Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید لطف الله حیات الغیب در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلای الغدیر خرم آباد ضمن سفارش همگان به تقوای الهی اظهار داشت: ولادت پیامبر گرامی اسلام و امام صادق(ع) را تبریک می گوییم.

وی تصریح کرد: امام صادق(ع) در حدیثی می فرماید «سزاوار است که مومن ۸ خصلت داشته باشد، نخست آنکه هنگام فتنه ها و آشوب ها با وقار و آرامش عمل کند، دوم وقتی بلایی سراغ او می آید صبور باشد، سوم وقتی به رفاه رسید شاکر باشد، چهارم قانع باشد به آنچه که خدا به او داده است، پنجم به دشمن خود ظلم نکند،  بر دوستان خود برنامه ای را تحمیل نکند، جسم خود را خسته کند ولی دیگران از او راحت و از هر جهت در آسایش باشند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد با اشاره به کتاب و کتابخوانی گفت: تعداد کتابخانه های استان کم است، کتاب می تواند ما را در مسیر زندگی آگاه کند، افراد باید اهل مطالعه باشند چراکه مطالعه به انسان آگاهی می بخشد.

حجت الاسلام حیات الغیب به سالروز آزادسازی سوسنگرد اشاره کرد و گفت: نیروهای ما همیشه از مرزهای این آب و خاک به خوبی حراست کرده اند، باید شاکر زحمات سال های سخت دوران دفاع مقدس باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات قوه قضاییه اظهار داشت: بیش از ۴۹ هزار میلیارد به خزانه کشور برگشت و از دست مفسدان اقتصادی خارج شد، خارج کردن چندین هزار هکتار زمین از دست زمین خواران، مهار ۴ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی، بازگشت اموال دانه درشت ها به کشور و ... از دیگر اقدامات قوه قضاییه بوده است.

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد با تاکید بر اینکه مردم و مسئولین باید قوه قضاییه را حمایت کنیم، نکند در برخورد و حرف خود طوری برخورد کنیم که قوه قضاییه تضعیف شود، این کار خوبی نیست، افزود: وجود قوه قضاییه برای برخورد با فساد است، می شود به کسی که وظیفه خود را انجام می دهد بگوییم چرا برخورد می کنی؟

حجت الاسلام حیات الغیب با بیان اینکه اصل وحدت مورد نظر باشد و مردم هم خوب می فهمند چه کسانی خدمت می کنند، رضایت مردم رضایت خدای متعال است، تصریح کرد: برخی حرف ها شنیده می شود که خوب نیست، مردم هم خوب می فهمند علت سر و صداها چیست.

وی همچنین به ذکر سه نکته در رابطه با گرانی بنزین پرداخت و اظهار داشت: اصل و ضرورت اجرای این طرح مطابق مصوبات قانونی مورد تفاهم دولت و مجلس و نخبگان اقتصادی است اما باید با دقت و صحیح اجرا شود، یک طرفه اجرا نشود.

خطیب جمعه موقت خرم آباد با بیان اینکه دولت باید با نظارت بر نحوه اجرا و بررسی پیامدهای این طرح مانع گرانی دیگر کالاها شود، یادآور شد: مردم حق دارند از چگونگی هزینه صحیح منابع حاصل از این طرح اطلاع پیدا کنند.

کد خبر 4772806

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه موقت خرم آباد خطبه های نماز جمعه بوشهر یوم الله 13 آبان زلزله ایلام شهرکرد راهپيمايي 13 آبان گرگان تئاتر کودک و نوجوان شیراز هفته وحدت قزوین بیرجند سفر استانی یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۲۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورات و تاکیدات رئیس قوه قضاییه برای خدمات‌رسانی هر چه مطلوب‌تر به مردم در ایام نوروز

