Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌‌امام جمعه شیراز گفت:‌ به همه کسانی که با موج‌افکنی‌هایی که می‌خواهند جلوی حرکت را بگیرند با صدای بلند می‌گوییم با مردم از مبارزه با فساد حمایت جدی می‌کنیم. ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام امروز در خطبه‌های نماز جمعه شیراز ‌‌با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از تورم مهم‌ترین نکته این است که تولید داخلی کشور افزایش یابد، گفت: باید به دنبال راهکاری باشیم که‌ ارزش پول ملی ما کم نشود، مسئله‌ای که بدون شک اصلی‌ترین رکن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‌ ما به این خاطر گرفتار تورم می‌شویم که پولی پشتوانه تولید مردم همراه آنان نیست.

خطیب جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان به موضوع برجام نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه ما در قضیه برجام خیلی معطل ماندیم و این در حالی است که باید در این چند سال برای رونق تولید و اقتصاد مقاومتی  تلاش می‌کردیم.‌مردم که صبر می‌کنند اما آنهایی که کوتاهی می‌کنند چگونه می‌خواهند اکنون و در آخرت جواب بدهند.

وی  گفت: امسال را رهبر معظم انقلاب سال رونق تولید نام گذاشته و عنوان کردند که نگاهتان را از بیگانگان ببرید و اگر چشممان به اروپا برای تعریف بسته‌ای برای نجات دادن برجام باشد، مسئله ما حل نمی‌شود.

آیت‌الله دژکام تاکید کرد: تابه رونق تولید توجه نکنیم مسئله تورم حل نمی‌‌شود، اگر پول پشتوانه ای مثل تولید داشته باشد مسئله قابل حل است زیرا ارزش پول‌های ملی به توانمندی اقتصادی کشورها ارتباط دارد.

وی با اشاره به مبارزه با فساد  نیز گفت: با این فسادی که مثل موریانه اقتصاد ما را می‌خورد باید مبارزه شود و در این راستا یک حرکت ارزشمند از سوی دستگاه قضایی شروع شد و ما نیز حمایت خودمان را به صورت جدی از این حرکت ارزشمند مبارزه با فسادی که در دستگاه قضایی کشور شکل گرفته اعلام می‌کنیم.

امام جمعه شیراز بیان کرد:  به همه کسانی که با موج‌افکنی‌هایی که می‌خواهند جلوی حرکت را بگیرند با صدای بلند می‌گوییم با مردم از مبارزه با فساد حمایت جدی می‌کنیم.

به گزارش تسنیم، امام جمعه شیراز همچنین در خطبه‌های نمازجمعه امروز که پس از آن در دفاع از مردم فلسطین نمازگزاران راهپیمایی انجام دادند، به بیان مظلومیت مردم ستم دیده فلسطین اشاره و تمام ظلم‌هایی که به آنان روا می‌شود را محکوم کرد.

انتهای پیام/ش

R41382/P/S6,61/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۲۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسؤولان به پروژه انتقال آب خزر توجه ویژه داشته باشد

ایسنا/سمنان نماینده ولی فقیه در استان سمنان رفع مشکلات مربوط به آب شرب را بسیار ضروری دانست و گفت: رؤسای جمهور پیشین، طرح انتقال آب از دریای خزر به استان سمنان را با وجود پیوست زیست‌محیطی اجرا نکردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی امروز (۲۵ فروردین ماه) اظهار کرد: هزینه تأمین آب استان سمنان از خلیج فارس به مراتب بیشتر از تأمین آن از دریای خزر است.

امام جمعه سمنان با بیان نکاتی درباره مشکل آب در این استان، گفت: سمنان یک استان صنعتی و معدنی است و در سال‌های گذشته مهاجرانی از استان‌های دیگر را به‌عنوان فعال گارگری، صنعتی و تولیدی پذیرفته است. بدیهی است نبود آب شرب در این استان باعث مهاجرت معکوس و خالی شدن استان سمنان از سکنه خواهد شد. 

وی مشکل کم‌آبی را مربوط به کل استان سمنان دانست و اظهار کرد: علاوه بر سمنان، شهرستان‌های شاهرود، گرمسار، دامغان و شهر تازه‌تأسیس ایوانکی نیز همین مشکل را دارند. 

