Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه شهر همدان بیان کرد: قانون اساسی بر محور کتاب خدا و شورای نگهبان جزء قانون اساسی ایران است؛ آنهایی که شورای نگهبان را زیر سوال می برند در اصل قانون اساسی را زیر سوال می برند.

امام جمعه موقت همدان ادامه داد: اگر می گویند نظارت شورای نگهبان نباید استصوابی باشد این تفسیر به رای آنها است در حالیکه تفسیر قانون اساسی به نفع شورای نگهبان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله موسوی اصفهانی اضافه کرد: چراکه شواری نگهبان متشکل از افرادی مجتهد، عادل، جامع شرایط و مورد قبول امام راحل و رهبر معظم انقلاب هستند و این افراد حرف های غیرشرعی نمیزنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: جسارت به شورای نگهبان جسارت به مجتهدان عادل مورد تایید امام راحل(ره) و رهبر فرزانه انقلاب است بنابراین با توجه به فرا رسیدن موسم انتخابات مراقب باشید در صف منتقدان شورای نگهبان قرار نگیرید. 

آیت الله موسوی اصفهانی با قدردانی از عملکرد مجموعه قوه قصاییه اظهار داشت: هدف از شکل گیری حکومت اسلامی اجرای عدل و عدالت است و قوه قضائیه وظیفه اجرای عدالت در اجتماع اسلامی را دارد. 

امام جمعه موقت همدان اضافه کرد: رهبر فرزانه انقلاب نیز در گام دوم انقلاب به فراگیر شدن عدالت تاکید کردند بنابراین هر کس باید در محدوده قدرت خود عدالت را اجرا کند حتی امیرالمومنین(ع) در برابر خواسته نادرست برادرش عقیل در زمینه دریافت سهمیه از بیت المال ایستاد که این موضوع برای ما درس است.

وی افزود: اجرای عدالت در صورتی فراگیر می شود که افراد ابتدا خود عادل باشند؛ برای مثال مدیرکلی که دنبال اجرای عدالت است ابتدا باید خود عادل باشد همچنین افراد بی عدالتی را بدون غرض و عداوت شخصی گزارش دهند.

آیت الله موسوی اصفهانی اظهار داشت: رییس جمهوری وظیفه اجرای عدالت در زیر مجموعه و پشتیبانی از مجریان عدالت را دارد و باید رییس قوه قضاییه و دیگر مجریان عدالت را در اجرای این امر تشویق کرده و در صورت حرکت خلاف جهت قانون موضوع را تذکر داد.

امام جمعه موقت همدان اضافه کرد: بنابراین ما حمایت خود را از برخوردهای قاطع، مشروع، قانونی، مبارزه با فساد رئیس قوه قضائیه اعلام می کنیم.

وی مردم را به بصیرت افزایی در انتخابات دعوت کرد و گفت: نباید به خاطر خویشاوندی، همشهری و همسایگی و مسایل غیر ارزشی، ارزش های اسلام را فدا کنیم.

مدیر حوزه های علمیه همدان با بیان اینکه حوزوی ها وظیفه دارند گام دوم انقلاب را با انطباق سیره رسول اکرم(ص) برای مردم تبیین کنند افزود: مردم در ۴۰ سال گذشته با استقامت، پایمردی و ادامه سیره رسول اکرم(ص) توانستند اسلام را برای جهانیان ترسیم کنند. 

آیت الله موسوی اصفهانی بیان کرد: به برکت استقامت این امت و شهدا، رهبری گام دوم را ترسیم کردند که این رهنمود در گام دوم همان ادامه دادن سیره رسول خدا(ص) است. 

وی اظهار داشت: ۷۰ سال به مسلمانان تهمت می زدند که دین افیون ملت ها است اما انقلاب اسلامی نشان دادند دین منجی بشریت است. 

امام جمعه موقت همدان تاکید کرد: اگر خط فکری ائمه اطهار(ع) نبود، گروهک موسوم به داعش، اسلام را منحرف می کرد یا عربستانی ها خط اسلام را به اسلام آمریکایی تغییر می دادند. 

آیت الله موسوی اصفهانی با بیان اینکه حوزه های علمیه ۱۲ قرن اسلام را نگهداشتند گفت: اگر اینها نبودند اسلام را به تشیع انگلیسی و تسنن آمریکایی، منحرف می کردند. 

وی با گرامیداشت آغاز هفته بسیج گفت: بسیج و سپاه با دیگر نیروهای مسلح، کشور را حفظ کردند بنابراین انتظار می رود شهروندان با افتخار عضو بسیج شوند چرا که بسیجی به معنای آماده به خدمت بودن است. 

امام جمعه موقت همدان اضافه کرد: به تازگی یکی از مفسدان را سربازان گمنام سپاه پاسداران دستگیر کردند که امیدواریم با اعتراف های این جعبه سیاه بتوان سلسله ای از جریان حیف و میل بیت المال را کشف کرد.

آیت الله موسوی اصفهانی در خصوص وضعیت معیشتی مردم بیان کرد: کاهش ارزش پول ملی مردم را در تامین مایحتاج روزمره خود با مشکل مواجه کرده است.