به گزارش جام جم آنلاین از مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای امروز دوشنبه (۲۸ اسفند) طی سخنانی در نشست شورای عالی قوه قضاییه، ضمن قدردانی از زحمات و خدمات کلیه همکاران قضایی در سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: قاطبه قضات و کارکنان قضایی کشور، دلسوزانه، خیرخواهانه و در راه رضای خداوند، در جهت پیشبرد امور قضایی و حقوقی مردم تلاش می‌کنند. در مجموع، اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته از سوی همکاران قضایی ما در سال ۱۴۰۲، خوب و قابل قبول بود؛ ثمره و نتیجه تلاش‌های برخی از مجموعه‌های قضایی برای مردم ملموس و مشهود بود و ممکن است تلاش‌های برخی دیگر از مجموعه‌های قضایی برای مردم مشهود نبوده باشد، اما به هر حال آن‌ها نیز کوشش‌ها و مساعی مطلوبی داشتند. 

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: البته در این بین نباید از نقاط ضعف و نقصان، غافل شویم و ضروری است در جهت رفع آن‌ها اقدامات لازم را انجام دهیم. برخی از کمبود‌ها و ضعف‌های ما در قوه قضاییه ناشی از شرایط و نبود امکانات است؛ البته باید بتوانیم علی‌رغم این کمبودها، با هماهنگی‌ها و تلاش‌های بیشتر، وظایف و مسئولیت‌های خود را در راستای منافع مردم و کشور به پیش ببریم. مجموعاً در سال ۱۴۰۲ توفیقات خوبی داشتیم؛ البته کمبود‌ها و ضعف‌ها را نیز نباید نادیده بگیریم.

در ایام تعطیلات هر جا احساس کردید مردم و دستگاه‌ها با آن کار دارند حتما کشیک داشته باشد

رئیس دستگاه قضا در ادامه نشست امروز تاکیداتی را خطاب به بخش‌های مختلف قضایی برای خدمات‌رسانی هر چه مطلوب‌تر به مردم در ایام تعطیلات نوروز مطرح کرد و در همین راستا گفت: در ایام تعطیلات نوروز، در هر بخش و مجموعه قضایی که با مردم و سایر دستگاه‌ها سر و کار دارد، باید نیرو‌های کشیک مستقر باشند؛ به هیچ وجه نباید در پیشبرد امور مردم، به بهانه تعطیلات، تأخیر انداخت و نباید کار مردم را به پایان تعطیلات موکول کرد. ممکن است در مراکز و مواردی بواسطه ابزار‌های فناورانه از نیروی کشیک غیرحضوری استفاده شود، اما تاکید من آن است که در بسیاری از موارد و مراکز، حضور فیزیکی نیروی کشیک ضروری است. همچنین تاکید دارم که نیرو‌های کشیک در مراکز قضایی، چنانچه می‌توانند و در چارچوب اختیارات قانونی‌شان، امور قضایی مردم را در همان روز تعطیل انجام دهند و این امور را موکول به بعد از تعطیلات نکنند. مقامات قضایی نیز در ایام تعطیلات، بازرسی‌ها و نظارت‌های لازم را نسبت به بخش‌ها و نیرو‌های کشیک داشته باشند. 
رئیس عدلیه در ادامه بیان داشت: در ایام تعطیلات نوروز، بستر برای وقوع برخی جرائم بیش از پیش فراهم می‌شود؛ از جمله آنکه بواسطه سفر رفتن مردم، ممکن است سرقت از منازل و مغازه‌ها صورت گیرد و یا به حریم طبیعت و محیط زیست و منابع طبیعی تجاوز شود؛ لذا مقامات قضایی ذیربط و دادستان‌ها به منظور جلوگیری از وقوع این قبیل جرائم، تمهیدات لازم را بصورت تمام و کمال اتخاذ کنند و تاکیدات مقتضی را در این خصوص خطاب به فراجا داشته باشند.

