Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، آموزش و پرورش در هفته گذشته  با اخباری همچون « کاهش ۲۰ دقیقه ساعات آموزش زبان»، «تمام مطالبات سال ۹۷ پرداخت شد» و «ساخت ۶۰۰ مدرسه جدید در سیستان و بلوچستان» سپری شد.

تمام مطالبات سال ۹۷ پرداخت شد

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش درباره پرداخت مطالبات فرهنگیان گفت: مطالبات را تا پایان سال ۹۷ صفر کردیم تنها مطالبات سال ۹۸ باقی مانده است که تلاش می‌کنیم صفر شود، بخش عمده مطالبات مربوط به پایان خدمت بازنشستگان است، بخشی از اضافه کار و حق ماموریت کارکنان اداری و حق التدریس آموزشیاران باقی مانده بود که تسویه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدهی پاداش پایان خدمت کمتر از پنج هزار میلیارد تومان است و طی دو ماه اخیر تزریق شد، برای رتبه بندی هم ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار داریم که برای ۶ ماه دوم سال کافی است. برای سال آینده هم در بودجه برای تمام سال اعتبار در نظر گرفته‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش درباره اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان گفت: این طرح حتما امسال اجرا خواهد شد و البته آیین نامه‌ای دارد که از زمانی که ماموریت گرفتم در سه جلسه کمیسیون اجتماعی دولت بررسی و نهایی شده است که در دولت مطرح شود، امیدوارم تا یکی دو هفته آینده در دستور کار دولت قرار گرفته و اجرایی شود.

کاهش ۲۰ دقیقه ساعات آموزش زبان/ ۵ درصد دانش‌آموزان در آموزشگاه‌های زبان درس می‌خوانند

حجت الاسلام والمسلمین علی ذوعلم، رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی درباره چالش‌های آموزش زبان در مدارس اظهار کرد: بیش از ۱۱ هزار آموزشگاه تحت پوشش آموزش پرورش داریم که به تدریس زبان می‌پردازند و این تعداد آموزشگاه برای دانش آموزان کافی است؛ چراکه در دوره متوسطه ۶ میلیون دانش آموز داریم و در مجموع کمتر از ۵ درصد دانش آموزان ما به آموزشگاه‌ها برای زبان مراجعه می‌کنند.   رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ادامه داد: البته بیش از آنکه زبان انگلیسی در مدارس توجه میشود باید روی آموزه‌های اخلاقی، مهارت‌های سبک زندگی و هنر توجه داشته باشیم، متاسفانه اکنون نگاه متوازن و تعادلی به تمامی ساحت‌های تربیتی وجود ندارد.   حجت الاسلام والمسلمین ذوعلم با اشاره به اینکه ساعات آموزشی از ۹۰ به ۷۰ دقیقه کاهش پیدا کرده است، بیان کرد: هفته‌های آموزشی هم از ۳۵ به ۲۸ تقلیل یافته است، بنابراین برنامه درسی که تدوین کرده ایم عملا به طورکامل قابل اجرا نیست در حالی که اگر کیفیت و زمان آموزش را بالا ببریم، نتایج خوبی می‌گیریم.   ساخت ۶۰۰ مدرسه جدید در سیستان و بلوچستان محمدرضا واعظ مهدوی رئیس شورای عالی انجمن‌های فعال در سیستان و بلوچستان در همایش همدلان آیندنگران سیستان و بلوچستان اظهار کرد: اقدامات وسیعی در جمهوری اسلامی برای این استان داشتیم و وضعیت پوشش تحصیلی در سال ۹۲، ۷۶ درصد بوده که این رقم در سال ۹۵ به ۸۵ درصد افزایش یافته است، در حالی که پوشش تحصیلی کل کشور ۸۸ درصد بوده و به ۹۳ درصد رسیده است. یعنی فاصله سیستان و بلوچستان در امر آموزش با میانگین کشوری کم شده، اما هنوز فاصله وجود دارد.    او ادامه داد: رشد جمعیت دانش اموزی در فاصله سال‌های ۹۲ تا ۹۶ در کل کشور ۴/۶ درصد بوده است که این نرخ در سیستان و بلوچستان ۱۲.۸ درصد رسید و وضعیت سرانه آموزشی از ۲.۸ مترمربع به ۲.۹ مترمربع افزایش یافت، اما در سایر نقاط کشور که رشد و جمعیت دانش آموزی کمتر بوده است از ۴.۸ در سال ۹۲ به ۵.۲ مترمربع رسیده است، بابد توجه ویژه‌ای به این استان مبذول شود تاعقب ماندگی را جبران کند.

واعظ مهدوی بیان کرد: ۲۰۰ مدرسه، از محل اعتبارات استانی و ۲۰۰ مدرسه هم از سازمان نوسازی مدارس تقبل می‌شود، اگر بتوانیم با این همت به ۶۰۰ مدرسه طی ۲ سال آینده برسیم فاصله شاخص‌ها و کمبود سرانه عبور کرده ایم در نتیجه فضا‌های آموزشی و امکانات استان معادل سایر بخش‌های کشور است و عقب افتادگی تاریخی جبران می‌شود.

ارائه مصوبه رفع انحصار آموزش زبان انگلیسی توسط مجلس اشتباه بود

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان و وزیر اسبق آموزش و پرورش درباره چالش‌های آموزش زبان در مدارس کشور و مصوبه مجلس مبنی بر رفع انحصار آموزش زبان انگلیسی اظهار کرد: معلوم نیست طرحی که در مجلس ارائه شد بر چه مبنایی بود، اساسا کار مجلس اینگونه طرح‌ها نیست چرا که در این مورد باید کار پژوهشی انجام گیرد و ارائه این طرح اشتباه بود همانطور که مصوب کردند مدارس تیزهوشان حذف شود.

