Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان امام جمعه اسالم با اشاره به دستگیری و بازگرداندن بزرگترین بدهکار بانکی به کشور توسط اطلاعات سپاه، گفت: پس از مفسد بزرگ سیاسی حالا مفسد بزرگ اقتصادی به دام افتاده و همه مفسدان فراری باید بدانند که نوبت آنها هم فرا خواهد رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد باقری ارومی در خطبه‌های نماز جمعه اسالم،‌ با تبریک ولادت با سعادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) به بیان شخصیت آن دو بزرگوار و نقش دین اسلام در هدایت و سعادت جامعه بشری براساس آیات و روایات پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با گرامیداشت ۲۴ آبان، روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار با اشاره به اهمیت نقش مطالعه و کتابخوانی در رشد و ارتقای آگاهی جامعه، گفت: امروزه با توجه به توسعه فضای مجازی و دانش دیجیتال نوع مطالعه‌ها و شکل کتاب‌ها تغییر یافته و باید مطالب سودمند و مفید را در این فضا گسترش دهیم تا در دسترس عموم مردم قرار گیرد.

امام جمعه اسالم از مطرح شدن بحثی تحت عنوان «چندهمسری» در هفته‌های اخیر انتقاد کرد و متذکر شد: مطرح کردن چنین مباحثی در شرایط کنونی جامعه فقط برای منحرف کردن اذهان عمومی از مسائل مهم و اصلی و درگیر کردن ذهن‌ها به مسائل فرعی و حاشیه‌ای است.

باقری ادامه داد: براساس تعالیم فقهی ما گاهی عرف جامعه تعیین‌کننده بسیاری از مسائل است و در عرف امروز ما چندهمسری به هیچ‌وجه پذیرفته نیست؛ همانطور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند، یقینا ترویج چنین امری موجب تضعیف بنیان خانواده و سست شدن پایه‌های محبت در زندگی زناشویی خواهد شد.

وی عنوان کرد:‌ بهتر است مسئولان به جای مطرح کردن این مباحث به رفع موانع موجود ازدواج جوانان و ترویج و فرهنگ‌سازی ازدواج اسلامی،‌ ساده و بی‌تکلف بپردازند تا خانواده‌ها و جوانان به خاطر ترس از هزینه‌های گزاف ازدواج دچار مشکلات مختلف اقتصادی و اجتماعی نشوند و بتوانند به سادگی زندگی مشترک و مطلوب خود را تشکیل آغاز کنند.

خطیب جمعه اسالم در بخش دیگری از سخنان خود حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و به شهادت رساندن شهید «بهاء ابوالعطا»، از فرماندهان حرکت مقاومت اسلامی فلسطین به همراه همسر و فرزندانش را محکوم و خاطرنشان کرد: به لطف خدا این اقدام وحشیانه اسرائیل بی‌پاسخ نمانده و حماس با حملات مکرر خواب و آسایش را از چشم صهیونیست‌ها ربوده است و اسرائیل یک گام دیگر به نابودی خود نزدیک‌تر شده لذا کشورهای اسلامی باید بدانند هنوز فلسطین مسئله اول جهان اسلام است.

وی از اقدام شایسته و موفقیت‌آمیز سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دستگیری و بازگرداندن یکی از مفسدان اقتصادی و بزرگترین بدهکار بانکی به کشور تقدیر و تشکر کرد و افزود: پس از مفسد بزرگ سیاسی حالا مفسد بزرگ اقتصادی به دام افتاده و همه مفسدان فراری باید بدانند که نوبت آنها هم فرا خواهد رسید.

باقری خاطرنشان کرد: قوای سه‌گانه دست در دست هم بنهند و با تعامل و همکاری سازنده زمینه مبارزه با فساد و محاکمه مفسدان بزرگ اقتصادی را فراهم کنند تا اموال چپاول شده از بیت‌المال بازگردانده و به چرخه اقتصاد کشور و رونق تولید وارد شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: امام جمعه اسالم هفته کتاب چندهمسری مفسدان اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۲۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا یک کار بزرگ را با «شوخی» کوچک جلوه می‌دهیم؟

«طنازی» یکی از صفات بارز ایرانیان در طول تاریخ است که حتی در زمان وقایع مهم و حساس بروز پیدا می‌کند. چنانچه در مورد اخیر، از دقایق نخست عملیاتِ مشروع پاسخ ایران به حمله اسرائیل، شاهد واکنش‌های طنز به این موضوع به‌ویژه در فضای مجازی بودیم؛ واکنشی که به نظر می‌رسد ابعاد مختلف آن نیاز به بررسی بیشتری داشته باشد.

در این زمینه محسن عاشوری _ جامعه‌شناس فضای مجازی و استاد دانشگاه در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن طبیعی دانستن بروز واکنش جامعه نسبت به اتفاقات مهم، گفت: عکس‌العمل به هر پدیده نظامی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و... در جوامع مختلف و بازتاب آن در افکار عمومی طبیعی است.

وی با اشاره به وجود تنوع در افکار عمومی، اظهار کرد: به همین علت نوع برخورد افراد هم متفاوت است، به شکلی که برخی به تحلیل موضوع می‌پردازند، برخی اطلاع‌رسانی می‌کنند و عده‌ای هم با پدیده‌ رخ‌داده شوخی می‌کنند.