تاکید چندین باره رئیس قوه قضاییه روی یک اصل مهم؛ کارِ مردم

قاضی‌القضات اظهار داشت: در رسیدگی به امور قضایی مردم باید نهایت دقت و سرعت اِعمال شود؛ اگر چه حجم و سختی کار زیاد است و توقعات نیز از مجموعه قضایی بالاست، اما مع‌ذلک ما باید برای رضای خدا و در جهت منافع مردم و کشور، نهایت تلاش را در انجام مسئولیت خود داشته باشیم و این مسئولیت را به نحو احسن انجام دهیم؛ لذا مسئولان قضایی به هیچ وجه در پیشبرد امور مردم تأخیر نیندازند و این امور را به فردا و یا زمان آتی موکول نکنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای تصریح کرد: مقامات قضایی ذیربط نسبت به اعطای مرخصی به زندانیان واجد شرایط، در چهارچوب موازین قانونی، اقدام کنند، اما همانطور که بار‌ها تاکید کرده‌ایم این مرخصی‌ها و این تأسیسات ارفاقی را در قبال زندانیانی که بیرون بودن‌شان از زندان برای امنیت و آسایش شهروندان مخاطره‌آمیز است، اِعمال نکنند. همچنین مجرمان و محکومانی که متنبّه نشده‌اند و احتمال تکرار جرم از سوی آن‌ها می‌رود نیز نباید در فهرست مرخصی‌ها قرار گیرند.

رئیس قوه قضاییه در ادامه بیان داشت: مقامات و مسئولان و کارکنان قضایی، حُسن خلق با مردم و ارباب رجوع را سرلوحه کاری خود قرار دهند و پیوسته در تکریم ارباب رجوع کوشا باشند.

رئیس دستگاه قضا بیان داشت: مقامات و مسئولان قضایی، حضور در اجتماعات مردمی و شنیدن نظرات و رفع مسائل و مشکلات مردم را بعنوان جزئی از برنامه‌های خود تعریف کنند؛ بویژه در ماه مبارک رمضان، توفیق حضور در مساجد و مشارکت در امور خیر مساجد را از دست ندهید؛ در مساجد ما در همه ایام بویژه ماه مبارک رمضان، انواع و اقسام کار خیر و نیکوکاری انجام می‌گیرد که مسئولان قضایی می‌توانند در این امور خیر، نظیرِ گلریزان‌ها، کمک به فقرا و توسعه حل اختلافات و رفع تخاصمات مشارکت کنند.

رئیس عدلیه در ادامه نشست امروز با ارائه تحلیلی از برخی رخداد‌های تلخ و شیرین سال ۱۴۰۲، گفت: در سال ۱۴۰۲ نیز در کشور و منطقه شاهد اتفاقات تلخ و شیرینی بودیم که همه آن‌ها باید برای ما عبرت‌آموز باشند؛ در سالی که گذشت در کشور ما به رغم تلاش‌های دشمنان و بدخواهان، امنیت مطلوبی حاکم بود و حضور آگاهانه مردم در مراسمات مذهبی و ملی چشمگیر بود؛ انتخابات نیز با امنیت و عزت در روز‌های پایانی سال برگزار شد و در عرصه سیاست خارجی و دیپلماسی اقتصادی و فرهنگی نیز توفیقاتی توسط دولت حاصل شد؛ عملیات ظفرمندانه طوفان‌الاقصی نیز نشان داد که راه مقاومت در برابر رژیم اشغالگر و حامیان مستکبرش، راهی نجات‌بخش است؛ از سویی دیگر سکوت و انفعال سازمان‌های به اصطلاح بین‌المللی و حقوق‌بشری در قبال کشتار بی‌رحمانه و سبعانه‌ای که از سوی صهیونیست‌ها در غزه در جریان است، از نکات تلخ و گزنده بود. به هر حال، امروز ماهیت جنایتکارانه رژیم غاصب صهیونیستی برای مردم دنیا آشکار شده است و یک نفرت عمومی در همه دنیا نسبت به این رژیم اشغالگر ایجاد شده است.