وی با یادآوری اینکه سال گذشته تامین آب شرب مردم ایوانکی با تانکر انجام می‌شد، افزود: با توجه به سیاست‌هایی که درباره انتقال ساکنان تهران به شهر جدید ایوانکی در نظر گرفته شده، افزایش ساخت و ساز، ارزانی مسکن و هر خدمت دیگری به مردم تهران در شهر جدید ایوانکی بدون تامین آب شرب بی‌فایده است. 

مطیعی ادامه داد: امام جمعه دامغان به نقل از مسؤولان سد شهید شاهچراغی اعلام کرده که حجم آب این سد نزدیک به ۵۰ درصد کاهش یافته است. امام جمعه شاهرود هم در خطبه‌های نماز جمعه اعلام کرده که اولویت اول شاهرود تامین آب شرب مردم است، در نتیجه کل استان از گرمسار، سمنان، دامغان تا شاهرود مشکل آب دارند. 

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: طرح انتقال آب خزر به استان سمنان دو بار در دولت‌های پیشین بررسی شد و مجوز زیست محیطی و کمیسیون ماده ۲۳ آن صادر شد. همچنین مصوبه مجلس و هیأت دولت وقت در این زمینه موجود است، اما با وجود همه موارد یادشده، طرح انتقال آب از دریای خزر پس از مدت کوتاهی از آغاز آن متوقف شد.
 
وی با درخواست از رئیس جمهوری برای احیا و پیگیری این طرح مانند دیگر طرح‌های نیمه‌کاره‌ای که در کشور در حال تکمیل است، افزود: تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه مطالبه مردم استان سمنان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، استاندار، فرمانداران، ائمه جمعه و به‌صورت کلی تمام استان است. 
 
امام جمعه سمنان درباره طرح انتقال آب خزر به استان سمنان اظهار کرد: مقدار آبی که برای این استان از دریای خزر برداشت خواهد شد در مقایسه با آبی که کشورهای دیگر از این دریا برای امور خود مصرف می‌کنند نزدیک به صفر است. بنابراین بهربرداری از این پروژه تاثیری در پایداری آب این پهنه بزرگ آبی نخواهد داشت. 
 
وی با بیان اینکه هزینه تأمین آب استان سمنان از خلیج فارس به مراتب بیشتر از تأمین آن از دریای خزر است، گفت: همه استان‌های سمنان، تهران، مازندران، قم و دیگر استان‌ها می‌توانند از این آب بهره‌مند شوند. بنابراین این طرح، یک طرح ملی است و صرفاً برای استان سمنان نیست.
 
مطیعی با تاکید بر اینکه مقدمات، مطالعات و مصوبات طرح انتقال آب از دریای خزر به استان سمنان انجام و نهایی شده است، اضافه کرد: مردم استان انتظار دارند رئیس جمهوری و سایر مسؤولان دولت سیزدهم به این پروژه توجه ویژه داشته باشند تا این خواسته و مطالبه در سفر آینده رئیس‌ جمهوری به استان تعیین تکلیف و اجرایی شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • الحاق یک دستگاه آمبولانس پیشرفته به ناوگان امدادی جزیره جهانی قشم
  • هشدار نارنجی هواشناسی و لزوم آمادگی مردم و شهرداری
  • حرکت به سمت عمق تولید دستگاه و نوار قندخون در کشور
  • اعتراض به شیوه مبارزه با فساد در برنامه سمت خدا!
  • (ویدئو) در مبارزه با فساد به شعور مردم توهین می‌کنند
  • ببینید | انتقاد صریح یک روحانی روی آنتن تلویزیون درباره شیوه مبارزه با فساد: دارند به شعور مردم توهین می‌کنند
  • سخنان صریح یک روحانی روی آنتن زنده : در مبارزه با فساد دارند به شعور مردم توهین می کنند (فیلم)
  • مسؤولان به پروژه انتقال آب خزر توجه ویژه داشته باشد
  • انتقاد امام جمعه شیراز از تبلیغات بیلبورد‌های شهری
  • نمازگزاران جمعه درباره صدیقی چه گفتند؟