قضاییه در برخورد با دانه درشتهای مفاسد اقتصادی عملکرد قابل قبولی دارد.
 شهرستان خمین در جنوب استان مرکزی  واقع شده  ونماز عبادی و سیاسی در شهرهای خمین و قورچی این شهرستان برگزار می شود.
 

برچسب‌ها خمین هفته وحدت نماز جمعه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خمین هفته وحدت نماز جمعه خمین هفته وحدت نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۲۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب

ماموستا ملا محمود ابن الخیاط امام جمعه اهل سنت و مدیر مدرسه شافعیه سقز در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب وحدت عملی در جامعه اسلامی را لازمه حکومت های اسلامی دانست و اظهار داشت: وحدت در ذیل سایه احترام متقابل شکل خواهد گرفت؛ هر زمان مسئله وحدت و تقریب مطرح می گردد باید به مولفه مهم یعنی احترام در این میان توجه ویژه نمود، البته احترام تنها مختص و فی ما بین مذاهب اسلامی نمی باشد بلکه تمام ادیان در جهان بشریت دارای احترام هستند و توهین به هر شخص و مذهب جایز نیست.

وی افزود: خداوند در قرآن کریم در سوره مبارکه آل عمران آیه ۶۴ می فرمایند: " قُل يا أَهلَ الكِتابِ تَعالَوا إِلىٰ كَلِمَةٍ سَواءٍ بَينَنا وَبَينَكُم أَلّا نَعبُدَ إِلَّا اللَّهَ وَلا نُشرِكَ بِهِ شَيئًا وَلا يَتَّخِذَ بَعضُنا بَعضًا أَربابًا مِن دونِ اللَّهِ" یعنی ای اهل کتاب باید در شناخت خداوند متعال در کنار یکدیگر باشید، این بدین معنا است که غیر از مذاهب اسلامی باید ادیان دیگر را به رسمیت شناخت و باید به مقدسات یکدیگر احترام گذاشت و از توهین پرهیز نمود که این ادیان در زمان خود دارای جایگاه و قابل احترام بوده اند.

این عالم اهل سنت، تصریح کرد: روسا و حاکمان کشورهای اسلامی باید بر رویه اسلام و سنت رسول الله حرکت کنند؛ باید اهداف آیه شریفه "وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَ لاتَفَرَّقُوا.." را دنبال کنند و آگاهانه باید با اهداف آنانی که به تفرقه و جدایی دامن می زنند مقابله کنند.

وی عنوان کرد: عمل به به آیه شریفه "واعتصموا به حبل الله" در نتیجه عمل به رهنمودهای علما و فضلای مذاهب اسلامی است، حکام و روسای دولت های اسلامی باید همواره همراه و پیرو خطوط الهی باشند و از توصیه های علمای اسلام استفاده نمایند.

وی اضافه کرد: مشکلات عدیده جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به نظرات و توصیه های علمای جهان اسلام است؛ اینکه دشمنان از نفوذ و هر نوع آسیب بر پیکره اسلام استفاده می کنند از عدم همراهی حاکمان کشورهای اسلامی با علما است.

ابن الخیاط در پایان تاکید کرد: تمام مسلمانان اعم از اهل تسنن و تشیع ، باید با همبستگی و متحد پشتیبان نخبگان و علماء باشند و علماء نیز پشتیبان امت اسلام بوده و دولت ها نیز حمایت گر امت ، نخبگان و علماء جهان اسلام باشند تا وحدت مداوم برقرار باشد و دشمنان نتوانند ضربه ای به این اتحاد بزنند.

 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • جنگ ترکیبی دشمن با هدف از بین بردن وحدت مسلمین انجام می شود
  • مصادیق نصرت الهی در جامعه ایران/تقدیر از فراجا بابت طرح نور
  • آیت الله هاشمی علیا عنوان کرد؛ لطف الهی به مؤمنان جهت دوری از تعصب جاهلی
  • دشمنان وحدت و تقریب امت اسلامی را هدف گرفته اند
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب
  • اراده مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان برای پیروزی فلسطین و جایگزینی نظامی عادلانه در جهان قطعاً محقق خواهد شد
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • وحدت در بین مردم شیعه و سنی گلستان مثال زدنی است
  • رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور : گلستان باید الگوی برجسته وحدت معرفی شود