قاضی‌القضات بیان داشت: در داخل کشور نیز در سالی که گذشت برخی حوادث تلخ را تجربه کردیم که از جمله آن‌ها می‌توان به حادثه تروریستی کرمان در سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد؛ رخدادی که البته بواسطه آن، خون جدیدی در نهاد‌های ما تزریق شد تا بیش از پیش آماده باشند و تجهیزات مناسب را تمهید کنند. همچنین وجود تورم مزمن نیز از دیگر نکات تلخ بود؛ تورمی که علی‌رغم تلاش‌های دولت و مجلس، عده کثیری از مردم ما را در فشار و مضیقه قرار داده است؛ امیدواریم به فضل خداوند گشایشی در این عرصه برای کشور حاصل شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در پایان بخش نخست نشست امروز به همگان توصیه کرد: سعی کنیم از ایام ماه مبارک رمضان نهایت استفاده را برای خودسازی و تهذیب‌نفس داشته باشیم؛ بسیاری از گناهان، فتنه‌انگیزی‌ها، بداخلاقی‌ها، تهمت‌ها و دوقطبی‌سازی‌ها از ناحیه زبان سرچشمه می‌گیرد؛ مواردی که بعضاً در ایام انتخابات اخیر نیز مشاهده شد و از نکات تلخ و گزنده سال بود. در مواردی نیز که سخن ناحقی را می‌شنویم، موظفیم که از حق دفاع کنیم؛ علی‌ایحال در این ماه مبارک، باید زبان و گوش و فکر و دل ما هم روزه باشد.

دادستان کل کشور: طبق روال سابق، در ایام تعطیلات نوروز پیش رو، قاضی کشیک در همه دادسراها مستقر خواهند بود

در بخش دوم جلسه شورای عالی قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین «موحدی» دادستان کل کشور با بیان اینکه طبق روال سابق، در ایام تعطیلات نوروز پیش رو، قاضی کشیک در همه دادسرا‌ها مستقر خواهند بود، گفت: حَسب درخواستی که صورت گرفته بود و هماهنگی‌های به عمل آمده، بنا شد همزمان با ایام تعطیلات نوروز، در ۹ فرودگاه بزرگ و پرتردد کشور، قاضی کشیک مستقر باشد تا احیاناً اگر برای برخی مسافرین بحث قضایی پیش آمد، دچار معطلی نشوند و همانجا در اسرع وقت تعیین تکلیف صورت بگیرد.

دادستان کل کشور همچنین گفت: با توجه به اینکه انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۱ حوزه انتخابیه به دور دوم کشیده شده است، ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی همچنان فعال بوده و در اولین فرصت سال آینده، جلسه بعدی خود را تشکیل خواهد داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین «عبداللهی» رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه نیز در این جلسه از دستگیری یک جاعل حرفه‌ای در یکی از استان‌های غربی کشور که به نام دو نفر از قضات، کلاهبرداری‌هایی را انجام داده بود، خبر داد.

دیگر خبرها

  • دستورات و تاکیدات رئیس قوه قضاییه خطاب به بخش‌های مختلف قضایی
  • نباید کار مردم را به پایان تعطیلات موکول کرد/ دستورات اژه‌ای به بخش‌های مختلف قضایی در نوروز
  • مجموعه‌های قضایی در ایام تعطیلات نوروز فعال است
  • دستورات و تاکیدات رئیس قوه قضاییه برای خدمات‌رسانی هر چه مطلوب‌تر به مردم در ایام نوروز
  • مسئولان تلاششان را برای کاهش تورم مضاعف کنند
  • عیدی مسئولان آبفای صومعه سرا به شهروندان این شهرستان
  • بورل: اسرائیل مانع ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه می‌شود
  • دولت در سال جدید به کاهش تورم و گرانی‌های افسارگسیخته توجه کند
  • بازار پررونق خودرو در شب عید/ مردم در گرانی بیشتر تمایل به خرید دارند!
  • صف‌آرایی قوه قضاییه برای مقابله با گرانی/ کارگران درباره افزایش حقوق خود بدانند...