Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حجت الاسلام محمدباقر عبدوس امام جمعه موقت سمنان در خطبه‌های نماز جمعه هفته چهارم آبان ماه ۹۸ در سمنان با تبریک میلاد رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) گفت: هفته وحدت فرصت خوبی برای توجه به اهمیت انسجام مسلمانان است؛ وحدت نیاز امروز جامعه اسلامی محسوب می‌شود و باید به آن توجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: نبی مکرم اسلام (ص)، پیامبر مهربانی‌ها هستند و امام صادق (ع) هم در سخنان متعددی که از ایشان بر جای مانده است، بداخلاقی را نکوهش کرده‌اند و امروز باید مراقب بود تا در دام بداخلاقی نیفتیم.

عبدوس ادامه داد: بی‌توجهی به حسن خلق و صبر هر روز بیشتر می‌شود و برخی به آموزه‌های مکتب جعفری و پیامبر گرامی اسلام (ص) توجهی ندارند؛ این رویه در جامعه اسلامی زیبنده نیست و رقابت‌های انتخاباتی نباید به محلی برای بداخلاقی تبدیل شود.

او تصریح کرد: اخلاق‌مداری اصل مهمی در دین اسلام و اساس حکومت اسلامی است که حضرت محمد مصطفی (ص) آن را بنیان نهاد و به واسطه مفاهیم والا و ارزشمند آن نیز به سرعت و در کم‌ترین مدت ممکن فراگیر شد و همه به آن اقبال نشان دادند.

امام جمعه موقت سمنان ادامه داد: وحدت بین شیعه و سنی امروز یک اصل مهم است؛ ما با هم برادریم و نباید بداخلاقی بین شیعیان و اهل تسنن دیده شود؛ چراکه انسجام جامعه اسلامی را از بین می‌برد.

عبدوس با اشاره به بیانات ارزشمند رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه وحدت امت اسلامی گفت: مردم امروز باید با هم متحد و همدل باشند و جامعه نباید به سمت دو قطبی شدن پیش برود؛ چراکه این امر به نفع هیچ کس نیست. در رقابت‌های انتخاباتی باید به اخلاق توجه داشته باشیم.

انتهای پیام / ر

جزئیات خطبه‌های نماز جمعه هفته چهارم آبان ماه ۹۸ سمنان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماز جمعه ائمه اطهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۲۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت روابط ایران و پاکستان مطلوب برخی بیگانگان نیست

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله «سید ابراهیم رییسی» رییس‌جمهور کشورمان صبح امروز دوشنبه در بدو ورود به پاکستان با «محمد اسحاق‌دار» وزیر امور خارجه این کشور که برای خوش‌آمدگویی در هتل محل اقامت رییس جمهور حضور یافته بود، دیدار کرد.

رییس‌جمهور در این دیدار روابط دو کشور را فراتر از همسایگی صرف و متکی بر برادری و روابط قلبی عمیق و تاریخی توصیف کرد که دل‌ها و اعتقادات دو ملت را به یکدیگر پیوند داده و گفت: با وجود آنکه تقویت روابط ایران و پاکستان مطلوب برخی بیگانگان نیست، اما با توجه به ظرفیت‌های متنوع، متعدد و متقابل موجود، روابط دو کشور اسلامی باید ناظر بر تأمین منافع دو ملت بیش از پیش گسترش یابد.

آیت‌الله رییسی با بیان اینکه اگر همه کشورها و ملل اسلامی با یکدیگر وحدت داشتند، رژیم صهیونیستی نمی‌توانست تا این حد به فلسطینیان مظلوم، بی‌گناه و بی‌دفاع غزه ظلم کند، اظهار داشت: صهیونیست‌ها از اختلافات میان کشورهای اسلامی سوءاستفاده می‌کنند، لذا در برابر راهبرد دشمن برای تداوم اختلاف میان امت اسلامی، راهبرد ما وحدت است.

«محمد اسحاق‌دار» نیز در این دیدار ضمن خوش‌آمدگویی به رییس جمهور، رهبری جمهوری اسلامی ایران برای امت اسلامی به خصوص در مسئله فلسطین را حائز اهمیت ویژه دانست و تصریح کرد: امت اسلامی به رهبرانی همچون رهبر جمهوری اسلامی ایران نیاز دارد.

وزیر امور خارجه پاکستان ضمن اعلام آمادگی کشورش برای همکاری‌های گسترده و سازنده با ایران خاطرنشان کرد: امت اسلامی امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به وحدت و تقویت همبستگی دارد.

کد خبر 6085360

دیگر خبرها

  • برگزاری یادواره شهدا نیاز امروز جامعه ما است
  • تهدیدی به نام سندروم «ددی ایشو»!
  • خانه‌های دین و زندگی نقطه وحدت است
  • رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط تاریخی است/ اسحاق‌دار: امت اسلامی به رهبرانی همچون رهبر جمهوری اسلامی ایران نیاز دارد
  • سردار دادگر: بصیرت و دشمن شناسی علمای اهل سنت شایسته تحسین است
  • تقویت روابط ایران و پاکستان مطلوب برخی بیگانگان نیست
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است
  • خدمت‌رسانی به آحاد جامعه رسالت سپاه پاسداران است
  • رسانه در اختیار موسیقی پاپ است/کنسرت «هوران» با ۱۴ قطعه به صحنه تالار وحدت می‌رود
  • زنان پیشرو و علمدار انقلاب اسلامی هستند