Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-25@12:27:02 GMT

۱۴ نماد بورسی تعلیق شدند+جزئیات

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۰۲۵۳۰

صراط:

تا پایان پنج روز معاملاتی هفته جاری ۱۴ نماد در بورس تهران تحت احتیاط و مشمول فرآیند تعلیق قرار داشتند. اکثر این شرکت‌ها به دلیل مشمول اینکه مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت هستند در حالت احتیاط یا تعلیق قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایسنا از جمله شرکت‌هایی که با توجه به ماده ۱۴۱ قانون تجارت تعلیق شدند، می‌توان به بانک پارسیان، پست بانک ایران، پارس خودرو، سایپا، ایران خودرو، کاشی و سرامیک حافظ، سیمان کردستان، صنایع کاغذسازی کاوه و پارس سرام اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین سرمایه‌گذاری توسعه آذربایجان به دلیل عدم ارائه‌ گزارش فعالیت ماهانه مهرماه و ماشین‌سازی نیرو محرکه به دلیل عدم ارائه گزارش فعالیت ماهانه و همچنین مشمول شدن در ماده ۱۴۱ قانون تجارت جزو نمادهای تحت احتیاط یا مشمول فرآیند تعلیق بودند.

سیمان ایلام نیز به دلیل عدم ارائه صورت‌های مالی تلفیقی میان دوره‌ای شش ماهه حسابررسی شده و عدم ارائه گزارش تفسیری مدیریت میان دوره‌ای شش ماهه حسابرسی شده در گروه نمادهای تحت احتیاط و مشمول فرآیند تعلیق درآمدند.

نساجی بروجرد و سیمان سپید نی‌ریز به دلیل مشمول شدن تبصره ماده ۳۸ دستورالعمل اوراق بهادار به حالت احتیاط و تعلیق درآمدند.

به گزارش ایسنا، براساس ماده ۱۴۱ قانون تجارت اگر براثر زیان‌های وارده حداقل نصف سرمایه شرکت از بین رود، هیات مدیره مکلف است بلافاصله مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام را دعوت کند تا موضوع انحلال یا ابقای شرکت مورد شور قرار گیرد.

هرگاه مجمع مذکور رای به انحلال ندهد باید در همان جلسه و با رعایت مقررات سرمایه شرکت را به مبلغ سرمایه موجود کاهش دهد. در صورتی که هیات مدیره برخلاف این ماده به دعوت مجمع عمومی فوق‌العاده مبادرت نکند یا مجمعی که دعوت می‌شوند نتوانند مطابق مقررات قانونی منعقد شوند، هر ذینفع می‌تواند انحلال شرکت را از دادگاه صلاحیت‌دار درخواست کند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: اوراق بهادار نماد بورس تهران قانون تجارت صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۲۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در دستورکار امروز مجلس

صحن علنی امروز (۴ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد.

مجتبی یوسفی عضو هیئت‌رئیسه مجلس دستورکار امروز را به شرح ذیل اعلام کرد:

گزارش کمیسیون کشاورزی درباره تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی درخصوص عملکرد سازمان حفظ نباتات در ممانعت از تولید سموم کشاورزی داخلی و واردات نمونه خارجی آن در اجرای ماده ۲۱۲ آیین نامه داخلی مجلس

گزارش کمیسیون بهداشت و درمان درباره دلیل کمبود و گرانی دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی ناشی از استنکاف از اجرای جزء (۱) بند (س) تبصره ۱ قانون بودجه ۱۴۰۱ و ردیف ۱۶ جدول مصارف تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۲ 

گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (اعاده شده از شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون عمران درباره طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی (اعاده شده از شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار

گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند (اس. تی. سی) به داوری

گزارش کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن‌ها

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح یک فوریتی استفساریه ماده ۴۸ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۱)

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست درباره طرح استفساریه جزء ۱ بند الف ماده ۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • مجلس مصوب کرد: معافیت بورس از مالیات بر عایدی سرمایه
  • مصوبه مجلس درباره اموال مشمول مالیات بر عایدی
  • مصوبه مجلس درباره اموال مشمول مالیات برعایدی سرمایه
  • انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود
  • این افراد امسال مشمول پرداخت مالیات می‌شوند/ جزئیات
  • تعیین دارایی‌هایی که انتقال آن مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود
  • تسری امتیازات رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران نهضت سوادآموزی
  • آموزشیاران نهضت سواد آموزی مشمول قانون رتبه بندی معلمان هستند
  • تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در دستورکار امروز مجلس