این جامعه‌شناس با تاکید بر لزوم مدیریت افکار عمومی، بیان کرد: مدیریت منطقی شیوه‌ای است که باید اقناع افکار عمومی پیرامون یک اتفاق را به دنبال داشته باشد تا رفتارها و موضع‌گیری‌ها بر اساس واقعیت‌های موجود، منطقی‌تر و اصولی‌تر باشد.

وی با تاکید بر اینکه برای مدیریت اقناعی نمی‌توان یک شبه کاری کرد و باید از قبل پیرامون آن طراحی داشت، افزود: افکار عمومی در جریان تمام مسائل پیرامون یک اتفاق نیستند و این نادانسته‌ها سبب بروز واکنش‌های مختلف می‌شود.

عاشوری با اشاره به اینکه بخش مهمی از مسائل جامعه توسط افکار عمومی مدیریت می‌شود، اظهار کرد: عدم مدیریت درست افکار عمومی ممکن است راه را به بی‌راهه ببرد. در عین حال که هر فرد از زاویه دید خود موضوعات جامعه را بررسی می‌کند، نباید از این نکته غافل شد که برخی اطلاعات هم در حوزه شایعات است که بر نوع رفتار فرهنگی فرد در اجتماع اثرگذار است.

بیشتر بخوانید:

شوخی با موشک و پهپاد و تانک در ایکس! + عکس

وی موضع‌گیری طنز افکار عمومی درباره اتفاقات مهم جامعه را بر چند وجه دانست و بیان کرد: گاهی این موضع‌گیری به دلیل هوش هیجانی جامعه است، به شکلی که برای ابراز خوشحالی پیرامون یک موضوع، افراد با شوخی و طنز واکنش نشان می‌دهند. اما گاهی این طنز در قالب تمسخر ظاهر می‌شود که این رویه نیاز به مدیریت اقناعی دارد.

عاشوری با تاکید بر اینکه در جامعه ایرانی «طنز و فکاهی» جایگاه خاصی دارد،‌ گفت: با توجه به این موضوع می‌توان با مدیریت شرایط سعی کرد طنزی که منجر به تمسخر می‌شود، اتفاق نیفتد.

وی ارائه اطلاعات دقیق به جامعه را راهکار این موضوع دانست و گفت: در واقع اطلاعات باید به شکل روان و با زبانی ساده ارائه شود تا شاهد رفتار منطقی از فرد باشیم.

عاشوری در پاسخ به این سوال که چرا طی سال‌های گذشته واکنش افکار عمومی حتی نسبت به اتفاقات تلخ جامعه گاهی به شکل طنز نمود پیدا کرده است؟ توضیح داد: زمانی که زنجیره اقناع افکار عمومی ناقص باشد ممکن است یکی از واکنش‌ها بی‌تفاوتی باشد که سبب استهزاء و شوخی می‌شود در حالی که با رعایت اصول مدیریت و اطلاع‌رسانی، جامعه هم احساس شخصیت می‌کند.

وی افزود: نمی‌توان در قبال اتفاقات مختلف با جامعه برخورد درستی نداشت و توقع رفتار متفاوت داشت. فضای مجازی نمی‌تواند به شکل سطحی مدیریت شود و نیاز به مدیریت اقناعی دارد؛ ضمن اینکه مدیریت با ایجاد محدودیت، متفاوت است.

این جامعه‌شناس فضای مجازی در پایان تاکید کرد: گاهی این شوخی‌ها به تلطیف فضای روانی جامعه کمک می‌کند. بخشی از طنز که منجر به ابراز خوشحالی از یک موضوع اجتماعی شود، می‌تواند مفید باشد،‌ اما نگرانی از این است که بخش دوم طنز به تمسخر تبدیل شود که مرز این دو نیز بسیار ظریف است. نباید یک کار بزرگ را با شوخی و خنده، کوچک جلوه داد و این هم تنها وابسته به اتفاقات سیاسی و امنیتی نیست و قابل تعمیم به همه موضوعات است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حضور کاظم صدیقی در تریبون نماز جمعه از نگاه دو عضو جامعه روحانیت
  • حضور کاظم صدیقی در تریبون نماز جمعه از نگاه ۲ عضو جامعه روحانیت مبارز
  • چرا یک کار بزرگ را با «شوخی» کوچک جلوه می‌دهیم؟
  • اعلام جرم دادستانی تهران علیه روزنامه جهان صنعت
  • اعلام جرم دادستانی علیه روزنامه جهان صنعت
  • دادستانی تهران علیه یک روزنامه و خبرنگار اعلام جرم کرد
  • اعلام جرم دادستانی تهران علیه یک روزنامه و یک خبرنگار اقتصادی + جزئیات
  • دادستانی تهران علیه روزنامه جهان صنعت و یک خبرنگار اقتصادی اعلام جرم کرد
  • دادستانی تهران علیه یک روزنامه و یک خبرنگار اعلام جرم کرد
  • برق کدام مناطق گیلان، فردا قطع می‌شود؟