وی اضافه کرد: برخی از کارگران هفته ای یک یا دو روز بر سر کار می روند و با آغاز فصل سرما نیز کل هفته بیکار هستند که امید می رود مسئولان تلاش خود را برای رفع مشکلات معیشتی مردم به کار بگیرید.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تاثیر تحریم در بروز مشکلات کنونی را نمی توان انکار کرد افزود: اما مسایل داخلی هم تاثیرش در وضعیت معیشت مردم زیاد است.

آیت الله موسوی اصفهانی گفت: یارانه ها باید به اقشار کم درآمد جامعه پرداخت شود با این حال مشخص نیست چه دست هایی مانع از حذف یارانه دهک های پردرآمد شده است.

وی تاکید کرد: برخی گرانی را عاملی برای جلوگیری از قاچاق میدانند در صورتی که این امر تاثیری ندارد بلکه باید به جای گران کردن اقلام با قاچاقچیان برخورد قاطع شود.

برچسب‌ها نظارت استصوابی همدان انتخابات مجلس شورای اسلامی نماز جمعه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نظارت استصوابی همدان انتخابات مجلس شورای اسلامی نماز جمعه نظارت استصوابی همدان انتخابات مجلس شورای اسلامی نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۲۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه به شورای نگهبان درباره معافیت مشمولان بالای ۳۵ سال

نماینده نجف‌آباد در مجلس از ارسال نامه خود به شورای نگهبان درباره مشمولان بالای ۳۵ سال دارای ۲ فرزند و بیشتر خبر داد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف‌آباد و عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به مخالفت با مصوبه مجلس درباره معافیت مشمولان بالای 35 سال دارای 2 فرزند و بیشتر در نامه‌ای به این شورای خواستار شد که در صورت بازگشت مجدد این مصوبه به شورا، اعضا در نظر خود بازنگری کنند.

قانون کاهش مدت سربازی تا شهریور ماه اجرایی می‌شود متن نامه ابوترابی نماینده نجف|آباد به آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان به شرح ذیل است:

حضرت آیت‌الله جنتی (حفظه‌الله‌تعالى)
دبیر محترم شورای نگهبان

با سلام و تحیات اللهی

همانگونه که مستحضرید نظر آن شورای محترم درباره مصوبه معافیت مشمولان بالای 35 سال سن و دارای دو فرزند یا بیشتر لایحه برنامه پنج‌ساله هفتم ماده 102، بند ت، تبصره (1) به شرح زیر اعلام شده است:

اطلاق حکم نسبت به مشمولان غایب مغایر بند 10 اصل سوم قانون اساسی شناخته شد.

به استحضار میرساند مغایرت مصوبه مذکور با بند 10 اصل سوم قانون اساسی - وظیفه دولت برای ایجاد نظام اداری صحیح و حذف تشکیلات غیرضرور خالی از ابهام نبوده و حتی موجب شگفتی شده است. به ویژه آن که شمار چشمگیری از نمایندگان مجلس یازدهم از جمله این جانب سال‌هاست برای اصلاح قانون سربازی و با در نظر گرفتن منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و اهداف ارزشمند قانون حمایت از خانواده و جوانی، جمعیت تلاش و پیگیری نموده و اینک در پایان دوره یازدهم مجلس با مخالفت شورای محترم نگهبان با مصوبه یاد شده روبرو هستیم.

یادآور می‌شود به سربازی رفتن فردی با بیش از 35 سال سن و دارای دو فرزند و بیشتر موجب تنگناهای اقتصادی و اجتماعی خواهد شد و دلسردی بسیاری از مردم را در پی خواهد داشت. همچنین تصویب این معافیت مشوق ارزنده‌ای برای فرزندآوری زوج‌های بدون فرزند یا تک فرزند خواهد بود و گام کوچکی برای رهایی کشور از خطر تله جمعیتی در سال‌های آینده خواهد بود.

یادآور می‌شود با توجه به سنوات مجاز تحصیلی در دانشگاه حذف مشمولان غایب از شمول این معافیت اثرگذاری آن را عملاً ناچیز خواهد کرد. همچنین با توجه به استفاده روحانیون حوزه علمیه از این معافیت و محرومیت سایر افشار از آن شائبه تبعیض و در نتیجه بدبینی نسبت به روحانیون محترم را در پی خواهد داشت.

مع‌الوصف خواهشمند است با در نظر گرفتن منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و مصالح عالیه کشور و ضمن پایبندی به مطابقت مصوبات مجلس با قانون اساسی در صورت امکان در نظر خود درباره این مصوبه بازنگری نموده و پس از ارسال مجدد به آن شورای محترم، با آن موافقت فرمایید.

با تشکر

ابوالفضل ابوترابی

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • معارفه امام جمعه جدید شهر میانرود دزفول
  • مراسم معارفه امام جمعه بخش سردشت دزفول
  • چه کسانی کاندیدای رهبری نظام بعد از امام بودند و چند رأی بدست آوردند؟ /وقتی متمم قاون اساسی با حکم ۲ رهبر به تصویب رسید!
  • طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در شورای نگهبان تایید شد
  • تایید طرح استفساریه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران درشورای نگهبان
  • تایید طرح اصلاح قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • طحان نظیف: طرح استفساریه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در شورای نگهبان تایید شد
  • اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان تایید شد
  • نامه به شورای نگهبان درباره معافیت مشمولان بالای ۳۵ سال
  • رسانه‌ها آماده یک تحول عظیم و حوادث بزرگ در منطقه باشند