Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@09:23:11 GMT

بنزین آزاد خودروهای سواری ماهانه حداکثر ۲۵۰ لیتر است

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۰۲۴۹۱

بنزین آزاد خودروهای سواری ماهانه حداکثر ۲۵۰ لیتر است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، شهرام رضایی، مدیر برنامه ‎ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: بر اساس مصوبه‌ای که دیشب به شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ابلاغ شد همه خودروهای بنزین سوز شخصی، شصت لیتر و دوگانه سوزها سی لیتر سهمیه به صورت ماهانه در کارت سوختشان شارژ می‌شود، سهمیه موتور سیکلت هم ۲۵ لیتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از اتمام سهمیه، خودروهای شخصی می‌توانند تا ۲۵۰ لیتر از طریق کارت خود بنزین با نرخ آزاد دریافت کنند و پس از آن باید از کارت جایگاهدار استفاده کنند. محدودیت ۲۰ لیتر از کارت جایگاه دار هم برداشته شد و با این کارت با قیمت سه هزار تومان تا ۶۰ لیتر امکان سوختگیری وجود دارد.

مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ادامه داد: قیمت بنزین سوپر ۳۵۰۰ تومان است و شامل سهمیه بندی نمی‌شود، تک نرخی است و فقط با کارت جایگاهدار قابل ارائه است. خودروهای دولتی همچون گذشته سهمیه‌ای ندارد، اما بودجه آن برای واحدهایی که از خودروهای دولتی استفاده می‌کنند در نظر گرفته شده است.

رضایی تصریح کرد: امروز (۲۴ آبان) ​باجه‌های معطله پست باز است و کسانی که تاکنون کارت خود را دریافت نکرده اند می‌توانند به باجه‌های پستی مراجعه کنند. کسانی که کارت سوخت در اختیار ندارند سهمیه به مدت شش ماه در کارتشان محفوظ است. پروسه صدور کارت سوخت بیش از سه هفته زمان نمی‌برد و تاخیرهای انجام شده به دلیل حجم بالای مراجعات است، ما هم قول می‌دهیم که این روند تسریع شود.

این مقام مسوول برای تاکسی‌های اینترنتی به شرط رعایت نرخ‌های مصوب، مابه التفاوت نرخ یک و دو به اندازه سهمیه و به صورت اعتبار در کارت بانکی رانندگان این تاکسی‌ها شارژ می‌شود که این اعتبار قابل برداشت در جایگاه‌های سوخت است.

وی در ادامه تاکید کرد: ساز و کار آن هم به این ترتیب است که وزارت کشور اطلاعات پیمایش این تاکسی‌ها را دریافت و تبدیل به مقدار معینی سهمیه سوخت می‌کند و این مقدار به صورت اعتبار به کارت بانکی راننده واریز می‌شود. معنای آن این است که وقتی سهمیه شصت لیتری این خودروها به پایان رسید از بنزین ۳ هزار تومانی استفاده می‌کنند، اما مابه التفاوت نرخ یک و دو به صورت اعتبار به حساب آن‌ها واریز می‌شود. در خصوص خودروهای فرسوده، ​قانون اجازه صدور مجوز نمی‌دهد و تنها از کارت جایگاه‌‎دار می‌توانند استفاده کنند.

کد خبر 4772836

منبع: مهر

کلیدواژه: قیمت بنزین خودکفایی در تولید بنزین شهرام رضایی کارت سوخت قیمت بنزین در ایران بانک مرکزی ایران قیمت بنزین قیمت دلار وزارت جهاد کشاورزی برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن زلزله بورس قیمت یورو وزارت راه و شهرسازی قاچاق بنزین تورم وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی قیمت سکه بهار آزادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۲۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۳۹ خودروی شوتی با ۱۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس سردار علی اکبر جاویدان با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی مأموران انتظامی شهرستان‌های بندرعباس و میناب روز گذشته با اجرای طرح مهار و کنترل خودروهای عبوری تعداد یک دستگاه تانکر و ۳۹ دستگاه خودرو سواری شوتی فعال در قاچاق سوخت را شناسایی و در عملیات‌های جداگانه توقیف و ۷۰ هزار لیتر گازوئیل کشف کردند.

وی افزود: علاوه بر توقیف خودروهای شوتی مأموران انتظامی در روستای بوستانو بندرعباس نیز با همکاری عوامل دریابانی مقدار ۶۰ هزار لیتر سوخت قاچاق به صورت بلا صاحب از مشک‌های ماری نیز کشف کردند.

سردار جاویدان ادامه داد: در مجموع در بازرسی از خودروهای توقیفی و مشک ماری ۱۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف و ضبط شد.

این مقام ارشد انتظامی استان ارزش ریالی سوخت‌های کشف شده را بنا به نظر کارشناسان اقتصادی ۴۰ میلیارد ریال عنوان کرده و اظهار داشت: در این رابطه ۴۰ نفر از عاملان قاچاق سوخت دستگیر وبا تشکیل پرونده و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

کد خبر 6084330

دیگر خبرها

  • ◄ سهمیه لاستیک دولتی برای رانندگان اتوبوس و سواری کرایه بین شهری؟
  • در هنگام سوخت گیری از کارت سوخت شخصی استفاده کنید
  • نجات 666 میلیون لیتر بنزین توسط وزارت صمت
  • تعداد سهمیه‌های ایران در المپیک به ۳۰ رسید
  • سهمیه‌های المپیکی ایران به 30 رسید
  • حق نداریم بنزین را به قیمت جهانی اما خودروهای ۲ دهه عقب‌تر به مردم بدهیم
  • خبر مهم درباره قطع سهمیه‌ بنزین برخی خودروها
  • سهمیه بنزین این تاکسی ها در ۱۴۰۳ قطع شد
  • سهمیه بنزین این خودروها قطع شد/ جزییات تازه از حذف کارت سوخت رانندگان
  • توقیف ۳۹ خودروی شوتی با ۱۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در هرمزگان