او ادامه داد: اکنون فقط مشکل آموزش زبان انگلیسی نیست و قبل از اینکه به این مباحث بپردازیم اول باید اینطور بحث کنیم که جامعه چه نیازی به آن دارد، مباحثی درباره جهانی شدن مطرح شد اما چه افرادی می خواهند جهانی بشوند، آیا همه دانش‌آموزان ما می‌خواهند زبان انگلیسی بیاموزند و جهانی شوند، بین این تعداد دانش‌آموز که در نهایت که دیپلم و لیسانس گرفتند قرار است در کشور چه کار شوند؛ فقط در مدارس مشکل  زبان انگلیسی نداریم در ریاضی و ادبیات و هنر هم مشکل داریم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش اخبار مدارس اخبار دانش آموزی فرهنگیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۲۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۷ درصدی مقرری بگیران بیمه بیکاری

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی از کاهش ۱۶ تا۱۷ درصدی افراد مستمری بگیر بیمه بیکاری خبر داد و گفت:کاهش حدود ۴۵۰۰ میلیارد تومانی پرداخت بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۳ را شاهد بوده ایم. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، براساس قانون بیمه بیکاری، تمام افرادی که مشمول قانون کار و بیمه تأمین‌ اجتماعی هستند، مشمول این قانونند و در صورت بیکاری غیرارادی تحت حمایت سازمان تأمین اجتماعی قرار می‌گیرند.

یکی از نشانه های درخواست بیمه بیکاری این است که بیکاران برای مدتی که جویای کار هستند؛ مقرری بیکاری دریافت می کنند. به عبارت دیگر کاهش تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری به معنی رونق کسب‌وکارها و برگشت به کار افراد و بازگشت مجدد جویندگان کار به اشتغال است.

بیمه بیکاری به عنوان یکی از حمایت‌های تأمین اجتماعی است و این سازمان مکلف است با دریافت حق بیمه مقرر، به‌ بیمه‌شدگانی که طبق مقررات این قانون به بیمه شده‌ای که بدون میل و اراده بیکار شده و آماده کار است پرداخت شود. مدت زمان دریافت بیمه بیکاری، از 36 ماه برای افراد مجرد و 50 ماه برای بیمه‌شده‌های متأهل و متکفل بیشتر نیست.

بهمن ماه سال 1402 میرهاشم موسوی, مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به پرداخت بیمه بیکاری اشاره کرد و گفت: امروز بالغ بر 170 هزار نفر بیمه بیکاری پرداخت می‌کنیم و به طور متوسط سالانه 15 هزار میلیارد تومان بیمه بیکاری پرداخت می‌شود.

به گزارش تسنیم، اسفند ماه سال 1402 بود که در راستای تعدیل در بازار کار، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان تأمین اجتماعی و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بر الزام مقرری بگیران بیکاری به آموزش مهارتی از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و اجرای ماده 9قانون بیمه بیکاری در زمینه آموزش و بازآموزی بیمه‌شدگانی که به دلایل غیرارادی کار خود را از دست می‌دهند، به توافق رسیدند.

در این تفاهم‌نامه که به امضا رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، علی حسن رعیتی‌فرد معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی رسیده، مقرر شده است سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای دوره‌های آموزش مهارتی ویژه مقرری‌بگیران بیمه بیکاری را با هدف فراهم آوردن زمینه اشتغال مجدد آنها، متناسب با فرصت‌های شغلی مورد نیاز بازار کار هر منطقه و نیز تقاضای کارفرمایان برگزار کند.

برخی اعتقاد دارند اینکه مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در هفته های اخیر از کاهش میزان مستمری بیمه بیکاری خبر داده است به دلیل ضرورت آموزش مهارتی برای مقرری بگیران بیمه بیکاری است, چرا که عده ای از فرآیند انجام کار منصرف می شوند و ترجیح می دهند مقرری را نگیرند چرا که از فرآیند آموزش و فرصت و وقت گیری که برایشان دارد, رضایت ندارند.

میرهاشم موسوی,مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی چند روز گذشته  در مورد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری بیان کرد، در سال گذشته برای اولین بار روند ایجاد اشتغال از روند بیکاری و قرارگرفتن افراد در شمولیت بیمه بیکاری جلوتر شد، به گونه‌ای که روند ایجاد اشتغال و بیمه تامین اجتماعی مثبت شد و روند قرار گرفتن افراد در مستمری بیمه بیکاری 16تا 17درصد کاهش یافت.

موسوی همچنین از کاهش حدود 4500میلیارد تومانی پرداخت بیمه بیکاری در سال 1402نسبت به سال 1403خبر داد و گفت: میزان نرخ بیکاری هم کاسته شد. به گفته وی تعداد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی به حدود 15.5 میلیون نفر رسیده است.

به گفته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، تعداد 1.5 میلیون نفر جدید در سال 1402تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد؛ معلمانی که وارد نظام دوری نمی‌شوند
  • معلمان در دایره فقر؛ حقوق ماهانه 5 میلیون تومان
  • کاهش ۱۷ درصدی مقرری بگیران بیمه بیکاری
  • معلمان باید دانش آموزانی در تراز انقلاب اسلامی آموزش دهند
  • ۹۶ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد
  • اعتلای جایگاه معلمان از رویکردهای اصلی برنامه‌های هفته معلم است
  • خبر خوش آموزش و پرورش درباره حقوق معلمان
  • آموزش و پرورش به مشکلات معلمان مدارس استثنایی توجه کند
  • «مالی» از هوش مصنوعی برای آموزش زبان‌های محلی به دانش‌آموزان استفاده می‌کند
  • آموزش هوش مصنوعی به آموزگاران در ۲۰۰ دقیقه