Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور با اشاره به موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی با عفو و تخفیف مجازات سه هزار و ۵۵۲ نفر از محکومان گفت: عمده این افراد، کسانی هستند که با برخورداری از نعمت عفو رهبری، از زندان آزاد می‌شوند. ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶ اجتماعی حقوقی و قضایی نظرات - اخبار اجتماعی -

علی‌اصغر جهانگیر در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به عفو و تخفیف مجازات سه هزار و 552 نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی به مناسب میلاد پیامبر گراتمی اسلامی (ص) و امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: به محض ابلاغ عفو اخیر از سوی دفتر ریاست قوه قضائیه که به احتمال بسیار، فردا (شنبه) 25 آبان این کار انجام می‌شود، فرایند مربوطه برای برخورداری محکومان از عفو و تخفیف مجازات، آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام عالی قضایی افزود: با توجه به اینکه عفو اخیر رهبر انقلاب، مصداق است و معیاری نیست و پیش از این پرونده‌های تک تک این افراد مورد بررسی قرار گرفته، دیگر نیازی به بررسی پرونده آنها وجود ندارد و کار سرعت بیشتری می‌گیرد و افراد به همان نحوی که در لیست عفو و تخفیف مجازات آمده، مشمول برخورداری از نعمت عفو رهبر انقلاب اعم از تخفیف یا آزادی می‌شوند.

جهانگیر یادآور شد: پرونده این افراد ابتدا توسط استان‌ها یک مرتبه بررسی و سپس به کمیسیون عفو مرکزی ارسال شده و در آنجا نیز مجدداً  مورد بررسی قرار گرفته و درباره تک تک افراد، ملاحظات لازم پیش‌بینی شده و خوشبختانه پس از پیشنهاد رئیس قوه قضائیه، رهبر معظم انقلاب با عفو محکومان موافقت کردند.

به گفته رئیس سازمان زندان‌ها، از سه هزار و 552 محکومی که مورد عفو و تخفیف مجازات رهبر معظم انقلاب اسلامی گرفتند، عمده افراد، کسانی هستند که از زندان آزاد می‌شوند.

رئیس سازمان زندان‌ها تأکید کرد: سعی می‌کنیم ظرف کمتر از دو الی سه روز، همه افراد مشمول، از نعمت عفو برخوردار شوند.

توضیحات سخنگوی قوه قضائیه درباره وجوه تمایز بی‌سابقه عفو اخیرجزئیات عفو اخیر زندانیان؛ 32 محکوم امنیتی آزاد می‌شوندامام خامنه‌ای با عفو و تخفیف مجازات تعدادی از محکومان موافقت کردندموافقت امام خامنه‌ای با عفو و تخفیف مجازات تعدادی از محکومانموافقت امام خامنه‌ای با عفو و تخفیف مجازات تعدادی از محکومان

انتهای پیام/

R1332/P/S2,20/CT1 واژه های کاربردی مرتبط قوه قضائیه سازمان زندانها

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قوه قضائیه سازمان زندانها قوه قضائیه سازمان زندانها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۲۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبریک رهبر انقلاب به قهرمانان کشتی آزاد و فرنگی 

به گزارش خبرگزاری مهر، در پی قهرمانی تیم‌های کشتی فرنگی و آزاد در مسابقات قهرمانی آسیا در بیشکک قرقیزستان، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی از جوانان کشتی‌گیر قهرمان صمیمانه تشکر کردند.

متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

از جوانان قهرمان کشتی فرنگی و مدال‌آوران کشتی آزاد که با توانایی و اراده‌ی خود دل‌های مردم را شاد کردند، صمیمانه متشکرم.

سیدعلی خامنه ای

۲۹ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر 6080804 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • عفو و بخشودگی ۳ محکوم تعزیراتی خراسان جنوبی از سوی رهبر انقلاب
  • قدردانی کشتی‌گیران تیم ملی از رهبر انقلاب
  • قدردانی جامعه کشتی از رهبر معظم انقلاب
  • پیام تبریک رهبر انقلاب دلگرم‌کننده بود/ وزیر ورزش در بیشکک با لالوویچ دیدار می‌کند
  • تبریک رهبر انقلاب به قهرمانان کشتی آزاد و فرنگی
  • پیام تبریک رهبر انقلاب به قهرمانان کشتی آزاد و فرنگی 
  • تبریک رهبر انقلاب به قهرمانان کشتی آزاد و فرنگی 
  • پیام تبریک رهبر معظم انقلاب به قهرمانان کشتی آزاد و فرنگی
  • موافقت رهبر انقلاب با عفو تعداوی از محکومان تعزیرات
  • موافقت رهبر انقلاب با عفو ۵ نفر از محکومان تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد